1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Idd helemaal met je eens. Een land als Nederland is al te groot om te besturen. Ik ben zelf dan ook voorstander van zaken lokaal besturen binnen kaders die op hoger niveau zijn afgesproken. Maar om iets goed te kunnen besturen heb je een zekere mate van eenheid nodig en die is er (op de munt na) niet en gaat er ook niet komen.

    Ik zou idd de huidige EU willen afschaffen en weer terug naar een vorm van de EEG. Afspraken maken op economisch niveau, geen niet democratisch gekozen politieke top en weer onafhankelijkheid van de landen.
     
  2. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Ah helder en imo ook beter dan status quo.
     
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.243
    Leuk Bevonden:
    4.757
    Rutte die niet snapt waarom Politieagenten doorgaan met staken nu bonden een akkoord hebben bereikt over een nieuwe CAO.

    Nou meneer Rutte: Wat zou u doen voor 1700 netto per maand? U zet vast niet uw leven op de weegschaal voor anderen.

    5% en eenmalig 500 euro, dat stelt geen ruk voor. Gewone agenten moeten imo zeker zoveel als leerkrachten verdienen, die enkele jaren geleden al een nieuwe CAO hebben gehad.

    Zie artikel:
    http://www.nu.nl/politiek/4106528/rutte-snapt-stakende-politieagenten-niet.html
     
  4. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Dat is een ruk vergelijkiing. Politie agenten hebben doorgaands een MBO opleiding, een docent heeft minimaal een HBO opleiding. Het inkomenverschil is dan ook goed te verklaren.
     
  5. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ten eerste, 5% is wel veel. Ten tweede, wat verwacht je dan dat Rutte zegt? Het zijn CAO-onderhandelingen. Natuurlijk stel je je fel op.

    Ik word een beetje moe dat Rutte overal maar de schuld van krijgt. Die man snijdt toch niet voor zijn plezier in de ambtenarij? Je kunt deze onderhandelingen eigenlijk alleen bekritiseren als je een discussie voert over alternatieven.
     
    Tyrant en Willem vinden dit leuk.
  6. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.486
    Leuk Bevonden:
    5.087
    Maar ja, het gaat toch ook ten koste van hun pensioen? Beetje sigaar uit eigen doos dan.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  7. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Niet?
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik behoor zelf ook tot de groep die er straks 5% (5,05%) bij krijgt. 2,8% wordt betaald door de overheid. De overige 2,2 procent komt uit vrijgevallen pensioengelden (0,8%) en een nieuwe manier van indexering waarbij er minder hoeft te worden afgedragen. De 5% is dus idd deels een sigaar uit eigen doos zoals iedereen dat noemt. Wat er trouwens niet bij wordt verteld is dat je hierdoor wel meer salaris krijgt en dus een hogere grondslag waarover je pensioen ontvangt. Aan het einde van de rit is het best een redelijke verhoging maar redelijk mager gezien het feit dat we vanaf 2009 stil staan. Op NUjij en dergelijke sites zie je vaak opmerkingen als 'ik sta al jaren stil!' Wat voor de meeste mensen gewoon niet waar is:

    Gemiddelden:
    2013: (1,8%): http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas...aties/artikelen/archief/2013/2013-3812-wm.htm
    2014 (1,5%): http://www.awvn.nl/actueel/persberichten/cao-lonen-in-2014-met-1-5-omhoog
    2015 (1,4%): http://www.awvn.nl/actueel/persberichten/awvn-lonen-in-2015-1-4-procent-omhoog

    Daarnaast wordt er weer verder geknepen in de toch al steeds minder wordende secundaire arbeidsvoorwaarden. Iaw de overheid doet er beter aan om de verhoging gewoon te benoemen als 2,8%.

    Ik mag zelf niet klagen qua salaris maar ik snap de politie wel. Want wat @Juunanagou zegt klopt niet. Bij de politie verdien je mi weinig. Een rechercheur met 5 dienstjaren verdiend gemiddeld 2900 bruto en dat is gezien de risico's en de onregelmatigheid niet bijzonder veel
     
    Yellow 13 en Jorrie vinden dit leuk.
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wilders gaat los mbt het derde steunpakket:



    populistisch als de neten, maar toch ben ik zelf ook van mening dat we dit geld beter in eigen land hadden kunnen besteden.
     
  10. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    Dat we het hier ook goed kunnen gebruiken is zeker; maar als we griekenland niet hadden geholpen waren de gevolgen misschien nog wel veel groter. Dus ik weet het niet hoor..
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Jouw redenering klopt niet. Ik zeg niet dat Griekenland niet moet worden geholpen. Maar dat meer geld er heen pompen geen oplossing is. Als een kind geld te kort komt voor zijn kleren en al zijn kleedgeld uitgeeft bij de Albert Heijn, ga je hem dan leren of dwingen met geld om te gaan of ga je hem meer geld geven?

    Griekenland voert zijn hervormingen slecht door en kent daarnaast belastingontduikers die voor miljarden en miljarden frauderen. Daarnaast wordt bijna al het geld gebruikt om schulden af te lossen aan. Het doet dus geen fluit voor de economie. En aan wie worden de schulden terug betaald? Aan de buitenlandse banken die hun het geld geleend hebben. |:-

    Pijnlijke quote:

    http://www.theguardian.com/world/2015/jun/29/where-did-the-greek-bailout-money-go?CMP=fb_gu
     
  12. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
  13. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    Mijn post een beredenering noemen was misschien wat teveel eer :p. Veel geld erheen sturen is zonde..maar het is misschien ook wel nodig was het enige wat ik zei. Weet niet wat er was gebeurt als we het niet hadden gedaan.

    Maar om er iets meer op in te gaan.. Ik vind het zo ontzettend dom geweest om landen als griekenland toe te voegen. Ik heb van familie daar altijd gehoord hoeveel corruptie daar is. Moeten ook niet vergeten dat het helemaal niet zó lang geleden is dat er nog een dictatuur was. Het is jammer dat de burgers de dupe zijn, maar het was ook gewoon oerdom van Europa om ze al zo snel allemaal toe te laten zonder even wat beter te kijken.

    Nu het eenmaal is gebeurt moet je ze ook wel helpen.
    Maar dat is ook een reden waarom ik niet snap waarom ze oekraïne willen toelaten. Als ik nu een land moet noemen wat in slechte situatie verkeerd en corrupt is.. dan is het wel oekraïne. |:-
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    al getekend? :rolleyes:

    http://forum.xbw.nl/threads/update-...r-een-referendum-handtekeningen-nodig.177016/
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    The fuck.

    "Een gewapende man heeft op een Thalys-trein van Amsterdam naar Parijs drie mensen verwond. Onmiddellijk na zijn daad werd hij opgepakt. Dat heeft een woordvoerder van de Franse spoorwegen vanavond meegedeeld. Volgens La Voix du Nord werd de schutter overmeesterd door drie Amerikanen in de hogesnelheidstrein.

    Het schietincident vond plaats bij Arras, in het noorden van Frankrijk. Volgens La Voix du Nord was de schutter in het bezit van een Kalasjnikov en opende in zijn coupé het vuur op medereizigers, meldt HLN.

    Kort na 18 uur werd de man opgepakt door de politie. Volgens de Franse nieuwssite werd de gewapende man overmeesterd door drie Amerikanen die ook op de hogesnelheidstrein zaten. Volgens meldingen op Twitter waren het mariniers. Het drietal, in burger, zou hebben gehoord hoe de man op het toilet zijn geweer doorlaadde.

    Over de identiteit en de motieven van de dader is nog niets bekend. De man zou tussen de 30 en 40 jaar oud zijn. Volgens La Voix du Nord is de dader een man van Noord-Afrikaanse afkomst en meerdere vuurwapens en tenminste één mes hebben gehad."
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Bizar en 100% volgens verwachting... of nou ja het bizarre gedeelte is dat die Amerikanen het doorladen hoorde. De kans dat hij, gezien waar hij al was, een bloedbad zou aanrichten was veel groter. De verdachte is een 26 jarige Marokkaan en ik durf een maandsalaris te zetten op zijn religieuze achtergrond en motieven.

    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/08/video_arrestatie_van_de_thalys.html#comments

    Ik vraag me af of we nou het dreigingsniveau nu naar rood gaat. Grote kans dat deze man namelijk in NL is opgestapt.

    De Amerikanen zijn wel dikke helden.
     
  17. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Ik dacht gisteren gehoord te hebben dat hij in Brussel was opgestapt en de Amerikanen hem vanaf toen al in de gaten hebben gehouden.

    Enorm respect voor deze heldenactie.
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    En een Brit.
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

Deel Deze Pagina