1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Oktoberfest is geen reet aan, ongezellige bende.

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Het is niet dat we een selectie aan de poort hebben waarbij dat soort tuig alleen daar is beland. Wat dat betreft zat Wilders er met de opmerking 'testosteronbommen' niet ver naast.

3. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Kevf vindt dit leuk.
  4. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
  5. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Tegenwoordig paniekt iedereen bij minste geringste. Vraag me af wat er gebeurd was als het een blanke jongeman was geweest.

6. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Tsja, had juist begrepen dat die man 2,5 heeft lopen hyperventileren. Omdat het dan weer een buitenlander is, word gelijk weer gedacht aan terrorisme en wapens die ze bij zich zouden hebben.

Hoe verschrikkelijk is het dan wel niet hoe de media ons continu proberen te manipuleren.

Voor mij dan snel de keuze gemaakt: Me afzijdig houden van wat zowel linkse, als rechts media zeggen. Lekker rustig, geen koppijn ervan krijgen ook. :)

7. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Jullie vinden het toch niet heel gek dat de politie hier hard optreed naar het eerdere Thalys verhaal met een kerel op de plee?

8. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Poor guy!

Zit je ff op de wc. Komt de politie binnen stormen :'-(

9. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901

Goede uitleg over de vluchtelingencrisis

10. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Bizarre gebeurtenis in Frankrijk. Een stadsgenoot van mij was daar met zijn kinderen aan het vakantie vieren, speciaal vrij gekregen vanwege de situatie in de familie.

De moeder van die kinderen is afgelopen mei overleden, en gisteren of eergisteren heeft de vader zijn eigen kinderen van 11 en 18 voor zijn ogen zien verdrinken tijdens een kano tocht.

Het stond in de Leeuwarder Courant van vandaag, behoorlijk groot artikel. Ik kan daar echt misselijk en ongemakkelijk van worden. Net je vrouw verloren en nu je hele gezin weg. :'-(

Hier een deel van de informatie:
    http://www.lc.nl/friesland/zoektocht-naar-kanoslachtoffer-19092843.html

Excuses dubbelpost, maar ik vond dat niet echt gepast bij het vorige bericht. Desgewenst mogen de posts samengevoegd worden.

Ik heb een mooi gedicht gevonden over de vluchtelingencrisis, met link:

Bang
    Jij bent bang.
    Ik ben bang.

Jij bent bang om dood te gaan in de oorlog in jouw land. Ik ben bang dat je die oorlog meeneemt naar het mijne.

Jij bent bang dat de grenzen voor je neus zullen worden gesloten.
    Ik ben bang dat er veel mensen met verkeerde bedoelingen hier naar toe komen.

Jij bent bang dat je niet welkom bent in Europa.
    Ik ben bang jij mijn cultuur niet zult begrijpen.

Jij bent bang dat je nooit meer terug naar je huis kunt.
    Ik ben bang dat je nooit meer terug naar huis wilt.

Jij bent bang dat wij je niet willen helpen.
    Ik ben bang dat jij de hulp niet zult waarderen.

Jij wilt vast niet dat ik bang ben.
    Ik wil ook niet dat jij bang bent.

Laten we er dan samen voor zorgen dat onze angsten ongegrond zijn.

Link: http://sandra-gorwill.tumblr.com/post/129065174100/bang

Laatst bewerkt door een moderator: 24 sep 2015
  11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Crisis wat een ongelooflijk kut filmpje. Vooral ook met de afsluiter van dat kind wat (GVD) gewoon de fout van de ouders was. En ook deze opmerking, wat een ranzige opmerking '"How do we want to be remembered? As xenofobic rich cowards behind fences?'.

Hier trekt Geenstijl het stuk compleet uit elkaar:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/09/gs_debunkt_het_wel_weer.html#comments

Bekijk ook vooral even deze leuke link mbt Zweden en verkrachtingen:

http://nl.gatestoneinstitute.org/5770/zweden-verkrachting

Of wat een dergelijke open beleid aan maatschappelijke druk oplevert:

http://www.theglobeandmail.com/glob...ration-consensus-is-in-peril/article12292515/

Ik vind het filmpje echt zum kotsen. Er moet keihard aan gewerkt worden om het probleem daar op te lossen. Want het meer opnemen van mensen uit die regio hier leidt aantoonbaar tot meer criminaliteit, maatschappelijk onrust en integratievraagstukken die wij niet kunnen oplossen.

@Yellow 13 : welke samen? Waar komt toch de notie vandaan dat het grote deel van de vluchtelingen dit 'samen' willen? Alle statistieken laten zien dat dit niet waar is.

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Ben benieuwd wat Poetin allemaal gaat zeggen maandag in New York. Hopelijk komt Europa eens tot inzien dat IS het grotere kwaad is dan Assad.

Yellow 13, L.A., Kevf en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    @Kevf heb jij trouwens het boek Exodus van Paul Collier wel eens gelezen? Vind ik wel wat voor jou! ;)
    Over migratie etc.

14. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Ik help het je van harte hopen. Sommige dictators moet je gewoon met rust laten, hoe ik het ook haat omdat te zeggen als vrij man.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Nope. Ga ik zo naar op zoek. Jij wel? Wel heb ik net een interessant opiniestuk gelezen in de Volkskrant die, wat mij betreft, de spijker op de kop slaat. En ook Wilders zijn woorden in een ander daglicht zet:

http://www.volkskrant.nl/opinie/bli...t-zijn-voor-politieke-desintegratie~a4148414/

16. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Vind je het zo spitsvondig? Drie problemen zegt ie. Beetje de christelijke moraal nationaal-utilistisch benaderen, niet heel vindingrijk. En dan doen alsof politieke beslissingen in het westen gestoeld moeten zijn om het christendom? WTF, laat 'm een kerk opzoeken voor zulke preken.

En dan wat vage schattingen van percentages moslims die achter terroristen staan. En for the sage of argument dat globale percentage loslaten op het aantal moslims in Europa, tja, met zo'n vrijheid kan ik ook wel wat statistieken uit mijn hoge hoed halen.

Voorwaarden voor een democratische samenleving zijn volgens hem ontstaan door vervagen van etnische/religieuze identiteiten in Europa. Wanneer? Heel erg lang geleden, na een zekere genocide. Die holocaust ligt nog vers in het geheugen, maar deze man roept met religieuze argumenten op tot hetzelfde nationalisme dat die joden de oven in joeg. Ik vind hem een dwaas.

L.A. vindt dit leuk.
  17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Statistieken uit de hoge hoed? De steun aan jihadisten, het stellen van de islam boven de democratie, het % fundamentalisten etc zijn nog niet zo lang geleden in een tweetal grote onderzoeken gewoon vast gelegd in keihard cijfers. Wie daar zijn ogen voor sluit is in mijn ogen de dwaas ;) en vraag ik dan iig even naar de cijfers te kijken, waarbij vooral die van Zweden een beeld geven wat je er gebeurt wanneer je deze trend doorzet.

18. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Ik vind het over één kam scheren nog steeds een enge gedachte. Dat doet inderdaad sterk denken aan nationalisme van zo'n 70 jaar geleden. Dat is wat ik zum kotsen vindt..
    Overigens een trend die destijds ook voortkwam uit economische malaise. Blijkbaar als mensen het 'niet meer zo goed' hebben wordt men onrustig en wordt er een zondebok gezocht die dan maar de schuld van alles moet krijgen.
    Als ik de reacties lees van mensen op internet die roepen dat ze het zelf zo moeilijk hebben en de vluchtelingen zomaar alles krijgen wordt duidelijk waar het om gaat. Ook tijdens economische crisis hebben we het hier nog steeds 100x beter dan de vluchtelingen in Syrie eo.

Als mens heb je inderdaad een morele verplichting om je medemens te helpen; christelijk of niet. Je kiest er niet zomaar voor om alles achter te laten en duizenden kilometers te reizen. Overigens is de discussie ook helemaal niet dat mocht er een vluchteling zijn die zich op het criminele pad gaat begeven dat daar niets aan gedaan moet worden. Maar dat betekent niet dat je de duizenden anderen zomaar in de steek moet laten. Blijkbaar heerst er een enorme angstcultuur want alles wat uit die kant komt en moslims is.. is slecht.

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Probleem is dat dat nu aan beide kanten gebeurt.
    Het is zeer duidelijk dat deze discussie een hoog moreel gehalte heeft. Of je bent een goed mens of je bent een xenofoob. Dat is enorm gevaarlijk, want mensen gaan dan redeneren vanuit andermans emotie. Nog erger dan handelen uit eigen emotie.

'We' trekken miljoenen euro's er voor uit om al die vluchtelingen toe te laten in de EU, maar als we vervolgens zien dat we het niet aankunnen sluiten we de grenzen en stoppen we de treinen. Dat is hypocriet. Sterker nog, je geeft een signaal af dat in Europa alles helemaal top is, maar de vluchtelingen moeten zelf wel even uitzoeken hoe ze er komen, want dat gaan we niet faciliteren. Tja, dat is vragen om lijken op een strand.

IMHO zijn we meer bezig om ons eigen morele waarden na te streven dan te kijken wat een goede oplossing is. In dat filmpje wordt gezegd dat er hoogopgeleide Syriërs naar Europa komen en dat is goed. Goed? Dat is helemaal niet goed. Dan is Syrië helemaal ten dode opgeschreven, want dat land kan zich nooit meer ontwikkelen.
    Duitsland meot die 6 miljard gewoon aan Jordanië geven. Dat land klaagt dat ze te weinig steun hebben (en terecht!).

We zijn meer bezig met 'zijn we wel goede wereldburgers' en te weinig met 'hoe kunnen we Syrië en irak weer helpen zodra het conflict over is'.

L.A. en fredfenster vinden dit leuk.
  20. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Grotendeels eens, alleen denk ik niet dat het een ethische grondslag heeft. Nu pas wordt er echt geld beschikbaar gemaakt, omdat toen die noodzaak er niet (acuut) was er niet naar het probleem werd gekeken. De huidige vluchtelingenstroom heeft nu een oplossing nodig en daarvoor duurt een investering in meer lokale opvang te lang.

Deel Deze Pagina