1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Kan me er niet zo druk om maken eigenlijk. Je moet je niet laten piepelen als land. Ze waren in gesprek en dan gaat Turkije opeens al met sancties dreigen. Dan snap ik Nederland ook wel. Als je het zo gaat spelen dan hard terug. Dan roept Erdogan dat Nazi gedoe wat het nog makkelijker maakt om nee te zeggen. Dan proberen ze andere minister stiekem te laten komen. Waar het Consulaat zegt nee er komt niemand. Ondertussen een oproep dan dat iedereen naar het Consulaat moet komen en proberen ze met verschillende auto's van de minister de Nederlandse politie te misleiden. Uiteindelijk is het diplomatiek opgelost om haar weg te krijgen. Tsja als dan de menigte niet weg wilt gaan en beetje gaat rellen. Dan krijg je gewoon een knuppeltje in je nek. Dan moet je dan niet opeens gaan piepen. Tuurlijk speelt de verkiezingen een grote rol in dit. Maar is eindelijk eens een standpunt tegen Erdogan. Willen een goede relatie maar als je het zo gaat spelen krijg je het gewoon terug in je eigen taal. En is wel eens verfrissend om te zien als Nederland.

RaouLioo, Dyonko en Tyrant vinden dit leuk.
  2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Haha wat een onzin. Nederland bood een oplossing aan en wilde onderhandelen, maar al tijdens de onderhandelingen begonnen de Turken ons voor nazi's en facisten uit te maken. Sorry hoor, maar dan zet je jezelf compleet buitenspel. Wat een idiote reactie.

Rutte heeft dit perfect gedaan. Is maar 1 partij schuldig en dat is Turkije, die mogen nu excuses aanbieden. Turkije mag lekker vol tegen alles wat Nederlands is, prima. Wij zijn het betere land in deze discussie en hebben nog een EU die ons backt.

Fuck die mentaliteit dat wij nu de aanstichter zijn gast. Lees even serieus wat die gasten roepen, dan hoeven wij ons echt nergens voor te schamen.

Zumpelvelder, Killamonkey, RaouLioo en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Dat is ook zo. Media moet objectief zijn, dus ik snap ook wel dat ze het niet doen. Maar ik zou mij als Cameraman toch wel een paar keer laten verleiden tot het "rollen van mijn ogen", zeg maar. :p (gelukkig ben ik geen cameraman voor de NOS)

Was tijdens de live-uitzending op Facebook. Ik weet niet of die beelden terug te vinden zijn.

4. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Moet je als Nederland zijnde dan maar ja knikken? Wat komt zo'n pipo hier eigenlijk doen? De Turken informeren dat ze die mongool meer macht moeten geven? Waarom? Doe dat in eigen land. Als er dan gezocht word naar een oplossing terwijl je tegelijkertijd word uitgescholden voor nazi's en fascisten ... tja, dan houd het snel op. Dat dit vervolgens zo afloopt is jammer ... maar er is een grens.

Voor de rest is het belachelijk dat de 2e en 3e generatie Turken de straat op gaan om te demonstreren tegen ons land.

Deze hele politieke grap kan wel eens een leuk zetje gaan geven aan de PVV :+

EDIT
    En dan dit er ook nog even bij;
    http://www.telegraaf.nl/binnenland/27789723/__Turkse_krant___racistische_honden___.html

Wij zijn racistische honden jongens :) Laat de Turken daar maar messen steken in een stel sinaasappels ... want dat is natuurlijk de beste reactie die je kan geven. Kwa politiek en fatsoen heeft het land nog veel te leren.

5. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    Wow!

@Rampage Hier een link die allicht handig is voor jou: KLIK (geen Rickroll)

6. Oujdi

Oujdi Achievement unlocked

Leuk Bevonden:
    92
    Wilders misschien?

Wilders wil naar Engeland ondanks verbod

http://www.nu.nl/algemeen/1914886/wilders-wil-naar-engeland-ondanks-verbod.html

L.A. en fredfenster vinden dit leuk.
  7. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Sinds wanneer is op een forum spelling zo belangrijk? :) Tik de reacties op m'n telefoon ... dus spelling boeit me geen hol.
    Als je je zo druk maakt om spelling, word leraar. Knuppel.

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Er is een verschil tussen willen en gaan ;)
    En dat werd ook verboden/afgekeurd door zowel de Nederlandse als de Britse regering, dus wat is je punt.
    Spreekt alleen maar in verdediging wat NL nu doet.

Verder, gezien jij Marrokaan bent, wat trekt je zo erg in Erdogan? Wat vind je van zn beleid? En zou jij stemmen op het referendum in april als je mocht?

Trouwens, vergeet niet dat AKP hier mag komen na de verkiezingen!

Laatst bewerkt: 13 mrt 2017
    RaouLioo vindt dit leuk.
  9. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    Allicht kan ook gewoon hoor, aangezien het als "Zeer waarschijnlijk" vertaald kan worden.
    Spelfouten is niet erg, die maakt iedereen en ik ook. Maar consequent de zelfde fout herhalen irriteert mij mateloos en getuigd van onkunde.

Vandaar dat ik even het linkje deelde, gewoon ter informatie. Het is een vrijblijvende suggestie.

10. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    ik heb het niet over de kinderen die op straat hangen en kattenkwaad uithalen. ik heb het over willekeurige mensen die hier zijn geboren, maar op heel veel momenten toch nog het stempel van hun afkomst voelen.

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Maar daar is ook helemaal niks mis mee. Ik vind het prima dat deze mensen mogen stemmen op een referendum in Turkije omdat ze zich deels Turks voelen.

Ik snap alleen dat schaapachtige gevolg van Erdogan niet. Erdo is hier in Nederland populairder dan in Turkije zelf! Dat komt natuurlijk omdat Erdogan als een sterke leider overkomt maar al zijn maatregelen alleen voelbaar zijn voor Turken en niet voor Nederturken. Dat is makkelijk scoren voor hem en daarom hecht hij zoveel waarde aan deze rallies.

12. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Of ik geef gewoon geen moer om spelling op een forum?
    Misschien eens langs de dokter gaan? Lichtelijk autistisch trekje?

Wees trots op het feit dat je uitblinkt in grammatica ... op een forum. Let that sink in.

@Tyrant
    Wat ik niet snap is ... waarom de Turkse Nederlander een Erdogan zo fantastisch vind. Ze zijn hun eigen land uitgegaan om elders een betere toekomst op te bouwen. Komt op mij meer over als mensen die nu een grote bek durven te geven en dat in eigen land niet durven?

Xandorra en bulletproof010 vinden dit leuk.
  13. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    nl reageerde juist verbolgen, aldus dat artikeltje

Tyrant vindt dit leuk.
  14. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    volgens mij moet je mij post even in context lezen :D

15. CrazY

CrazY Nimma City

Leuk Bevonden:
    852
    Lekker inhoudelijk ook.. Ga ff ergens anders iemand af lopen branden op z'n spelling.

Jorrie, bulletproof010 en Rampage vinden dit leuk.
  16. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    https://onzetaal.nl/taaladvies/d-t-of-dt

Nerrion, RaouLioo, L.A. en 6 anderen vinden dit leuk.
  17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Tja blijft natuurlijk gevoelskwestie, ik snap ook niet waarom mensen SP stemmen.

Ik denk vanwege:

1) Turkije heeft een flinke crisis gehad rond 2000, waarna Kemal Dervis in 2001 het hervormingsprogramma heeft gemaakt. Dat was een megasucces, en Dervis kon in 2002 alweer van zijn ministerspositie af. Hij ging trouwens het parlement in als oppositielid. Dat hervormingsprogramma werkte zo goed dat Turkije uit de crisis kwam, maar Erdogan pakte daar natuurlijk alle credits voor.

2) Erdogan is een echte moslim. Nederturken onderschatten het secularisme en hebben hier natuurlijk amper plek om de islam een grote plaats in hun leven/samenleving te geven. Dat kunnen ze wel door Erdogan te supporten.

:cool: Arabieren zijn gewoon fan van sterke leiders. Krachtige uitspraken, geen slachtofferrol, doen alsof hun land het beste is... Allemaal kenmerken van Erdogan.

Matrix vindt dit leuk.
  18. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    9.040
    Jeetje waar moeten nu al die all inclusivers naartoe deze zomer?

Zumpelvelder, AnubisNefer en Matrix vinden dit leuk.
  19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Griekenland of Spanje!

20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik denk dat ze dit gedoe op Kreta en Kos inderdaad flink toejuichen haha.

Deel Deze Pagina