Dat vind ik wel een beetje te kort door de bocht. Natuurlijk zijn er journalisten die goed onderzoek doen, maar je moet wel heel goed zoeken om dat te vinden. De dagelijkse berichtgeving op rtl en nos nieuws is al tijden niet meer echt objectief. Het gaat dus niet altijd om voldoende ingaan op.. als je een grotere lust naar actualiteiten hebt ben je immers sowieso aangewezen op opiniebladen e.d... maar wel objectief een verhaal belichten. En dan vooral als het gaat om nieuws dat niet uit 'het westen' komt.
Hm het westen meer dan VS wel hoor. Voor Amerika is het nog steeds niet nr 1 op de lijst om IS stuk te maken. Zou zelfs kunnen stellen dat ze zich inhouden, want ik denk dat ze liever eerst Assad daar weghebben. Nu is Bashar geen lieve jongen, maar de logica van VS is mij ook niet geheel duidelijk.. kijkend naar de historie is het geen succes gebleken om de leiders uit midden oosten weg te halen. Past wel goed bij de amerikaanse bijna magalomanische denkwijze (wij zijn de beste dus zo moet het) maar denk niet dat democratie in dat soort landen gaat werken.
Wat ik wel een interessant vind is dat Frankrijk nu toch toenadering tot Rusland zoekt en zelfs samenwerking met het Syrische leger niet uitsluit. (bron) Dat kan nog weleens heel belangrijk blijken als frankrijk voorop straks meer landen zich aansluiten om voor eens en altijd af te rekenen met IS.
Enige die roet in het eten kan gooien is die gekke Erdogan. Die wil volgens mij vooral voorkomen dat de koerden straks een staat in syrie krijgen ipv vernietiging van IS. Nja en tevens ook Assad kapot maken, dus in die zin willen VS en Turkije hetzelfde..waardoor neerhalen van Russische vliegtuig laatst het ook pikant maakt.
Laatst bewerkt: 30 nov 2015