Afgelopen zaterdagnacht vol verbazing naar de hele toestand gekeken op NOS en Facebook. De reacties onder de live uitzending van de NOS op Facebook waren echt weer van het kaliber Zwart/Wit. Dan doel ik niet zozeer op de kleuren van de mensen, maar enkel reacties met twee gedachtegangen:
1. Alle Turken het land uit.
2. Alle Nederlanders zijn nazi's.
Echt grappig om door te klikken naar de profielen van de mensen die reacties achterlaten op die video's, veel stereotype bevestigende mensen.
Mijn persoonlijke mening over het "conflict" is dat Nederland kordaat gehandeld heeft. Hoewel ik niet onder de indruk uit kan komen dat Rutte iets hardhandiger reageerde vanwege de aanstaande verkiezingen, maar zijn besluit/beslissing vond ik wel de juiste. Ze hadden netjes voor de aankomst aangegeven dat ze niet welkom waren en als je dan toch komt en wordt tegengehouden, toch de slachtoffer-kaart gaan spelen, vond ik niet zo slim van Turkije.
@Rampage
Ook al zou ik nu naar een land als Canada verhuizen, ik zou mij ook nog Nederlander voelen. Dus ik snap dat de generatie die uit Turkije komt, zich Turk voelt. Echter de 2e/3e generatie (noem ze voor het gemak maar even zo), die voerde de boventoon in de protesten. Dat vind ik veel kwalijker, zij zijn helemaal geen emigranten, maar hier geboren.
Om nog maar te zwijgen over die man die ze interviewden die aangaf dat de Turken de meest hardwerkende mensen waren in Nederland, in de top van elke bedrijfstak de Turken zich aan de bovenkant van de markt bevinden en dat ze zo geweldig zijn. Ik snap dat je enkel chauvinistische Turken voor de camera krijgt bij zo'n protest, maar als camera-man van de NOS moet je dan toch ook gewoon midden in het interview de camera uit zetten.
Klik om te vergroten...