1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Erdogan zorgt er hoogstpersoonlijk voor dat de Turkse economie stokt. Ik vraag me af hoe men objectief trots kan zijn op hem. Turkije voor Erdogan was een land wat zich in razend tempo aan het aansluiten was bij het Westen, zowel op economisch vlak als cultureel vlak. Nu kan ik zeker begrijpen dat een groot deel van Turkije dat laatste niet helemaal kon accepteren en zodoende in de armen van de fundamentalist Erdogan is geduwd. Maar als je puur kijkt naar feiten gaat het niet helemaal lekker met Turkije,als je bijvoorbeeld al kijkt naar de wisselkoersen die kunstmatig hoog worden gehouden.

Maar ach dat is natuurlijk Westerse propaganda. Liever vertrouw ik de Turkse media die compleet in handen is van de regering...

Of NL er verstandig aan heeft gedaan om deze bezoeken te cancellen vraag ik me af, maar de reactie van Erdogan bewijst wat voor een totaal incompetente idioot het is. Ik maak me er absoluut niet druk om, het volk krijgt de president dat het verdient.

Rampage, MightyMikeDX, White Hawk en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @Tyrant : ook op cultureel/sociaal maatschappelijk vlak? Als ik deze reacties zie van Turkije dan zie ik een land wat echt mijlenver af staat van ons:

http://nos.nl/artikel/2162857-turkse-media-wij-zullen-de-redelijke-partij-zijn.html

In onze media hoor je kritische geluiden of dit wel een verstandige keuze was, wordt er gepraat over de-escaleren en de relatie weer op orde krijgen. Dat allemaal terwijl je kan zeggen dat Turkije op zijn minst net zo fout heeft gehandeld als Nederland (en in mijn mening overigens de enige foute partij in deze). Maar laten we voor het gemak uit gaan van dat beide partijen even fout zaten: de reactie van Nederland, zowel bij de politici, burgers als media is beschaafd. Die van de Turken daarentegen: sancties, grove beledigingen, protesten bij het consulaat en ga zo maar door. Ik geloof niet dat er vandaag ook maar 1 Nederlander is geweest die vandaag bij het Turkse consulaat heeft staan te protesteren tegen Erdogan en zijn debiele opmerkingen.

Mijn geloof dat onze Westerse maatschappij ooit echt goed goed samen gaat met een masculiene en islamitische cultuur was al laag, maar is na de afgelopen twee dagen alleen nog maar verder afgezakt.

White Hawk en Killamonkey vinden dit leuk.
  3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Volgens mij heb je m'n post niet helemaal goed gelezen dan ;)

Kevf vindt dit leuk.
  4. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    In Amsterdam zijn de ''Turken'' vandaag ook de straat op gegaan. Loop dan lekker door naar Turkije en laat de goede ''Turken'' die tegen deze malloot Erdogan zijn hier. Hopen dat Rutte en co ook na 15 maart hun poot stijf houden. Ik las hier al ergens dat de Turkse wet campagne voeren in het buitenland verbied? Wie heeft eerlijk gezegd dat een politicus ooit eerder zien doen in andermans land? Raar landje dat Turkije, had er los van de spanningen daar en hier best een keer naartoe gewild op vakantie.

5. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Je bent nog steeds in Nederland waar je gewoon voor je mening uit mag komen. Ik snap dat mensen die (om wat voor reden dan ook) pro-Erdogan zijn er van overtuigd zijn dat Nederland verkeerd heeft gehandeld en zo lang ze rustig protesteren is er imo niet aan de hand.

L.A. en fredfenster vinden dit leuk.
  6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Toen ik mijn eigen post terug las dacht ik al dat ik het niet goed had verwoord ... My bad. Wat ik er aan toe had moeten voegen: als dat land echt al zo lang naar het Westen aan het trekken was dan had ik nu niet zulke heftige reacties verwacht van de burgers op straat. Wel van de politiek wellicht, maar niet van gewone burgers op straat. Maar misschien onderschat ik dan de invloed die een Erdogan op burgers heeft.

edit: leestip http://www.volkskrant.nl/binnenland...hash=d22f0321a3f085bd13738bbdda283222c981ba0c

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Zo vreemd is dit niet hoor.

Ik ben een week op vakantie geweest maar die heftige reacties valt toch wel mee? Of trek je de conclusie op basis van enkele duizenden Turken?

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    :lol:

Servantes vindt dit leuk.
  9. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Klopt, maar voor Nederland staat er wel meer op het spel dan alleen de vrijheid om te demonstreren, waar de Turkse Nederlanders gebruik van maken. Vrijheid van meningsuiting, persvrijheid, vrijheid van geloof, allemaal zaken die in Turkije nogal in het geding liggen sinds Erdogan meer macht naar zich aan het toe trekken is. Soms moet je één vrijheid tijdelijk opofferen om drie anderen te kunnen verdedigen, in eigen land. Althans, zo zie ik het.

10. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Wat doen ze nou met de Franse vlag?

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb het over de reactie van de burgers in Turkije. De meest populaire twitter hashtag in Turkijke was ook iets met 'Nederland fascisten land' oid. In Nederland viel het mij idd behoorlijk mee. In Rotterdam wonen veel Turken en daar kwamen slechts 1000 man op de been.

http://nos.nl/artikel/2162898-marokkaanse-moskeeen-denk-zet-ons-onder-druk.html

Zelfs door de eigen 'achterban' worden ze kritisch aangesproken. Ik hoop echt dat Denk zo snel mogelijk van het politieke toneel verdwijnt.

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Wat is dit voor onzin weer Yellow? Onze vrijheden staan helemaal niet onder druk en we hoeven helemaal niet 1 vrijheid op te offeren :'). Weer een typische Yellow post, hoop woorden maar vooral veel onzin.

Ja hoe de situatie in Turkije is durf ik tegenwoordig geen uitspraak over te doen. Echter durf ik wel te stellen dat er een hoop Ataturk aanhangers die walgen van de situatie waar Turkije nu in komt. Alleen pik je de tegengeluiden natuurlijk slecht op aangezien dat allemaal gecensureerd wordt. Ik geloof dat onder veel hoopopgeleide Turken de populariteit van Erdo echt hard daalt hoor. En zoals ook in Nederland geldt: je hoort vooral de schreeuwtokkies op straten waardoor het allemaal wat heftiger lijkt.

Maar we zullen zien. De dag dat ik lees in de krant dat Turkije een totale dictatuur is geworden slaap ik er geen seconde minder om. Hopelijk gaan we ons in Nederland eens minder druk maken wat er in Turkije gebeurt :)

Kimi NL vindt dit leuk.
  13. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Heb je stukje over Yellow maar even geknipt :+ De tering.

Anyway...
    Kan er helaas geen medelijden mee hebben.

Erdogan is door het volk gekozen ... dan moeten ze het er maar mee doen ook. De man is hard op weg om van Turkije een dictatuur te maken. Jammer genoeg zal elke vorm van oppositie de kop ingedrukt worden. Als Nederland zijnde moet je nu je poot stijf houden en je niet laten intimideren door een persoon als Erdogan. Lekker laten gaan en eens een keer naar eigen land gaan kijken i.p.v ons maar druk maken om de grote-boze buitenwereld.

Waar ik slecht tegen kan zijn een stel van die Neder-Turken die in Rotterdam de boel op stelten en zich hier misdragen tegenover de politie. Trots paraderend door de straten met je Turkse vlag om je nek en een grote bek opzetten tegen de politie. Om later die nacht te gaan janken op social media dat je een stel beuken op je neus hebt gekregen? Riiiight.

Als je toch zo trots bent op de leider van je "eigen" land en walgt van de dingen die hier gebeuren in Nederland ... waarom pak je je spullen dan niet en verkas je terug naar Turkije? Nooit begrepen. Mensen beseffen niet eens hoe goed ze het hier hebben.

En dan die zogenoemde sancties? Ben heel benieuwd als het toerisme in Turkije straks in elkaar zakt hoe dat land zich dan nog overeind houd. Want Turkije maakt zichzelf nu niet populair t.o.v de Westerse wereld.

Xandorra vindt dit leuk.
  14. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Negatief reisadvies van kracht en Turkije eist nu juridische stappen tegen de Nederlandse politie.

Dit gaat niet goed.

Ik stel voor dat iedere reis bureau de geplande vakanties annuleert.

Dit zal ook een hoop annuleringen teweeg gaan brengen in andere landen.

Hoppa Erdogan, je hebt zojuist je locale economie een flinke deuk gegeven.

15. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Afgelopen zaterdagnacht vol verbazing naar de hele toestand gekeken op NOS en Facebook. De reacties onder de live uitzending van de NOS op Facebook waren echt weer van het kaliber Zwart/Wit. Dan doel ik niet zozeer op de kleuren van de mensen, maar enkel reacties met twee gedachtegangen:
    1. Alle Turken het land uit.
    2. Alle Nederlanders zijn nazi's.

Echt grappig om door te klikken naar de profielen van de mensen die reacties achterlaten op die video's, veel stereotype bevestigende mensen.

Mijn persoonlijke mening over het "conflict" is dat Nederland kordaat gehandeld heeft. Hoewel ik niet onder de indruk uit kan komen dat Rutte iets hardhandiger reageerde vanwege de aanstaande verkiezingen, maar zijn besluit/beslissing vond ik wel de juiste. Ze hadden netjes voor de aankomst aangegeven dat ze niet welkom waren en als je dan toch komt en wordt tegengehouden, toch de slachtoffer-kaart gaan spelen, vond ik niet zo slim van Turkije.

@Rampage
    Ook al zou ik nu naar een land als Canada verhuizen, ik zou mij ook nog Nederlander voelen. Dus ik snap dat de generatie die uit Turkije komt, zich Turk voelt. Echter de 2e/3e generatie (noem ze voor het gemak maar even zo), die voerde de boventoon in de protesten. Dat vind ik veel kwalijker, zij zijn helemaal geen emigranten, maar hier geboren.

Om nog maar te zwijgen over die man die ze interviewden die aangaf dat de Turken de meest hardwerkende mensen waren in Nederland, in de top van elke bedrijfstak de Turken zich aan de bovenkant van de markt bevinden en dat ze zo geweldig zijn. Ik snap dat je enkel chauvinistische Turken voor de camera krijgt bij zo'n protest, maar als camera-man van de NOS moet je dan toch ook gewoon midden in het interview de camera uit zetten.

16. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Mbt de cameraman, oneens. Dat is een vorm van censuur als je het mij vraagt.

De media zou juist evenwichtigere keuzes moeten maken wie zij interviewen en een juist beeld moeten geven van beide "kampen" en niet alleen de "relschoppers" zeg maar.

Op deze manier krijg je geheid bij bepaalde mensen dus alleen de reacties die je al eerder aangaf.

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Zijn daar beelden van? Ik wil even lachen.

Hopelijk zet die lachbui zich door als Turkije hun sancties tegen NL bekend maakt :D.

Tim vindt dit leuk.
  18. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    ik vind het niet zo gek dat 2e of 3e generatie niet westerse immigranten zich nog geen nederlander voelen. het is niet zo dat dat we in nederland hen als nederlanders beschouwen of behandelen.

Tyrant en L.A. vinden dit leuk.
  19. CrazY

CrazY Nimma City

Leuk Bevonden:
    852
    Ga je dan ook met een groep van 1000 (in Canada wonende) Nederlanders de straat op in Canada als Premier Rutte niet wordt toegelaten tot het land om campagne te voeren voor zijn ideologie?
    En ga je dan vervolgens ook over tot geweld richting en schoffering van de plaatselijke politie?

Hm.. ik voel weer een racisme kaart aankomen die getrokken gaat worden.
    De 2e en 3e generatie (en nog latere) zorgen veelal voor problemen in de maatschappij.
    Dit begint al van kleins af aan. Gek hè dat de mensen die wel normaal kunnen functioneren in de maatschappij tegen deze groep wat anders aan gaan kijken?

Uiteraard zijn er ook zat mensen uit de genoemde generatie die wel zich volgens geaccepteerde normen en waarden gedragen en deze mensen worden (voor mijn gevoel) dan ook meer geaccepteerd in onze maatschappij.

RaouLioo vindt dit leuk.
  20. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Je kunt je wel afvragen of dit nu een handige reactie was van Nederland.

Als de bijeenkomst gewoon was doorgegaan was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest. Nu is er júist verstoring van de openbare orde.. Bovendien is er al wel een bijeenkomst geweest van het "Nee-kamp".

De turken hebben natuurlijk wel een punt dat dit meten met twee maten lijkt. Bovendien moet je imo als je handelt met een land met een 'macho-cultuur' daar altijd een beetje rekening mee houden als je diplomatiek handelt. Diplomatiek gezien was dit van Nederland niet zo sterk..want zo'n reactie kun je verwachten. Turkije gaat nu vol tegen alles wat Nederlands is.

Deel Deze Pagina