1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.582
    Wanneer gaat Naughty Dog hier een game over maken? :eek:
     
  2. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Serieus? Haha wat naïef. Dus jij denkt dat het geen impact heeft of je op een witte of een zwarte school zit? Dat je in een achterstandswijk woont? Dat werkgevers sollicitanten afkeuren op achternaam? Dat justitie profilet? Dat media en politiek mensen van jouw afkomst stigmatiseren? Dat de dommeren in de samenleving die zaken allemaal aannemen? Dat hierdoor allochtonen met de nek worden aangekeken door die domme mensen? Neem een stuk wc papier en veeg de poep uit je ogen.
     
    Zilverpijl en Matrix vinden dit leuk.
  3. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Had het hier laatst nog over met een Marokkaanse oud-klasgenoot. Die was van mening dat de enige belemmering voor allochtonen ook echt allochtonen zelf zijn.

    Hij merkte zelf niets van nadelen in de maatschappij, terwijl hij ook uit een mindere buurt uit Amsterdam komt. Hij zei zelfs dat, omdat hij gewoon keurig ABN spreekt en zich net gedraagt, hij soms het idee heeft dat hij makkelijker wordt aangenomen bij bedrijven omdat ze onder de 'indruk' zijn van zijn voorkomen.

    Natuurlijk is dit maar 1 verhaal, maar zo zwartwit als jij het stelt is het echt niet.
     
  4. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Ik stelde het niet zwartwit, dat deed Nukem door te zeggen dat je als allochtoon evenveel kansen hebt als een autochtoon. Ik wijs hem enkel op variabelen die impact hebben op die kansen, en dat die variabelen bij allochtonen over het algemeen net even ongunstig uitvallen.

    Stel je hebt twee stekjes. De ene plant je in potgrond en geef je voldoende voeding en zet je lekker in het zonnetje. De andere plant je in een bak woestijnzand en zet je in een donkere kelder zonder ernaar om te kijken. Welke denk je dat gaat groeien en bloeien?
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Maar dit zijn geen plantjes of wel dan? Wil je ook een plek in de zon? Trek je wortels uit de woestijnzand en go fucking claim it. Ongetwijfeld zijn er groeperingen in Nederland die harder hun best moeten doen. Vrouwen, mannen die als voornaam Mohammed hebben, invaliden en ga zo maar door. Welkom in de wereld waar je het moet doen met de kaarten die je gedeeld krijgt en die zijn zo slecht niet in Nederland.

    Ondertussen shaft Duitsland het niet zo heel erg lekker en zijn ze 600.000 van de 1.1 miljoen vluchtelingen kwijt.....

    http://www.dailymail.co.uk/news/art...-using-multiple-identities-travel-Europe.html
     
  6. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Nee maar ik bedoelde ook niet te zeggen dat mensen als planten zijn, ik zei dat de omgeving waarin je opgroeit invloed heeft op je verdere leven. En mensen hebben iets meer opties dan planten om te verkassen, maar als jij ligt te verschralen in de derde wereld is het niet zo dat je met gemak je koffer pakt en gaat, en degenen die dat wel doen ben jij ook niet erg content mee dacht ik.

    Het moeten doen met de kaarten die je gedeeld krijgt is idd de situatie, maar als vrouwen daarin worden benadeeld t.a.v. Mannen is dat seksistisch, en als allochtonen worden benadeeld t.a.v. Autochtonen is dat racistisch. Ik hoop dat we het erover eens zijn dat zulk ongefundeerd onderscheiden op basis van irrelevant eigenschappen niet rechtvaardig is. En dat was het punt dat ik maakte in de door jou geciteerde post.
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Absoluut met je eens.
     
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.607
    Leuk Bevonden:
    17.762
    Ja maar Neymar is in Spanje toch ook groot geworden?
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.135
    Leuk Bevonden:
    4.737
    ... die nog belangrijker wil overkomen dan Balkenende. Van Balkenende kon je zien dat die klungelig was, met die ontmoeting met Bush als dieptepunt.

    Ik kijk nu al uit naar hoe dat straks gaat met de verkiezingsperiode... not. Het word op zijn Hollands gezegd net zo kut als in Amerika.

    In Amerika steken ze helaas ook teveel in oorlog en te weinig in onderwijs. Ik vind dat best zorgelijk als je dan stemrecht hebt.
     
  11. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453


    'Don't provoke them', terwijl hij het over meisjes van 10 jaar heeft...
     
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.135
    Leuk Bevonden:
    4.737
    Zaal barst ook lekker los na die opmerking. Ik wil best vluchtelingen toelaten, tot op zeker hoogte en aantallen, maar ze hadden er al wat aan moeten doen toen Berlusconi ervoor waarschuwde tijdens zijn laatste regeringen.

    Berlusconi, nooit met hem eens geweest, maar omtrent de hulp voor Italië inzake de vluchtelingen wel. Hij zij toen dat die ze allemaal door zou laten als er niets aan gedaan werd, en er werd toen nog steeds niets fatsoenlijks aan gedaan.

    Gevolg is dat we nu met vele honderdduizenden vluchtelingen zitten binnen Europese grenzen en minstens 5 tot 10% ervan op de bodem van de Middellandse Zee. Ik snap werkelijk waar niet waarom ze niet alarm hebben geslagen en plannen in werking hebben gesteld toen mensen als Berlusconi erom vroegen. Berlusconi zij het bijna smekend toen en dat is erg tekenend voor het gevolg wat we nu hebben in Europa.

    Nog even zo doorgaan en er breekt ergens anarchie uit, ook al wil ik dat woord het liefst helemaal niet gebruiken bij dit onderwerp. =(
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.582
    Ik vraag me af bij mensen die Rutte 3x niks gebruiken, wie gebruiken jullie als referentiemateriaal? Hoe lang volg je al de politiek Yellow?
    Het is allemaal zo simpel lullen wat je doet, je geeft 0 argumenten maar blijft onwijs oppervlakkig. Begin dan over hypotheekrente aftrek om je punt bij te zetten.

    Persoonlijk vind ik Rutte één van de betere premiers van de laatste jaren. Zou mooi zijn als hij sinds tijden weer eens een regeringsperiode vol maakt. Charismatisch, goede debater, en een echte manager. Meeste zaken die jullie hem kwalijk nemen kun je helemaal niet afschuiven op een MP, jullie maken hem veel te machtig in je eigen gedachte.

    Maar jij komt niet verder dan 'het is hier net zo kut als in Amerika'. Ik heb medelijden met jouw pessisme man. Je woont in fucking Nederland, top 10 land van de wereld :')


    Dat waren vluchtelingen uit Tunesië en Libië voornamelijk, tegenwoordig komt het overgrote deel via Griekenland en Turkije.

    En waar baseer je dat er anarchie uitbreekt? Op wat je leest in de media? Of wat er momenteel plaatsvinden in de straten van Sneek?
     
    Smirnoff vindt dit leuk.
  14. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Hulde! Gisteren ook weer: Oud staatssecretaris Oekraïne beweerde dat NL nooit om de radarbeelden van MH17 vroeg. Uiteraard ontkracht door zowel de OVV als Oekraïne, maar het internet barstte weer los hoor: Rutte dit, Rutte dat, met zijn doofpot. Zodra er een winkel failliet gaat, is dat ook weer de schuld van Rutte. Als er banen verloren gaan bij PostNL of KPN, altijd weer de schuld van Rutte. Alsof die man er iets aan kan doen dat we geen brieven sturen, of dat de V&D niet met de tijd meeging. :F:
     
  15. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Nouu ik ben helemaal geen fan van Rutte (het hele gebeuren omtrent MH-17 heeft hij overigens niet sterk aangepakt en ook op het europese- of wereldtoneel vind ik hem vaak zwak overkomen; met name door zeer slecht engels) maar voor Nederlandse begrippen is het geen slechte politicus. Charismatisch.. vind ik hem dan weer absoluut niet. Maar hij is wel een sterke debater, misschien wel de beste, en management kwaliteiten heeft hij zeer zeker. Het hele 'plan samsom' omtrent de vluchtelingen vond ik erg sterk gespeeld.

    Dat terzijde neem ik bij zulk pessimisme als van yellow altijd een flinke zak zout mee.. dat is hetzelfde gewauwel wat je dagelijks op nu.nl of msn.com kunt lezen.
    Al die mensen klagen steen en been hoe slecht het hier allemaal is en dat alle vluchtelingen moeten oprotten.. maar ondertussen hebben ze er zelf nog nooit een gezien.
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.582
    Rutte spreekt prima Engels, waarschijnlijk bedoel je z'n accent?

    Denk dat 60% van de Nederlanders zo'n accent heeft zonder dat ze het doorhebben ;). Maar niet iedereen praat waarschijnlijk veel Engels op dagelijkse basis. Nee, het is geen Timmerman, maar wat verwacht je. Het is alsnog beter dan de leider van de VN spreekt. Of Merkel.

    Het zijn trouwens alleen Nederlanders zelf die er over vallen, dat is toch wel het mooist :D
     
  17. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
  18. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.582
    Turkije is ook een lekker zootje op het moment.
    Ben echt benieuwd wie die aanslagen hebben gepleegd...
     
  20. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Het MH17 debat is bezig en ik moet me echt inhouden om me niet te laten meeslepen in het twitter-debat. Waar haalt iedereen het toch vandaan dat MH17 een doofpot zou zijn? Je hebt het rapport van het OM nog niet eens. Pas als je dat rapport hebt en het zit vol gaten, dán kun je spreken van een doofpot. Echter, tot die tijd is het in ieders belang dat het OM haar onderzoek in een gesloten omgeving kan afronden. Ik snap niet wat mensen willen, dat het OM tussendoor allerlei halve conclusies al naar buiten communiceert? Dat is funest voor de gedegenheid en de geloofwaardigheid van het onderzoek. Emotie overschaduwt rationaliteit en ik begin me er flink aan te ergeren.
     

Deel Deze Pagina