1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Kevf, je weet zelf ook wel wat voor publiek er op Geenstijl zit, wat voor publiek er op dat referendum heeft gestemd en wat voor vent die Dijkgraaf is. Die standpunten gaan echt niet de linkerkant op.

2. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Oh god, ik heb dit helemaal gemist.

Ik weet niet goed wat ik van moet vinden. Met het Oekraïne referendum hadden ze nog enigszins een punt waar ik naast de humor, ook wel de relevantie van in kon zien. Dit is volgens mij gewoon de volgende stap voor hen. Ze bereiken een groot publiek dat over het algemeen niet echt partij vast stemt (als ze al gaan stemmen). Ze doen gewoon een aanspraak op hun eigen publiek en hopen hiermee de politiek in te komen. Ik geef ze ook nog wel een kleine kans dat ze een zetel halen.

Waar ik dan wel weer benieuwd naar ben is hoe ze hun stemmingen veilig gaan maken? hoe gaan zijn digitaal stemmen zo reguleren dat iemand niet 2x kan stemmen?
    Daarnaast, wie gaat de informatievoorziening voor de leden doen? als zij dit zelf gaan doen, kunnen ze natuurlijk weer elke gewenste toon aan een bericht geven en kunnen ze indirect de stemmen beïnvloeden, wat dus weer zal betekenen dat het helemaal geen "Directe Democratie" is, maar een manipulatief stukje text waarna de leden het idee hebben dat ze stemmen, maar eigenlijk als een schaap de kudde volgen.

Ik ben met gepaste spanning, best benieuwd naar of dit idee aan gaat slaan.
    Die spanning komt voornamelijk voort uit het publiek dat doorgaans op Dumpert/geenstijl zit.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    het staat iedereen vrij om mee te stemmen. Sterker nog je kan lid worden van de partij en meestemmen en ondertussen wel voor een andere partij hebben gestemd. Er komen tientallen voorstellen langs per week. De gemiddelde reaguurder gaat zich daar echt niet mee vermoeien.

En verder nieuws uit Oekraïne

http://www.nu.nl/buitenland/4361539/europese-rekenkamer-forse-kritiek-eu-hulp-oekraine.html

Wat een farce zoals ik al voorspelde.

L.A. vindt dit leuk.
  4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617

Maar wat zijn je realistische verwachtingen van GeenPeil dan?
    Serieuze vraag.

5. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    Zumpelvelder en L.A. vinden dit leuk.
  6. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    wat een aids

Zumpelvelder vindt dit leuk.
  7. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Het gekke is dat dit al best oud is, maar vandaag ineens weer viral ging. Bijzonder hoe zoiets gaat.

8. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Wauw..

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat het keihard flopt. Het idee is zo gek nog niet, maar het is te kort op de verkiezingen om een werkwijze als deze te 'proberen'.

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik ben vrees ik, een te grote bomenknuffelaar. Welk gedeelte is triest? Dat VVD dit als betutteling ziet? Of vinden jullie het echt betutteling?

11. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    Dat eerste. Het grootste gedeelte van de dingen die genoemd worden gaat om volstrekt prima maatregelen die genomen (kunnen) worden met het oog op duurzaamheid en het milieu. Om dat dan af te doen als betutteling (inclusief de nodige 'hippe' GIF'jes) vind ik bizar en komt op mij over alsof ze makkelijk proberen te scoren door willekeurige voorstellen van anderen af te kraken.

Ik wist overigens niet dat dit, wat Matrix al zei, al eerder dit jaar (maart las ik ergens) op internet was gezet. Internet is een grappig ding I guess.

Kevf en L.A. vinden dit leuk.
  12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Oh god.

1. 11.26: Rechter: ,,Wilders wordt schuldig verklaard zonder oplegging van straf" Vonnis is straf genoeg, vinden de rechters.
    2. 11.23: Bewezen is dus groepsbelediging en aanzetten tot discriminatie tijdens de bewuste avond op 19 maart 2014. Aanzetten tot haat NIET, maar aanzetten tot discriminatie WEL bewezen
    3. 11.21. ,,Wilders heeft zich schuldig gemaakt aan het aanzetten tot discriminatie."

13. bulletproof010

bulletproof010 Hey! Listen!

Leuk Bevonden:
    1.085
    vind het echt onzin wat deze rechtbank zegt plus de motivatie erachter.. Maar goed met die rechter van Rens was t al een rechtzaak van niks naar mijn mening. In zo'n rechtzaak wil en moet je elke schijn van partijdigheid weghalen vind ik.
    Maar goed Wilders Gaat in hoger beroep hoor ik net.

14. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
  15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat die schuldig is maar geen straf dan. Weer zo halfbakken uitspraak dus. Alsof de rechters bang zijn om een kant van de samenleving boos te maken en dan dus maar een lekker tussenin gaan zitten met de uitspraak.

Laatst bewerkt: 9 dec 2016
  16. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Schuldig, maar geen straf?

Wat een stelletje pussies die rechters. Jan en alleman krijgen boetes opgelegd zonder weerwoord en deze man komt er weer is mee weg. Haatverspreiding, aanzet tot discriminatie en ga zo maar door hoort gewoon strafbaar te zijn. Burger, ambtenaar, wie dan ook. Geld boete geven. fuckers.

Wat een paupers hier in Nederland, echt waar.

17. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329

... wat? Wilders mag z'n eigen mening geven (hoop ik) omtrent één van de problemen hier? Laten we vooral gewoon het beestje bij de naam noemen? Iets wat merendeel van de bevolking nu niet eens meer durft omdat ze bang zijn voor de consequenties. Dat hij zichzelf hiervoor moet verantwoorden (lees, vrijheid-van-meningsuiting) is al belachelijk.

Ik zie dit als Nederland die een bevolkingsgroep in bescherming neemt tegen de uitspraak van 1 man. Gaan we nu iedereen voor de rechter trekken die "minder Marokkanen" roept?

bulletproof010 vindt dit leuk.
  18. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Nee.
    Dit is écht niet hetzelfde. Je kunt prima op een fatsoenlijke manier praten over probleemjongeren in je wijk die al dan niet een migratieachtergrond hebben. Wilders heeft mensen impliciet staan opruien dat Marokkanen het land uitmoeten. Dat is niet op een normale manier over een probleem praten, dit is discrimineren op afkomst ('jullie zijn niet welkom hier'). Daarmee is dit incident dus ook geenszins een precedent voor als Nederlanders hun zorgen willen uitten over de multiculturele samenleving.

L.A., Gyrrack, fredfenster en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    yup lijkt nergens naar. Ik ben zelf van mening dat hij schuldig is overigens. Je kan niet lopen roepen dat je een hele bevolkingsgroep minder wilt. Dit was in mijn ogen alleen te verdedigen als hij het woord 'criminele' er voor had geplaatst. Dan benoemt hij het probleem.

Overigens lijken criminele surinamers een groter probleem maar dat terzijde (1% van de bevolking, 9% van de gedetineerden): http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/12/62_bajesklanten_is_migratie-ac.html#comments

Ik ben benieuwd waarom PvdA tegen deze motie heeft gestemd:

Het is nogal bizar wat er gebeurt in Turkije. Terwijl dit land ondertussen wel dik wordt gefinancieerd door de EU. Een hele terechte vraag lijkt mij die gelukkig door de andere partijen wel wordt gesteund.

L.A. vindt dit leuk.
  20. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dit is waarom ik mijn twijfels heb bij Denk. Ik vind dat een partij als Denk prima bestaansrecht heeft, maar ik weet niet wat ik van die twee kopstukken moet vinden. Ze lijken nogal selectief verontwaardigd. Super fel tegen Israël, maar wuiven met het handje als het over Turkije gaat.

Deel Deze Pagina