1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Turkije is wel een bondgenoot ten minste in de NAVO dus zo gek is het niet dat het relatief vaak in het nieuws komt en natuurlijk vanwege de vluchtelingencrisis. Daarnaast heeft Erdogan, als ik mij niet vergis, slechts een kleine meerderheid in Turkije (onder stemmende Nederturken overigens bijna 70%). Dus, zoals je zelf ook aangeeft, veel mensen balen als een stekker welke kant dit land op gaat. Vanuit onze normen en waarde zou je graag zien dat een land zich altijd beweegt naar meer vrijheid, gelijkheid en tolerantie.

Is 'geen verstoring van de openbare orde' dan het doel? Want dat was dan in dit geval struisvogelpolitiek geweest. Wellicht was het dan rustiger gebleven maar dan had je een onderliggend probleem alleen maar meer voedingsbodem gegeven. Een probleem wat nu naar boven komt drijven.

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    De politieke situatie van Turkije komt echt wel overdreven veel in t nieuws hoor.
    En van mij hoeft Turkije zich niet te bewegen richting een land met meer vrijheid, gelijkheid en tolerantie hoor.

http://nos.nl/artikel/2162949-eu-roept-turkije-op-toon-te-matigen.html

Mooi. Was nog even de vraag of EU wel standpunt durfde te nemen gezien de vluchtelingen deal maar hier word ik heel blij van. Terug aan het werk iedereen, woensdag lekker stemmen en door met ons onbezonnen leventje!

Laatst bewerkt: 13 mrt 2017
  3. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Broodje Doner Kebab erover. En klaar. ;-)

Rampage en Alexknl vinden dit leuk.
  4. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Ja, gelukkig zijn ze goed met broodjes kefap en lamacum!

Rampage en Alexknl vinden dit leuk.
  5. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Hoe geforceerd voelde het om deze 'woordgrapjes' te typen?

Ze zijn namelijk zo slecht dat je vast 2x hebt nagedacht om het browser-venster te sluiten voordat je op "plaats reactie" zou drukken :p

6. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.605
    Kimi heeft zijn dag niet vandaag ..

Lethal AK47 vindt dit leuk.
  7. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Maar hij heeft in deze wel enigsinds gelijk :+

8. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Hoe vaak heb je je spelling nagekeken?

9. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.605
    Vind het maar azijn zeiken wat ie doedt :+

Lethal AK47 vindt dit leuk.
  10. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ach, laten we het er op houten dad hed wel goedt komdt metd hem.

Voor iemand die net zulke kut grappen maakt :+

11. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    Jawel hoor! ik ben super vrolijk vandaag.

In die andere ook, aangezien ik ook gewoon aangaf dat spellingfouten overal zijn en door iedereen gemaakt worden (ook ik), maar dat consequent de zelfde fout maken in een stuk tekst toch wel behoorlijk bedroevend is.

Maar je hebt gelijk in het feit dat ik mij eigenlijk maar druk maak om niets ernstigs.

Niet, maar dat hoef ik ook niet aangezien dit een forum is en ik dit bericht typ op mijn telefoon.

Snap ik wel.

Maak je geen zorgen over mij! Sympathie van simpele zielen hoef ik niet ;) :+

12. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.128
    Anders ga je even ontopic met dit toch wel wat zielige gedoe.

Kimi NL vindt dit leuk.
  13. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Grapjes? Zo grappig zijn poepbacteriën en cum in je knoflooksaus niet toch? Is een feit en uit lab test. :+

Kimi NL vindt dit leuk.
  14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Als je niet in staat bent te discussiëren ga please naar de Green Mile.
    Of zorg er iig voor dat de grapjes die je hier post daadwerkelijk leuk zijn voor een keertje ;)

Dyonko, L.A., Tim en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Ja Kimi, doe nou gvd een keertje normaal!

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Oh god niet Willy.

17. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik denk dat meneer de winkelier een zwaar avondje Google'n heeft gehad. Als die namen opzoeken en dergelijke.

18. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Goed om te horen dat een groot aantal Europese landen en in het bijzonder de EU de uitspraken van Turkije keihard veroordelen. Zou ook bedroevend zijn als dit niet gebeurt aangezien de EU zo graag als ''eenheid'' over wilt komen.
    Verder niet meer te veel aandacht geven aan Erdogan en de aanhangers die in Nederland de behoefte hadden om te rellen zich lekker laten verantwoorden bij de rechter.

@Tyrant Ik denk dat @Kimi NL dit filmpje bedoelde. http://nos.nl/video/2162696-turken-vinden-het-onterecht-dat-minister-werd-tegengehouden.html

19. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Nederlanders nazi's en fascisten noemen is natuurlijk niet oké. Daar is ook geen discussie over.
    Maar goed dat maakt het diplomatiek nog geen handige actie van Nederland om de Turkse minister de deur te wijzen.
    Het Turkse consulaat is Turks grondgebied. Het is nogal wat om iemand daar te weren.

Bovendien werd ze juist tegengehouden om verstoring van openbare orde te voorkomen.. en wat gebeurde er nu juist: verstoring van de openbare orde. Dus het effect is totaal gebackfired. Het Nee-kamp mocht eerder wel een bijeenkomst organiseren, en de voorstanders nu niet. Dan had je of je het er nu mee eens was of niet beide partijen gelijk moeten behandelen. Logisch dat je harde taal terug kunt verwachten daarop.

Turkije is een heel trots land; dat zijn overigens wel meer landen in die regio. Dat betekent niet dat je alles moet slikken nee, maar wel dat onderhandelingen met zulke landen een iets andere aanpak vereisen. Je kunt wel roepen dat het goed is dat Rutte voet bij stuk houdt..maar dat zal Erdogan zeker ook doen. Dus het resultaat is nu chaos en verstoorde verstandhoudingen. Ik weet niet of dat nu een wenselijke situatie is..

De uitlatingen mbt nazisme en fascisme zijn onacceptabel..daarom scharen ook meer EU landen zich nu achter Nederland.
    Maar dit had zoooo veel diplomatieker gespeeld kunnen worden en was er nu niets aan de hand geweest.

20. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    9.040
    Ben het hier niet echt mee eens. Dus als je een 'macho' en 'trots' volk bent (ik vind het hier eerder asociaal) loont dat nog ook? Andere landen moeten dan voorzichter met je zijn?

En zolang hij niet met zijn leger Nederland komt binnenvallen voelen ze de gevolgen daar meer dan hier vrees ik.

Groen gras. Witte sneeuw. Overdrijvende Turken.
    Heb aardig wat Turkse vrienden gehad, aardige gasten hoor. Maar zodra iemand per ongeluk een deur niet openhoudt trekken ze vaak al hun kromzwaard en komt er toch een spraakwaterval... Dat zit er inderdaad een beetje in. Natuurlijk heb je cultuurverschillen en hou je daar zoveel mogelijk rekening mee, maar het mag geen reden zijn om een land dan maar te ontzien 'omdat ze anders makkelijk boos worden'.

Tyrant vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina