1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dan moeten ze wel uit een oorlogsgebied komen voordat ze de begeleiding krijgen. Heb je de lijst gezien? Dat gaat voor maar een paar mensen uit die lijst op. Het zou idd mooi zijn als ze per direct worden terug gestuurd. Nu kan dat pas als je wordt veroordeeld voor een gevangenisstraf langer dan drie jaar.
     
  2. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    De duitse regering is nu aan het kijken of asielzoekers die een criminele activiteit hebben begaan direct teruggestuurd kunnen worden. Worden ze namelijk in duitsland berecht; dan draait de staat voor de kosten op.
    Het is duidelijk dat Keulen een omslagpunt is in de vluchtelingendiscussie. Het betekent niet dat er geen vluchtelingen meer geholpen moeten worden, maar de realisatie dat er ook mensen met foute bedoelingen bijzitten dringt nu ook bij de meest linkse partijen door. Zeker in duitsland waar het hardst geroepen werd dat iedereen welkom was. En ook in nederland is die discussie gaande.
    Ik vroeg mij ook af of de asielzoekers al alle vrijheid hadden en waarom er niet extra op werd gelet als bekend was dat er daar veel zouden zijn. Misschien uberhaupt bijzonder want nieuwjaar wordt in ieder geval niet door moslims gevierd..en waarom zou je vanuit een oorlog naar vuurwerk en knallen willen gaan kijken?

    Misschien heeft canada het nog het slimst bekeken. Vooral gezinnen opgenomen en die al op plek van aankomst gescreened, opgehaald en warm onthaald in canada.
     
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Dat het nu gaat om vluchtelingen kan hooguit relevant zijn als het gaat om het verschijnsel vluchtelingen. Jij stelt dat vluchtelingen dankbaar moeten zijn en onder de radar moeten blijven, alsof het voor hen belangrijker is dat ze geen wetten overtreden dan voor mensen met lokaal paspoort. Dat vind ik onzin en zelfs een beetje eng. Zie ik argumenten, behalve de emotie, over het hoofd?

    Verder spreek je over een nieuwe kans en zo is het is het vanuit onze ogen ook, maar jij en ik hebben geen idee hoe een vluchteling dat wereld beleeft. Sterker nog, dat zal per vluchteling anders zijn.
     
  4. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Klopt helemaal wat jij zegt, maar ik doel meer op het feit dat je zou denken dat je als vluchteling je eerder meer zou gedragen dan een autochtoon daar je als gast je bevind in een vreemd land.

    Vluchteling of niet, ik ben van mening dat iedereen die zich hieraan schuldig heeft bevonden, gestraft dient te worden. Daar maak ik geen uitzondinering, wellicht niet verwoord anders kom je er niet mee.

    En nee, ik zou idd niet weten hoe je je als vluchteling zou moeten voelen, maar je hebt sinds jaar en dag nog steeds waarden en normen en ieder mens weet uit zichzelf wat wel of niet kan, wat fout is of niet. Vluchteling zijn Is geen excuus. Echter zou het psychologisch misschien wel voor bepaalde mensen onder 'stress' toegankelijker zijn om je zo te misdragen.
     
  5. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Sterk argument ja, rekening houden met gevoelens van vluchtelingen als veroorzaker van dit geweld. Het zou waarschijnlijk ook de schuld kunnen zijn van de slachtoffers, misschien een beetje te veel arm of enkel zichtbaar.
     
  6. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Ik heb liever niet dat je een mening aan mij toeschrijft terwijl ik er anders over denk. Ik heb ook nergens de indruk gewekt dat ik vind wat jij beweert. Ik zeg alleen dat de ernst van de daad hier niet wordt beïnvloed door de status van de pleger.
     
  7. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Ik snap jouw verontwaardiging en deel die. Maar ik zie een maatschappelijk sentiment dat het voor de ernst relevant is dat het vluchtelingen waren, en ik heb jou waarschijnlijk hoger zitten dan dat je daarin volgt. Terecht, zo toont je nuancering.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    De ernst van de daad wordt niet beïnvloed door de status van de pleger maar wel door de achtergrond van de daders. Tot nu toe is het flink uit de media gebleven dat het aantal verkrachtingen en aanrandingen en andersoortige verschrikkelijke uitlatingen onder asielzoekers, vluchtelingen of mensen met islamitische achtergrond fors is. Blijkbaar was het de bedoeling dat dit ook in Keulen het geval zou zijn gezien de eerste uitlatingen van de politie dat het niet om asielzoekers zou gaan. Echter ondertussen staat de teller op 379 aangiftes in Keulen. Hier ging het om een groep van 1000 mannen, in Helsinki ging het om een groep van nog eens 1000 mannen die iets dergelijks van plan waren en op NOS is nu te lezen dat ook in Noordrijn-Westfalen een groep van 500 man een dergelijke actie heeft ondernomen. Een gedeelte van deze vrouwen zijn getekend voor het leven. Dit kan je niet los zien als 2500 man die individueel allemaal wat fout deden en ook zo berecht moeten worden. Maar als een structureel probleem wat je naar binnen fietst als je op dergelijke schaal mensen met islamitische achtergrond naar binnen fietst. Daar moet je als land naar handelen en dat kan in mijn optiek prima door aan integratie wel aanvullende eisen te stellen.
     
    L.A. vindt dit leuk.
  9. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Dus het was minder ernstig geweest als de daders geen "asielzoekers, vluchtelingen of mensen met islamitische achtergrond" waren? Why?
     
  10. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.306
    2500 man. Van de hoeveel asielzoekers in totaal? Hoeveel procent van een soortgelijke Nederlandse groep maakt zich schuldig aan dit gedrag? Ik ben het verder overal mee eens hoor. Aanpakken die gasten, alles. Maar het punt dat Freddie hierboven probeert te maken is dat als 1 asielzoeker iets verkeerd doet, alle rechtse politici, de media en de hele bevolking moord en brand schreeuwt (letterlijk). Zie je nou wel, allemaal tuig. Het is ingewikkelder om het allemaal genuanceerd te bekijken. Simpele zwart wit oplossingen zijn eenvoudig. Houdt de wereld lekker overzichtelijk.
     
  11. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Het gaat er toch ook niet om dat alle asielzoekers over een kam moeten worden geschoren? Het gaat om het feit dat het hier op verschillende plekken om grote groepen gaat. Dat is niet 1 asielzoeker die iets fout doet.
    Dat zegt niks over de andere asielzoekers maar wel dat dit ernstige zaken zijn als het op grote schaal gebeurt. Ongeacht iemands afkomst of religie.

    Wat wel triest is is dat deze vrouwen nu ovwrschaduwt worden door discussie hierover die nu ook bij linkse media wordt gevoerd. Daarnaast is volgens mij de geloofsovertuiging van deze jongens helemaal niet bekend. Dus de term 'met islamtische achtergrond' vind ik voorbarig. Bij de vluchtelingen zitten ook veel christenen. Is verder ook niet echt belangrijk
     
  12. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Ik heb de media niet gevolgd, maar vind jij het dan onterecht dat deze gebeurtenissen worden gebruikt in de discussie rondom vluchtelingen? Ik denk niet dat het een doorslaggevend argument is voor of tegen, maar er mag van mij best onderzocht worden wat voor invloed dit op het beleid zou moeten hebben.

    Ook triest dat alle 'gewone' slachtoffers nu minder medeleven krijgen, omdat zij niet door een groep vluchtelingen zijn misbruikt. Volgens mij is het namelijk altijd ernstig, ongeacht de schaal waarin het gebeurt.

    Waarom vind jij het niet belangrijk wat deze daders geloven, maar wel wat hun verblijfsstatus is?
     
  13. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Nee vind ik niet onterecht. Daarom is het ook een interessante ontwikkeling geworden. We zitten nu op een omslagpunt omdat het nu ook een discussie is bij linkse partijen. En ik hoop maar dat het niet gaat doorslaan.. vandaag overigens alweer een bericht gezien dat 2 asielzoekers zijn aangevallen door een groep in duitsland..Ik ben zelf voorstander van opvang van asielzoekers, wat mij betreft hadden er ook nog wel meer in nederland opgevangen kunnen worden, maar denk wel dat er goed beleid moet zijn. Bij zo'n geval als in keulen vroeg ik me wel af waar de politie was..denk dat er veel meer begeleiding moet zijn. Dan hadden misschien dit soort dingen.. en ook de tegenreacties waar ik bang voor ben dat die nu veel vaker gaan komen misschien tegengehouden kunnen worden.

    Vind je dat mensen die door één iemand zijn verkracht of aangerand nu ineens minder medeleven krijgen dan?? En krijgen de vrouwen uit Keulen nu dan veel meer aandacht? Heb ik persoonlijk niets van gemerkt... mijn punt was juist dat hun pijn op de achtergrond komt omdat het nu vooral over de afkomst van de daders gaat. Daarbij gaat het niet om wel/niet terecht; maar voor de slachtoffers wel extra triest. Er is volgens mij dus helemaal geen extra aandacht juist voor de slachtoffers..die aandacht gaat naar de daders. Met je laatste zin ben ik het eens.. op elke schaal is het erg. Maar dat is vanuit de slachtoffers bekeken. Daarnaast heb je nu ook nog te maken met een grote schaal. Maatschappelijk gezien is dat erger.

    Omdat verblijfstatus invloed kan hebben op het beleid wat uitgevoerd wordt. Het is sowieso een actuele discussie nu er, zeker in duitsland, grote aantallen vluchtelingen zijn opgenomen. Mijns inziens terecht; maar als dit soort dingen gebeuren moet je als regering daar op reageren. Ook in Nederland moeten we nadenken wat als er iets gebeurt. Stuur je iemand terug, of behandel je iemand als volwaardig burger. Dus dat is wel degelijk van belang. Ik zie niet in wat iemands religie daaraan toevoegt. Er zijn niet alleen maar moslims naar Europa gekomen. Daarnaast is er, volgen mij, nog helemaal niet over bericht wat de geloofsovertuiging is van de daders. Vind het daarom te voorbarig om te hebben over 'mensen met islamitische achtergrond'.
    Gelukkig trouwens.. als we straks gaat scheiden op religie of afkomst krijg je..hele enge toestanden..
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat leg ik in de laatste zinnen van mijn reply uit. Keer op keer wordt aangetoond dat mannelijke moslims uit die regionen bijzonder weinig respect hebben voor ongelovige blanke vrouwen. Voor de vrouwen maakt het inderdaad bijzonder weinig uit door wie ze zijn aangerand dan wel verkracht, maar voor het beleid maakt dat wel dergelijk uit. Als, met het binnenhalen van veel jonge islamitische mannen, dit soort incidenten exponentieel stijgen zal je daar toch echt je beleid op moeten aanpassen.
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.582
    Ik zie nog een andere overeenkomst: het zijn allemaal mannen.
    Ik stel voor dat we hier het beleid op aanpassen.


    Of wacht, scheer ik dan iedereen over 1 kam? :p

    Ok met alle eerlijkheid ik vind het ook een lastige kwestie. Ik kan ook geen zinnig woord zeggen of dit puur een immigratieprobleem is.
     
    L.A. vindt dit leuk.
  16. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Dus moeten we alle islamitische mannen maar weigeren als vluchteling? Alleen als je christen/joods/ander geloof bent mag je hier asiel aanvragen?
     
  17. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Gezinnen toelaten en maar zeer beperkt alleen mannen. Jammer dat er 'een paar' rotte appels het voor de rest verpesten, maar op een bepaald punt moet het gewoon genoeg zijn. Dat punt is nu toch wel bereikt wanneer het gaat om honderden gevallen van georganiseerde geweld- en zedendelicten.
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Nee maar het aantal Islamitische mannen wat je als land kan opvangen zal idd vele malen beperkter zijn. Dat is toch niet raar?

    Daarnaast is dit probleem vele malen groter dan dat we daadwerkelijk te zien krijgen. Zweedse massa-aanranding in 2014:

    http://nos.nl/artikel/2079871-zweedse-politie-onder-vuur-vanwege-verzwijgen-massa-aanrandingen.html
     
  19. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Hm maar dat zegt toch nog niks over de ernst van de daad? Of deze gebeurtenissen een overweging moeten zijn bij overheidsbeleid staat daar los van.

    Je zegt dit gekscherend, maar het is natuurlijk tekenend dat mannen in al het slechte oververtegenwoordigd zijn. En dat de mannen die hard roepen dat die en die minderheid in iets slechts zijn oververtegenwoordigd nooit kijken naar statistieken gebaseerd op gender.

    Ik denk niet dat 'gewone' slachtoffers minder aandacht krijgen dan voorheen, maar als ik de reacties hier zie, lijkt het wel alsof men de slachtoffers van dit soort massamisbruik op meer medeleven mogen rekenen.

    Of de grote schaal maatschappelijk erger vind ik discutabel. Het is spraakmakender, en dat het vluchtelingen zijn maakt de verontwaardiging groter. Maar de structurele sociale, economische, psychische en fysieke (en seksuele) onderdrukking van vrouwen die in het westen plaatsvindt, doet in mijn ogen niet per se onder voor deze excessen. Ik durf zelfs het tegenovergestelde te beweren, namelijk dat de maatschappelijke impact van de gebeurtenissen nu verbleken bij de impact van de misogynie die in het westen (en over hele wereld) de norm voert en waarvan in feite zowel deze groepen vrouwen als een individu het slachtoffer zijn. Heel leuk dat degenen die behoefte hebben te kankeren op vluchtelingen nu weer een extra reden vinden, en prachtig dat er een discussie wordt aangezwengeld, maar het zijn niet vluchtelingen die vrouwen misbruiken, het zijn mannen die dat doen.

    Goede onderbouwing.

    Oneens overigens dat religie geen impact heeft op hoe mensen te categoriseren. Wie zich toeschrijft aan een overtuiging die hem ongefundeerde haat en geweld oplegt, moet met enige behoedzaamheid worden benaderd. En dan heb ik het uiteraard niet alleen over de islam, want dat christenen zich nu een paar decennia relatief kalm houden in de occidentale wereld, betekent niet dat hun gedachtegoed minder diabolisch is dan dat van moslims.
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2016
  20. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Een groep mensen onderscheiden en weigeren/beperken op basis van geslacht, huidskleur of geloof vind ik inderdaad raar.

    Ik ben het er mee eens dat het verkeerd is wat er is gebeurd en dat het aangepakt moet worden, maar niet doormiddel van discriminatie, want dan schenden we gewoon artikel 1 van onze eigen grondwet.
     
    L.A. vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina