1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Een dag na de uitslag schrik ik nog vooral van waarom je zo'n ingrijpende beslissing accepteert met een uitslag van 48/52. Een grondwetswijziging vereist in de meeste landen een verzwaarde meerderheid in de kamer (2/3e meerderheid bijv.). Referenda in Zwitserland vereisen een dubbele meerderheid (absolute stemming + meerderheid kantons). Ik vind het nogal een risico om zo'n ingrijpende beslissing als het verlaten van de EU af te laten hangen van een dubbeltje dat op de 50% grens één kant op valt.

Na alle commotie van gisteren, wat als je nu opnieuw een referendum zou houden? En na die blamage van die "350M pound/week for the NHS"? Zou de uitslag dan weer 48/52 zijn? En moet je dan zo'n beslissing wel willen nemen?

Uit de EU stappen is m.i. even ingrijpend als een grondwetswijziging en het is echt doodeng om dat spel op een 50% grens te spelen.

Van welke betutteling heb je nou eigenlijk last in het dagelijks leven? En kun je met overtuiging zeggen dat de Nederlandse regering minder betuttelend zou zijn?
    Iedereen gaat helemaal over de zeik als Brussel iets zegt plastic tasjes, maar tegelijkertijd genieten we wel van al die betutteling als netneutraliteit en het afschaffen van roaming kosten.

In de tussentijd betaal ik nog steeds 18 euro per megabyte als ik de grens overga. :+ Op zo'n momenten mis ik de EU.

Mijn grootste bezwaar tegen de EU is dat het nogal een bejaardentehuis is voor 2e-hands politici. Talentvolle en idealistische politici streven naar een ministerspost in eigen land. Maar wie wil nou in dat Europarlement gaan zitten?

Laatst bewerkt: 25 jun 2016
    L.A. vindt dit leuk.
  2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    :lol:

L.A. vindt dit leuk.
  3. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Klassieke Britse komedie van toen ze lid werden van de EU.

:D

L.A. vindt dit leuk.
  4. Sonny

Sonny Geiler dan neuken

Leuk Bevonden:
    24
    Wat voor moois heeft de EU ons allemaal gebracht dan? Buiten de Euro, de vluchtelingen en alle kosten voor Brussel?(Handelen kan ook nog als je uit de EU bent.)

5. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Vrede? Veiligheid? Vrije markt waarin multinationals zich maar in één EU-land hoeven te vestigen om met ons allemaal handel te drijven? Open grenzen met je buurlanden? De mogelijkheid om in elk land te studeren met een Erasmus beurs zonder visumplicht? Een uniform systeem voor voedselveiligheid? Een sterke onderhandelingspositie met andere machtsblokken zoals de VS en China?

En hoe heeft de EU voor vluchtelingen gezorgd? De oorlog in Syrië zorgt voor vluchtelingen.

6. Sonny

Sonny Geiler dan neuken

Leuk Bevonden:
    24
    "Hoe heeft de EU voor de vluchtelingen gezorgd?" Meen je dat nou? Zij hebben voor elk land besloten dat ze er zoveel moeten opvangen.. De nadelen wegen voor mij veel zwaarder als de "voordelen" die jij noemt, dit kan voor jou natuurlijk anders zijn.

7. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Als wij geen lid van de EU waren hadden wij inderdaad de grenzen dicht gegooid en niemand opgevangen:F:

8. Sonny

Sonny Geiler dan neuken

Leuk Bevonden:
    24
    Ja, had wel beter geweest.

9. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Nou, Sonny maakt Hybrid zijn uitspraak over hem wel waar..

Hybrid en Tim vinden dit leuk.
  10. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Als de grenzen dicht zijn komt niemand er meer in of uit. Vluchtelingen komen ons land niet meer in dan. Maar wij kunnen dan helaas ook niet meer naar DisneyLand wat dan weer een nadeel is, zitten we opgescheept met de Efteling.

Reckuuza en Matrix vinden dit leuk.
  11. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Direct verbieden om te stemmen en zich voort te planten.
    Holy fuck, dat zulk volk mee mag stemmen in zo'n belangrijke beslissing.

En dan nog veel enger, dat we ook zulk dom volk in Nederland hebben.

12. Sonny

Sonny Geiler dan neuken

Leuk Bevonden:
    24
    Waar is Hybrid zijn uitspraak over mij? Als je dat filmpje bedoelt van dat rare wijf, dan ben je echt een respectloze linkse randdebiel. :+

13. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Je bent lekker bezig he?

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Bij een Nexit heb ik toch een kleine kans om miljonair te worden met guldens, dus JA GRAAG!

Sonny vindt dit leuk.
  15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Welke vrede heeft de EU gebracht? Nederland leefde al in vrede voor de EU net als de rest van de Europese landen. Welke veiligheid heb je het precies over? Volgens mij is het dreigingsniveau in ons land bijzonder hoog. Wellicht was dat ook het geval geweest zonder de EU maar ik snap niet over welke veiligheid je het hebt. Open grenzen met buurlanden hadden we ook al in de tijd van de EEG. Je reed altijd zo de grens over richting Duitsland en België. En mbt de onderhandelingspositie: Europa doet het, economisch gezien, bijzonder slecht tov China en Amerika.

Iaw ik snap niks van je punten :)

Laatst bewerkt: 27 jun 2016
    Mallakai, L.A., Sonny en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610

Tweede Wereldoorlog was het nog een klein stukje onveiliger in Nederland.
    Of beschouw jij de EU niet als een uitvloeisel van de EEG/EGKS?

Bron? Denk dat de meningen daar toch flink in verschillen. Sowieso is een land economisch bekijk in heel veel manier op te vatten. Als je kijkt naar nominaal bbp, dan staat EU gewoon aan de top.

17. Sonny

Sonny Geiler dan neuken

Leuk Bevonden:
    24
    De EU is meer een niveleringsclubje, het geld van het ene land aan een armer land geven. Dat is helemaal niet erg natuurlijk, want anders kunnen ze in Griekenland niet met hun 57ste met pensioen :confused: .
    Noorwegen zit niet in de EU en daar is de groei toch meer als bij de landen die wel in de EU zitten. Just sayin.

18. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Noorwegen zit ook op een enoooooorme hoeveelheid fossiele brandstoffen. :D

De discussie hier gaat over een NEXIT, niet over teruggaan naar de EEG.
    In dat opzicht ben ik ervan overtuigd dat de EU een sterkere onderhandelingspositie heeft dan dat Nederland ooit alleen zou hebben. Net zoals dat terrorismebestrijding beter werkt samen dan alleen; in dat licht zou ik na Brussel en Parijs zelfs pleiten voor verdere integratie van het veiligheidsapparaat.

Maar als we dan toch de EU tegen de EEG afzetten: Je kon vrij de grens overrijden naar het strand, maar pas sinds 1992 en de EU kun je écht vrij reizen; zonder visumplicht studeren en werken. Dat is een enorm recht waar vooral jongeren van profiteren.

In any case, iedere onvrede die je zou kunnen hebben over de EU lost zich niet op door als Nederland ons eigen plan te gaan trekken. Wij zijn een van de grootste export-landen ter wereld; wij zouden -om met Wilders te spreken- knettergek zijn om dat weg te gooien, denkende dat we alles wel weer terug kunnen onderhandelen. Dat is naïef, en cherry-picking.
    De Raad van State heeft vandaag een voorstel tot een NEXIT-referendum afgeraden, omdat het te vaag zou zijn. Geheel terecht. De vraag van EU-lidmaatschap kan niet gereduceerd worden tot ja/nee. Een nee laat compleet in het ongewisse 'hoe dan wel'. Voor zo een ingrijpende verandering moet je als criticus een alternatief bieden. Daar heeft het debat in Groot-Britannië in gefaald.

De onvrede over de EU moeten we bespreken in debat, niet per referendum.
    En we moeten de EU hervormen, niet weggooien.

Laatst bewerkt: 27 jun 2016
    Taab, Jorrie, Tim en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    ..en dan komen weer video's als dit voorbij op social-media:

Niet gek dat zoveel mensen anti EU zijn of worden. Stelletje oplichters zijn het, stuk voor stuk!

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Jij voerde een discussie over zaken die de EU gebracht zou hebben, daar haakte ik met name op in. De term 'EU' wordt ook hier op twee manieren gebruikt. Voor Europa en elke samenwerking in het algemeen en voor de huidige organisatie van de EU (EP, EC etc). Ik ben fel gekant tegen de huidige organisatie. Democratie die te ver van de burger af staat, een regeltjeswoud waar alleen grote multinationals dik van profiteren een samenwerking waarin Nederland altijd het braafste jongetje van de klas is, maar waar andere landen schijt aan hebben, hervormingen waar we te weinig inspraak in hebben (TTIP, IORP, Oekraïne). En daarnaast ook een discussie die alleen maar gaat over welvaart ipv welzijn. Het gaat mij persoonlijk meer om een land zo aansturen dat er goed gekeken wordt naar lokale behoefes ipv altijd maar kijken naar maximale economische voordelen.

Deel Deze Pagina