1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798

Mallakai vindt dit leuk.
  2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Door al het geweld in het midden oosten gaan we gewoon sneller door met ons leven, daar heb je je reden waarom iedereen zo rustig reageert als het daar is. Het is triest, dat weet ik, maar het is heel anders dan hier omdat we nog betrekkelijk veilig en vrij leven.

Ik hoorde echter vandaag ook dat er mensen zijn die alweer gewoon hun normale gang van zaken doen, zonder echt bij Parijs stil te staan. Het kwam er op neer dat men hier ook al wat meer gewenning begint te krijgen van al dat geweld.

^ Dit baart mij juist de meeste zorgen zolang er niets gedaan word. Aboutaleb van Rotterdam zei het mooi: Wegvagen. De man is zelf Moslim en zoals ik hem volg is hij een goede burgemeester. De woorden van hem raakten mij dan ook meer dan nep meneer Rutte, de meeloper die liever glimlacht en zich te vaak afwezig houd in belangrijke kwesties, zoals het vluchtelingendebat.

Ik hoop van ganze harte dat we het kunnen oplossen zonder dat er op rode knopjes gedrukt gaat worden.

3. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Joh, je meent het... maar nu is het helemaal makkelijk. Er komen wekelijks duizenden vluchtelingen Europa binnen waarin ze zich lekker ongestoord kunnen mengen. Ideaal!
    Die knakker was 3 oktober geregistreerd.

Laatst bewerkt: 15 nov 2015
  4. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Wat wil jij dat mensen dan doen? In angst gaan zitten afwachten tot er weer wat gebeurd? De hele dag treurig naar buiten staren met de gedachte wat er gister is gebeurd?

Ik heb vandaag ook gewoon mijn normale gang van zaken gedaan. Hoe erg het ook is wat er in Parijs is gebeurd, het leven gaat gewoon door.

5. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Juun: Als je de tekst die je markeerde nou even goed las, dan zou je lezen dat ook ik het alleen maar aangeef. Ik zeg ook niet wat we wel wat we niet moeten doen, geef het slechts enkel aan.

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Die stroom maakt het wel bizar gemakkelijk anders. Inmiddels is duidelijk dat ook een tweede verdachte een 'vluchteling' is en wordt er getwijfeld aan de echtheid van het Syrische paspoort. De kans dat je was binnengekomen als terrorist was met een strenge controle vele malen minder geweest. Er is ook al meerdere keren aangegeven dat de kwaliteit van de registraties belabberd is vanwege de grote aantallen. Grenzen dicht is in mijn beleving wel een goede oplossing. Want of je die 21% die daadwerkelijk uit Syrie nou wel of niet veel vindt (zie onze discussie van laatst), de toestroom bestaat nog altijd voor 79% uit mensen die niet uit Syrie komen en vaak niet uit een oorlogsgebied, dat is gewoon te veel om te handelen. De enige manier om die toestroom af te zwakken is door een duidelijke boodschap af te geven dat toelating niet zo maar is geregeld. Pas wanneer dat in alle landen van herkomst bekend word zie ik het gebeuren dat mensen niet meer massaal deze kant op komen. Daarnaast is het ook maar de vraag hoeveel er daadwerkelijk uit Syrie komen gezien het feit dat de paspoorten gewoon in Turkije te koop zijn.

Lethal AK47 vindt dit leuk.
  7. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Dat 'vluchtelingen vluchten juist voor deze mensen' argument vind ik ook zo ergerlijk. Moeten mensen in Parijs dus nu ook maar met z'n allen richting Duitsland of Zweden vertrekken?
    Grenzen dicht is mijn inziens een logische reactie wanneer de vijand zegt dat ze haar mensen (in een ongecontroleerde stroom van voornamelijk mannen tussen de 20-30) jouw kant op sturen (of je kan je in ieder geval afvragen of de manier waarop gehandeld is wel juist is geweest).

8. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat klopt, maar so what? Ik vind de conclusie die mensen eraan verbinden zo naïef. Wat is de implicatie hiervan? Moeten de grenzen dicht om dit voorkomen? Dan weigeren wij duizenden mensen hulp, enkel omdat we bang zijn dat een terrorist zich tussen hen verstopt. Dat is inhumaan en ongegrond, want die terrorist komt sowieso. Die houd je niet buiten met eens grenscontrole langs de A2 of Schiphol.
    Wie alleen komt en contacten heeft, kan altijd wel ergens oversteken; daar is de grens nu eenmaal te groot voor. Dat zouden asielzoekers ook kunnen doen, maar dat is voor hen zinloos want zonder papieren/asiel kun je geen leven opbouwen. Een terrorist interesseert dat allemaal geen hol. Sterker nog, buiten de asielstroom om komt hij niet in aanraking met de autoriteiten, wat nog gunstiger is ook.

Metal Mark vindt dit leuk.
  9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik vind het enigzins hypocriet om dat inhumaan te noemen. Er zijn honderden miljoenen mensen die onze hulp vele malen harder nodig hebben dan het gros van de mensen die nu aan onze deuren staan te kloppen. Slechts een dikke 20 procent uit Syrie en 80% gezonde jonge mannen. Het zijn juist de mensen die hier niet staan die onze hulp het hardste nodig hebben. Dat is altijd al zo geweest ook ver voor de oorlog in Syrie. Waarom dan nu die drang om al deze mensen zo hard te helpen, vanwaar al dat medeleven terwijl er zoveel mensen ergens anders op deze wereld een keer zo hard liggen te creperen? Volgens mij steekt de Nederlandse staat nauwelijks een poot uit richting bijvoorbeeld Nigeria. Waarom hoor ik daar niemand over? Hoeveel mensen hebben we al over laten komen uit Nepal. Ik durf te wedden dat er duizenden mensen na die aardbeving daar eindeloos dankbaar zouden zijn voor een leven hier. Als vervolgens dan ook nog eens blijkt dat je het als land niet kan handelen, dat lang niet iedereen vluchteling is en dat je tegen levensbedreigende situaties aanloopt zoals in Parijs heb je in mijn beleving alle reden om de grens te sluiten.

Mallakai vindt dit leuk.
  10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Leuk en aardig maar dat is geen steeds geen reden om nu te gaan zeggen. Pech jullie komen er niet meer in.

fredfenster vindt dit leuk.
  11. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Grenzen dicht is geen oplossing hoor. Beetje naïef als je denkt dat dat de oplossing is. Dergelijke georganiseerde terroristische acties hebben ook een netwerk nodig in het land waar de aanslag gepleegd gaat worden. Of denken jullie dat ze met de bomgordels om op die boot zitten? Frankrijk heeft zoals ik al eerder zei gigantisch veel problemen met immigratie, de banlieu's in Parijs zitten vol met gefrustreerde groepen mensen. Er is daar gewoon simpelweg meer een netwerk voor terroristen om uit te putten.

Natuurlijk kan er in Nederland ook een actie plaatsvinden, maar het is gewoon veel moeilijker om voor elkaar te krijgen. Het zal eerder een actie van een eenling zijn dan een georganiseerde actie zoals afgelopen vrijdag in Parijs.

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/waarom-weer-frankrijk

12. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
  13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wat is geen reden om dat te zeggen?

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat andere mensen ook niet geholpen worden zoals je zegt uit Nigeria ofzo.

15. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Ik vind het best wel cru om te zeggen dat we de grenzen maar moeten sluiten, waar wil je de vluchtelingen dan hebben? Laat ze maar in Syrie? Maak het IS maar makkelijker om een ethnische zuivering plaats te laten vinden? Want ook normale moslims worden hun hoofd afgehakt.

16. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Ik ben eigenlijk zeer benieuwd wat er volgens jou nu moet gebeuren?

17. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Niet zeiken, gewoon doorgamen en twitchen! :+

Laatst bewerkt: 15 nov 2015
  18. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
  19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168

Paniek.

20. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Niks aan de hand schijnbaar. Onduidelijk wat paniek veroorzaakte.

Deel Deze Pagina