1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.660
    Leuk Bevonden:
    4.787
    Jij staat nu op een lijstje.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  2. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Wut. Ik was zaterdagavond nog op die markt.
     
  3. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.589
    Heftig nieuws uit Berlijn.
     
  4. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Conflicterende berichten van de media...zoals altijd. Alsof Nice niet genoeg was.

    RIP voor alle slachtoffers.
     
  5. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ook alweer een schietpartij in een moskee in Zürich.

    Wat een bizarre dag.
     
  6. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    *Wat een bizarre wereld.
     
  7. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Dit hoor ik nu dus voor het eerst. Heb je een link o.i.d.?
     
  8. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    In gesprek geraakt met iemand over dit alles en gewoon allerlei gebeurtenissen dit jaar. Zoals het nu gaat ziet hij een WWIII wel gebeuren.

    ''It's adding up. Extreme-right is on the rise. Trump has no diplomacy. Russia hacks US elections. Syria causes political tension between Europe and Russia. Obama will retaliate against Russia. Brexit. Turkey is beoming a real dictatorship after the coup. Asaad and Putin forming an alliance. China is turning against the US because of Trump's stupidity. Tensions are rising everywhere.''

    Zijn woorden. Lijkt mij te extreem, maar ja....wat weet ik nou. Het wordt er niet beter op.
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Obama gaat geen kut meer doen lol. Die is druk met inpakken. Daarnaast voor de relatie tussen Rusland en Amerika is Trump veel veel beter dan Clinton.
     
  10. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Cyndris vindt dit leuk.
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Wereldoorlog zit er nog lang niet in, daar vrees ik allerminst voor. Sterker nog, wereld wordt steeds veiliger :)
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  12. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Rassenoorlog eerder...
     
  13. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    How so? Ik vraag dit omdat ik zelf het nieuws niet heel erg volg maar als je dan op bepaalde sites en fora kijkt lees je niets dan doom & gloom.

    True that.
     
  14. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Trump is een puppet van Putin, die gaat echt niet de relatie met Rusland verpesten. Het kan alleen maar beter worden. Hopelijk dat Europa een beetje gaat volgen. Want het Oekranine verdrag bijvoorbeeld is puur om een hak te zetten naar Rusland (Rutte zijn woorden).

    Turkije raakt eerder meer geisoleerd dan dat het zich gaat bemoeien in buitenland politiek.

    China en de VS is puur handel ik zie daar geen militaire acties gebeuren. Trump verpest alleen de handel relaties met dat land.
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dit is te kort door de bocht. Ik ken de achterliggende artikelen waar je indirect aan refereert en die stellen dat er steeds minder mensen komen te overlijden door oorlog en terroristische aanslagen. Echter dat is niet de enige graadmeter om te bepalen of er een verhoogde kans is op aanslagen. Onderliggende spanningen is mi daarin ook een belangrijke factor en die zijn er mi voldoende. Want minder aanslagen of niet, zo wordt het niet ervaren door veel Westerlingen, zie de opkomst van de rechts populistische partijen, daarnaast wordt Rusland (terecht of onterecht) toch steeds meer als de grote boze vijand afgebeeld alsof het weer 25 jaar geleden is en de belangenverstrengelingen in het Midden-Oosten zijn, zoals je zelf ook al aangaf, fors aanwezig.
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Ten eerste zeg ik niet dat er minder aanslagen zijn, ten tweede is een verhoogde kans niet direct meer doden of een onveiligere wereld. Er is gewoon data die aantoont dat de wereld veiliger is. Ik zie het hele verband niet tussen deze 2 zinnen...

    Dus als men denkt dat er meer aanslagen zijn en denkt dat Rusland de grote boze vijand is, is de wereld onveiliger? Dat is precies het probleem anno 2016. Media doet ons denken dat de wereld op het einde der tijden afstormt terwijl data gewoon bewijst dat het steeds beter gaat. En daar komen dus posts uit zoals die van jou wat zich nergens op feiten baseert.

    - Er is minder oorlog
    - Er worden minder mensen vermoord
    - Er is minder armoede
    - Mensen leven gezonder
    - De wereld wordt democratischer
    - Minder kindarbeid
    - Minder criminaliteit
    - Meer mensen gaan naar school en naar betere scholen


    Dit spreekt toch voor zich? In hoeverre is dit 'te kort door de bocht'?
    Waarom altijd dat doemdenken...
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2016
    Matrix vindt dit leuk.
  17. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Is die niet al aan de gang dan? ;)
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574


    Ik weet eigenlijk niet hoeveel landen er 'officieel' aan een oorlog moeten meedoen eer het een wereldoorlog is, maar in Syrie is dat ong:

    Iran/Rusland/Libanon vs Saudi/Qatar/Turkije/Jordanie/Irak.

    Dat is dus exclusief steun van bijv. Israel/USA.
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het punt ging om de mogelijkheid op een nieuwe wereldoorlog. Jij heeft aan dat vanwege die feiten de kans klein is. Mijn punt is dat een nieuwe oorlog (wereldoorlog of niet) voor een deel en mogelijk heel groot deel los staat van de feiten op dat moment, helemaal de feiten die jij noemt. Onderbuikgevoel van onze leiders, politieke spanningen, conflicterende belangen etc spelen hierin een grote rol en dan doet het er niet toe of de wereld op dat moment minder oorlogen kent.

    edit: neem bijvoorbeeld de oorlog in Irak en de weapons of mass destruction.
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Ho ho je maakt wel even een verschil tussen een oorlog en een wereldoorlog hahaha :D.
    Oorlogen zul je altijd hebben, maar ik zie een wereldoorlog echt niet gebeuren. Dat is wel even een tandje erger.
    Ik vind dat je je nogal baseert op onderbuikgevoelens, en geopolitiek wordt allerminst bedreven op basis van onderbuikgevoelens ;)

    En nogmaals, de wereld wordt steeds veiliger. Dat heeft zeker wel invloed op het feit of er een wereldoorlog kan uitbreken of niet?
    Welk conflict zal volgens jou leiden tot een wereldoorlog dan? En tussen welke landen zal dat plaatsvinden?
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2016

Deel Deze Pagina