1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    :'-(

RIP.

Misschien moeten we een box tissues naar haar vernoemen.

Reckuuza vindt dit leuk.
  2. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Let it Rayne.

AnubisNefer vindt dit leuk.
  3. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Die fix kon ik niet laten. ;)

Mooi schandaal trouwens. Beerput van de super rijken gaat zo lekker open. :D

4. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Seedorf is de eerste naam, die een sponsorcontract voor 600k een aantal keer doorverkocht totdat het meer dan 3 miljoen waard was....Huh? 8)

5. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Wat kon Seedorf nou gebeuren toen hij 3 miljoen verschoot? Er is leven, er is leven na de dood. 8)

6. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Het onderzoekt wordt uitgevoerd door de ICIJ. International Consortium of Investigative Journalists. Dat wordt gefinancierd door The Public Center of Integrity die op hun beurt weer door allerlei partijen worden gefinancierd uit de VS.

https://www.publicintegrity.org/about/our-work/supporters

Uiteraard heb ik geen hard bewijs. Maar het komt het Westen wel heel erg goed uit..

7. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Wie bedoel je met het westen? Ik zie namelijk genoeg personen uit Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Nederland en zelfs een aantal uit de Verenigde Staten op de lijst staan. Het gaat ook slechts om documenten van één firma, denk je dat iedere belastingontwijker ter wereld daar zijn zaken heeft geregeld?

Nog geen twee jaar geleden onderzocht hetzelfde instituut de gelekte documenten van geheime constructies in Luxemburg. Toen kwamen ze met deze lijst: http://uk.businessinsider.com/full-...e-luxembourg-secret-tax-deal-database-2014-11. Ik denk dat ze wel voldoende onafhankelijk zijn.

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ik vind het ook wel interessant hoe dit allemaal tot stand is gekomen.
    Kijktip:

Ik begin ook steeds meer te zien als een soort propaganda daad.
    Toevallig ben ik vorig jaar in Panama City geweest 5 dagen en als je daar rondloopt kun je mij niet vertellen dat er geen prominente US CEO's of bedrijven dit belastingtrucje niet doen: toch schitteren ze door afwezigheid in de lijst :p.

Ook 'lullig' dat nu precies IJsland als Europees land de sjaak is. Die liepen teveel uit de pas.

9. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Is het niet nog iets te vroeg voor die conclusies? Ik begreep bijvoorbeeld dat Trouw en FD pas vandaag hun Nederlandse kant wilde presenteren. Al die kranten hebben de scoops onder elkaar verdeeld en die zullen in de komende tijd binnendruppelen.

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ja het is eigenlijk nog te vroeg voor die conclusies.
    Maar het valt mij wel op dat wát we weten heel erg wordt gebruikt om bepaalde mensen zwart te maken.

11. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Zondag toen het bekend gemaakt werd, en maandag werd er echt alleeeen maar over Oostblok en Arabische landen gesproken. Loop het maar eens na. Misschien waren ze het sowieso al van plan om Nederlandse en Amerikaanse personen en organisaties bekend te maken, of gebeurde dat omdat er overal ter wereld (ik volg het wel een beetje) kritiek ontstond. Dunno.

12. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Er was een interview bij DWDD en daar zeiden ze dat Trouw en het FD meededen met het onderzoek. Toen kwam de opmerking "Wij publiceren de Nederlandse namen over twee dagen". Dat zou ongeveer nu moeten zijn.

PineaPPle JOE vindt dit leuk.
  13. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Het probleem is dat de bom al gedropped is. Alles wat er nu nog verder onthuld wordt is "minder" belangrijk nieuws voor de massa. Tenzij het grote bekendheden zijn als Obama of wie dan ook, dan zal het gezien worden als "het nieuws van gister".

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    2 dagen geleden oud maar hier draaide mijn maag toch van om:

http://nos.nl/artikel/2097195-steeds-meer-biggen-sterven-nog-voor-de-slacht.html

Terwijl wij wereldwijd lopen te flippen om 1 afgeschoten leeuw of een gestrande potvis sterven er jaarlijks in Nederland een aantal varken zo groot als 1/3 van de totale Nederlandse bevolking vroegtijdig. Willen we dan zo graag vlees eten dat we deze vormen van dierenmishandeling dan maar op de koop toe nemen?

15. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Helaas gebeurd dit niet alleen bij biggetjes ;)

Weet je wat het frustrerende hier aan is? Hoe hard je als "groep" zijnde ook brult ... er zal geen hol aan veranderen. Don't get me wrong, het zal vast "humaan" gebeuren op een tal andere plekken maar dit is gewoon iets wat (nog steeds) belachelijk veel voorkomt.

De dolfijnen jacht in Japan. Het "honden-eet" festival. De walvis-jacht. Het illegaal stropen van bedreigde diersoorten (door stropers of rijk KUT volk) ... ik kan zo nog wel even verder gaan met walgelijke dingen die er gebeuren. Dan kom je vanzelf weer terug op het begin van m'n post; er zal (helaas) geen fuck aan veranderen.

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610

Ben je vegetariër?
    Die dolfijnen zijn geen bedreigde diersoort dus ik snap niet zo wat daar zieliger aan is dan een kabeljauw vangen.
    De term 'humaan slachten' vind ik hilarisch trouwens.

Rampage vindt dit leuk.
  17. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Alles behalve. Vreet net zo goed koe, kip, vis en noem het zo maar op ;) Daarom participeer ik ook niet aan zulke dingen als ik er zelf net zo "schuldig" aan ben. Doelde meer op het feit dat er wel meer zieke dingen gebeuren m.b.t dieren als de mens er denkt beter van te worden.

Humaan slachten is ook een rare term ja.. Wat zou jij voorstellen dan? :+ Humaan-naar-binnen-werken-met-een-sausje?

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610

Maar, eerlijk, wat is het verschil tussen bv. dolfijnenslacht en onze visvangst?

L.A. vindt dit leuk.
  19. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Niks. Maar houd dat in dat elke diersoort dan maar gegeten mag worden omdat ... vis =vis? Wat voor "extra's" geeft een dolfijn t.o.v een normale vis?

Zoals ik al zei, het gaat nooit veranderen. Wat er ook aangekaart gaat worden. Al zouden ze de manier van doden wat prettiger laten overkomen (voor zover mogelijk) ... dan nog is het voor vele niet normaal. Zo werkt de wereld nou eenmaal.

20. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Probleem is, met ons als mens, dat wij denken. Wij kunnen dingen zielig vinden. Of juist niet. Maar we denken.
    Een dier denkt niet. Een leeuw maakt het niets uit als hij een gazelle uit elkaar rukt. Ook niet beestmaan, mja zo is de natuur.
    Een lieveheersbeestje is ook een killer. Die maakt het ook niets uit als hij moord voor het eten.
    Wij doen hetzelfde. Wij zijn alleen wat door geschoten, wij kweken dieren om op te eten. Blijft moorden om te eten.
    Wij eten alleen meer dan we zouden hoeven, maar eigenlijk doen wij niets anders dan de predetors in de natuur.
    Ik vind het ook zielig, maar niet blijkbaar zielig genoeg om mijn dagelijks stukje vleesch te laten staan.

Maar het zou ons als mensch sieren als we wat beter met de natuur om zouden gaan. Maar dat is weer een hele andere discussie.

Deel Deze Pagina