1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.582
    Die tanks voor Indonesië waren oude afdankertjes natuurlijk. Duitse tanks zijn superieur.
     
  2. Stoempfel

    Stoempfel @Dyonko

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    128
    Spuit 11 geeft ook nog @Modder-Eter
     
  3. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    http://www.nu.nl/buitenland/4188783/evacuatie-islamitische-rebellen-damascus-van-baan.html

    We gaan nu IS helpen evacueren uit Damascus? Ik mag hopen dat ik het artikel verkeerd begrijp...
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.582
    De SAA heeft een deal gemaakt in ruil voor gevangenen een veilige aftocht.
    De VN zorgt er daar alleen maar voor dat alles soepel verloopt en de deal niet wordt geschonden.
    In principe is de VN natuurlijk nog neutraal in deze oorlog ;)


    En niet getreurd trouwens, IS wordt overal keihard afgemaakt.
     
  5. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Kan ook niet uitblijven. Er zijn teveel verschillende groeperingen daar; het enige waarin IS zich vooral onderscheidt is dat ze een staat willen.
    Opzich goed om te zien dat Al Quaeda en Taliban e.d. zich tegen IS keren. Je zou zeggen laat ze elkaar lekker afmaken.

    Ik heb er wel vertrouwen in dat IS op gegeven moment verslagen is.. maar denk niet dat we moeten denken dat de problemen dan zijn opgelost.
    Er zijn heel veel huurlingen die geen werk hebben en zich misschien net zo makkelijk weer laten inhuren door een andere groepering.
    Bovendien is Al Quaeda ook weer aan het groeien. Minder roekeloos dan IS en taliban; maar nog steeds uit op Jihad.
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.582
    Mja het is is vooral Hezbollah, Iraniërs en de Koerden die het IS lastig maken, ondersteunt door zowel Rusland als USA.
    Taliban zit enkel in Afghanistan dus die komen elkaar in Irak/Syrië niet tegen.

    Koerden zijn btw de Eufraat overgestoken. Ben echt benieuwd wat Turkije allemaal gaat uitspoken.

    En al die gasten van IS stappen denk langzaamaan over naar Al Nusra ofzo. Het boeit hun allemaal weinig joh :p
    Problemen rond salafisten zullen uiteraard nooit worden opgelost zolang wij staatjes als Saudi Arabië steunen met hun eigen jihad in die zandbak daar van o.a. Bahrein.
    Maar stoppen met interventies zodat groeperingen als IS een kans krijgen om een gat in te springen wat onze regime changes achterlaten zou wellicht een goed begin zijn.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2015
    Kevf en Jingga vinden dit leuk.
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.582
    Nou Midden-Oosten conflict lijkt toch nog wat erger te worden.
    Hoewel het in Syrië wat stabieler lijkt te worden, is het nu de beurt aan de grotere spelers in de geopolitiek daar: Saudi Arabië vs Iran.

    Dat zijn nou precies de landen waarvan je hoopt dat die het niet gaan laten escaleren.

    Ohja en waarom dit nog grote gevolgen kan hebben blijkt wel uit dit filmpje:


    Man man :)

    Sowieso, de VN is boos op Saudi Arabië vanwege de vele executies. Maar datzelfde land mag wel commissaris zijn van de VN Mensenrechtenorganisatie :lol:
    Lachwekkend.
     
    Kevf vindt dit leuk.
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Interessant stuk over V&D:

     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Uch die titel van het filmpje.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  10. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Dat is niet waar. Er zijn veel meer salafi-jihadi organisaties actief die ook een islamitische staat willen oprichten. Meest voor de hand liggende voorbeeld is Jabhat al-Nusra. Zij pakken het alleen heel anders aan.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.582
    Naja heel anders... :)

    Anyway proxy oorlog is weer verder uitgebreid.
    Het is echt grappig om te zien hoe de nieuwe koning van Saudi Arabië in zo'n korte tijd z'n machtspositie te grabbel gooit :')
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wtf is er gebeurd in Keulen?

    http://nos.nl/artikel/2078604-tientallen-vrouwen-aangerand-en-beroofd-in-keulen.html
    http://nieuws.tpo.nl/2016/01/03/vee...d-afrikanen-tijdens-oudejaarsavond-in-keulen/

    Echt heel ziek.
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.582
  14. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Dit ja.. compleet gestoord wat Koning Salman doet; hij maakt er in ieder geval geen vriendjes mee. Die kerel is trouwens ook al 79??
    SA verklaard terroristen te hebben geëxecuteerd; maar saillant detail atheïsten worden ook als terrorist bestempeld.
    Het argument af te willen rekenen met terrorisme vind ik daardoor zeer zwak. Al geeft het wel een signaal af naar omringende landen en IS.

    Het is een groot geopolitiek spel om macht in het midden oosten waarbij religie en grote rol speelt. Tenminste ik denk dat de soennitische buurlanden mede daardoor SA volgden door het breken van diplomatieke banden met sjiitisch Iran. Terwijl heel objectief gezien Iran vrij weinig heeft gedaan in vergelijking met Saoedi Arabie nl de executies (wat echt niet alleen maar aan Al-Qaida gerelateerde terroristen waren)

    Mooi plaatje op rtl:
    [​IMG]


    De kans dat Iran en Saoedi Arabie elkaar de oorlog verklaren lijkt me nog vrij klein.. maar het is precies wat jij zegt.
    Dit wordt een grote all-out proxy oorlog.

    Reuze interessant ontwikkeling wel weer though :)
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Er zijn minimaal 60 vrouwen door een groep van 1000 mannen verkracht en dat is niet 'heel ziek'? Ik snap je argument ook niet. Om die door te trekken: Wat Breivik heeft gedaan is ook niet heel ziek, er worden zoveel mensen neergeschoten per dag.....
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.582
    Ja mooi plaatje.
    Enerzijds heb je de eeuwenoude Arabieren vs Perzen oorlog en daarnaast ook nog Sunni vs Shia.

    Saudi heeft het voorlopig nog te druk in Yemen.
     
  17. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Kleine nuance; het gaat om 1 verkrachting die nog helemaal niet zeker is. Wel is er 90 keer aangifte gedaan van aanranding of diefstal. Er waren 1000 aanwezigen waarvan kleine groepjes zich ernstig misdroegen.

    Moet zeggen ik heb het filmpje gezien (waarop vrij weinig te zien was) en zou zelf niet in zo'n grimmige sfeer blijven rondlopen. Het gebied rond het station staat las ik ook bekend als gevaarlijk gebied.

    Daarnaast kunnen dit soort berichten koren op de molen zijn van criticasters op de vluchtelingenproblematiek. De duitse politie heeft aangegeven dat dit geen asielzoekers dan wel vluchtelingen zijn. Gewoon duitse jongens dus; zei het met een noord Afrikaanse achtergrond (vond ik niet relevant in bericht).

    Buiten dat ben ik het wel met Kevf eens dat dit een vrij zieke manier is van een nieuw jaar ingaan.

    Jemen is ook niet meer dan een "proxy speelveld" van Saudi vs Iran niet?

    Waar de sjiitische houthi rebellen gesteund door Iran vechten tegen de door SA geleide militairen die trouw zijn aan de soennitische president van Jemen. Al ben ik nog niet erg op de hoogte wat nu precies de inbreng van Saudi's daar is.

    Eigenlijk voert de hele wereld oorlog met elkaar.. in het midden oosten.
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2016
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het waren deels wel asielzoekers dit heeft de Duitse politie echter wel aangegeven: http://nieuws.tpo.nl/2016/01/04/kwa...aanranders-in-keulen-ook-vluchtelingen-waren/

    En 'gewoon' Duitse jongens... tuurlijk :+ Een paspoort zegt daar mi vrij weinig over.
     
  19. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    1000 mensen bij het station, minimaal 1 vrouw verkracht, groep daders bestond uit 30 man en 60 aangifte van aanranding en beroving. Aldus het artikel. :+

    Haalt niet weg dat het ziek is maar je haalde de nummers een beetje door elkaar. :+
     
  20. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Dat zou echt heel ziek zijn, ja. 8) 1000 man
     

Deel Deze Pagina