[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
  2. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Turkse pizza is dan wel weer lekker... die lamacum!

Kimi NL vindt dit leuk.
  3. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Ik denk dat je in Nederland ook weleens levenslang zou kunnen krijgen hoor als je poging doet tot aanslag op de koning of om de huidige regering te omwerpen.

4. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Nah, 5 jaar maar door gebrek aan bewijs en door de vele media aandacht houd je uiteindelijk een taakstraf van 240 uur over.:+

5. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    De mannen worden veroordeeld voor mogelijke medeplichtigheid aan een couppoging, niet een aanslag op Erdogan.
    Tuurlijk krijg je hier in Nederland voor zo'n vergrijp nooit levenslang. Voor moord krijg je niet eens levenslang in 99% van de gevallen en als je het al krijgt ben je binnen 20/25 jaar weer buiten.
    Zie ik met die arme luitjes in Turkije niet gebeuren.

6. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
  7. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Wiki
    "De aanslag ondernomen met het oogmerk om de grondwettige regeringsvorm of de orde van troonopvolging te vernietigen of op onwettige wijze te veranderen, wordt gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie."

Ik veet nie man. Die kerel van de Naald in Apeldoorn toen is overleden anders was ik wel benieuwd geweest wat ie daadwerkelijk had gekregen.

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
  9. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.993
    Naar Turkse maatstaven idd een milde straf

10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Precies, vind die tienduizenden mensen die ontslagen zijn of erger zonder aantoonbare reden toch wel wat enger.

11. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Oké dus de koninklijke familie proberen dood te rijden of verdacht worden van medeplichtigheid aan een couppoging, waarvan je niet eens weet wat hun rol is geweest, is volgens jou hetzelfde?

12. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Gozer.. er staat toch de regeringswijze veranderen. Wikipedia stelt dat gelijk met orde troonopvolging veranderen.
    Enige wat daar enigzins op leek in Nederland wat ik kon bedenken was dat incident..

Dat is gewoon lezen toch?
    Ik heb serieus geen idee wat er zou gebeuren als iemand in Nederland dat zou proberen.
    Maar zo zwaar geshocked ben ik niet door de straf van Turkije.

13. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    Nou, die waxinelichthouder zat toch ook een hele tijd in de cel? Voor zo een relatief klein iets :+

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    L.A. en bulletproof010 vinden dit leuk.
  15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
  16. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Als het waar is, ben ik in shock.
    Als het een hoax is, ben ik even goed in shock.

What the f...

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Nieuws speelt echt een totaal andere rol in de samenleving dan 10 jaar geleden. Belangen zijn veranderd, motieven zijn veranderd en manier van berichten is totaal anders.

18. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Wel het internet vormt een bypass voor redacties en journalisten. Als er ergens iets in de wereld gebeurt dan is Twitter tien keer sneller dan welke journalist ter plaatse dan ook. Wanneer je iets wil publiceren kan dat áltijd, het hoeft niet meer langs een redactie. Informatie kan een publiek bereiken zonder dat iemand het voorziet van context of onderzoek. En waar je je vroeger abonneerde op één of enkele bronnen die een samengevat geheel aanboden, kun je nu window shoppen op onderwerp.

Trump is nu de eerste president die zijn kiezers altijd direct aanspreekt via het internet ipv televised interviews. Daarmee passeert hij kritische beschouwingen, die nu pas in beeld komen nadat iedereen het al gezien heeft.

Media die digitalisering gelijk stellen aan "hetzelfde doen, maar dan online" (kuch, NPO), slaan de plank volledig mis.

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Yup het wordt hoe dan ook een clusterfuck. Maar gezien de post op 4chan ben ik zeer geneigd om te geloven dat de bron voor het golden shower gedeelte idd 4chan is. Overigens staan in er in het rapport (35 kantjes) nog wel andere zaken.

20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Hoe geniaal het ook is, hoeveel fucking vrijetijd heb je dan wel niet als je zoiets in elkaar flanst haha.

Deel Deze Pagina