1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Nieuwe Fallout altijd goed.

Olijke Poffer vindt dit leuk.
  2. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Ho vriend, even rustig.
    Jij gaat nu natuurlijk weer denken dat ik denk dat Trump heeft gewonnen doordat domme mensen op hem gingen stemmen?

Ik doelde meer op het feit dat heel veel mensen klakkeloos geloven wat de media ze voorschrijft en dus bewust "dom" houdt, in plaats van dat ze zelf onderzoek doen en antwoord gaan zoeken op hun eigen vragen. Mensen die dus klakkeloos geloofden in de overwinning van Clinton etc, die zijn naar mijn mening dom.

Dus even rustig jij.

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Juist niet! De media wilde dat Clinton won toch? Nog nooit zoveel anti-Trump op Amerikaanse TV gezien.
    Deze overwinning bewijst juist dat men NIET klakkeloos gelooft wat de media ze voorschrijft maar dat ze daar helemaal klaar mee zijn!

Zie de polls, zie alle talkshows, zie nieuws..

Eh wie zijn dat dan?

Zumpelvelder en Dex vinden dit leuk.
  4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  5. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Wauw, haha.

6. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    Daar heb je wel gelijk in, ik zat fout. Excuus!

7. Santino

Santino Active Member

Leuk Bevonden:
    254

Kevf, Kimi NL en Tyrant vinden dit leuk.
  8. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Trump heeft een leuk spelletje gespeeld waarop hij teerde op de angst van de Amerikanen.

Iets doen aan de immigranten/vluchtelingen.
    Iets doen aan de Islam (want extremisme)
    En als dat niet werkt, tja ... dan "grab 'em by the pussy".
    En "make America great again" ... want zo ziet elke Amerikaan zich. Met kop-en-schouders boven alles en iedereen uitsteken. Vreselijk.

Die man zegt in feite hetzelfde als wat Wilders doet en hij komt er mee weg. Clinton heeft het misschien te politiek gespeeld en is te correct gebleven.

Neemt niet weg dat ik nog steeds bijzonder verrast ben door de uitslag.

Maddmonkey vindt dit leuk.
  9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Te correct door Sanders via corrupte wijze uit te sluiten van het kandidaatschap?! Veel Bernie stemmers hebben op Trump gestemt, als dat je overkomt als partij zijnde heb je een flater van jewelste. Anders hadden ze North Carolina en Florida wel gewonnen gok ik.

Clinton had juist minder tegen Trump moeten ingaan op persoonlijk vlak en minder de Trump aanhangers belachelijk moeten maken.
    Qua standpunten ligt het Amerikaanse volk veel dichterbij Clinton dan bij Trump, dat lijkt mij zeker. Hilary en haar team zijn volledig bezig geweest met het 'waarom je niet op Trump moeten stemmen'. Die DNC Leaks bewezen maar dat ze alleen maar gefocust waren op manipulatie etc, nooit 'wat ze het volk konden bieden'.

De Democraten mogen zichzelf dit flink aanrekenen dat ze verliezen van de slechtste Republikeinse kandidaat ooit. Hilarisch.

PS ditzelfde kan inderdaad gaan gebeuren in NL. En dat komt niet omdat Wilders zo fantastisch is, maar omdat de andere partijen maar niet in te lijken zien wat er speelt qua problematiek bij de achterban en hoe ontevreden men is. Dat is het gevaar van het huidige politieke klimaat.

Laatst bewerkt: 9 nov 2016
    Kimi NL en Kevf vinden dit leuk.
  10. PrutserNL

PrutserNL a Cool Breez3

Leuk Bevonden:
    129
    Misschien mogen we stiekem wel blij zijn dat Clinton het niet geworden is.
    Kans op WO3 was dan een stuk groter dan wat het nu is/wordt.
    Clinton was nou net echt een voorstander om samen te werken met de russen

En het is zoizo mooi om te zien hoe de MSM Trump vanaf het begin afgezeken hebben en nu niet weten wat ze er over moeten zeggen.

11. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Trump heeft gewonnen omdat de meerderheid ontevreden is en het zat is dat ''politiek correct'' mensen aan het roer staan. De gewone Amerikaan (en dat zijn er veel) vinden het te ver van hun bed show en Trump is de ideale kandidaat die niet al ''politiek' gevormd is en corrupt is geworden (volgens de gewone Amerikaan) en het feit dat hij JUIST staat voor alles waar het politiek al JAREN NIET VOOR STAAT, maakt hem een soort Messiah.

Soms moet er iets kapot voordat er opnieuw opgebouwd kan worden en dat is precies wat er nu gebeurd.

Vind het alleen maar goed dat het Trump is geworden. Geeft het volk en de regering 4 jaar de tijd om zich goed achter de oren te krabben.

Zumpelvelder en Santino vinden dit leuk.
  12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  13. PrutserNL

PrutserNL a Cool Breez3

Leuk Bevonden:
    129
    en met een beetje geluk die tie het nog niet eens zo slecht doen als de media hoopt.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Precies!
    Hij wil USA weer groot maken: betere infrastructuur, meer banen en werkgelegenheid, de spanningen met Rusland verlagen, geen onnodige oorlogen in het MO meer, toegeeft dat Irak en Libië vergissingen waren, meer investeren in geestelijke gezondheidszorg, veteren normaal behandelen gezien het zelfmoordcijfer etc, de kracht van lobbyisten en corporaties aan banden worden gelegd, belastingontwijking (oa door multinationals) aan banden wil leggen, de rijksten der rijksten meer belasting wil laten betalen, de minimale lonen omhoog om de koopkracht te verhogen en de winsten van de grote bedrijven meer naar de werknemers te schuiven...

Het enige wat ik hier in de media hoor en lees is dat Amerika gegarandeerd naar de klote gaat. Wordt er een beetje moe van.
    Over Pence hoor je niks terwijl dat een engere vent is.

15. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    Mooie dag vandaag! TRUMPIE! :D

Sonny vindt dit leuk.
  16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612

Deze is ook interessant:

'alleen domme mensen stemmen op Trump!'

Kimi NL vindt dit leuk.
  17. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.105
    Plaatjes doen het niet.

18. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Data, data, data, data: http://www.nytimes.com/interactive/2016/11/08/us/politics/election-exit-polls.html?smid=tw-share
    Súper interessant.

edit: Damnit, @Tyrant, je was me te snel af!

Ja, natuurlijk was het gematigd, hij spreekt al een tijdje van een teleprompter omdat het moet van zijn team. Hij mag ook al dagenlang niet meer zelf Twitteren. Hij is al tijden aan de halsband zodat hij niet uit de bocht zou vliegen voor het eind.

Wat? Clinton heeft New York met gemak gewonnen.

Overigens, ik kan het bagatelliseren van Trump moeilijk begrijpen. Het kan me niet schelen wat je van Clinton vindt of dat je vindt dat "het establishment" een schop verdient, maar hoe kun je als weldenkend mens lichthartig denken over Trump's gedrag? Vrouwen uitschelden voor varkens, helemaal los gaan in een woede-bui toen Paul Ryan hem niet steunde, veteranen als McCain voor laffaards uitmaken, zijn belastingontwijking niet slechts slim noemen maar zelfs met trots over opscheppen.... Dat is geen media-hetze, dat heeft hij allemaal zelf gedaan/gezegd. Ik snap niet hoe mensen zo makkelijk Trump's persoonlijkheid kunnen scheiden van waar hij voor staat. Voor een baan als die van president zijn persoonlijkheid en gedachtegoed onlosmakelijk verbonden; je kunt niet een van de twee voor lief nemen, denk ik dan.

En in dat licht maak ik mij wel een beetje zorgen. Voor mij als Europeaan zit er nu iemand in het zadel die klimaatverandering ontkent en de NAVO wil ontmantelen. Dat vind ik niet chill.

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Hij wil de NAVO niet ontmantelen, hij vindt het niet terecht dat USA het overgrote deel van de funding voor z'n rekening (72%!!) neemt terwijl de landen in de EU allemaal weigeren aan de voorwaarden te voldoen van 3%. Lijkt me niet heel gek.
    Sterker nog, ik vind dat EU zich wel wat los mag schudden van de USA en zich meer als machtsblok mag profileren.

Daarnaast, Clinton en Putin konden elkaar niet luchten: dat zou gegarandeerd zorgen voor spanningen. Merkel is denk wel tevreden met Trump, er kan nu gewoon normaal worden gepraat zonder dat zenuwachtige Koude Oorlog vibe. De veiligheid in EU neemt absoluut niet af nu Trump wint, eerder toe.
    Er zit dus nu niet iemand die een oorlog wil voeren met Rusland op NAVO grondgebied.

20. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik keek op de kaart naar NC, en niet NY
    (geografische kennis van USA is niet zo goed van mij)..

Je hebt gelijk! Vond het ook al vreemd dat Trump in NY zou winnen.

Deel Deze Pagina