1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Als mevrouw gearriveerd was op het Turk consulaat was het een moeilijker verhaal geworden maar zolang ze daar nog niet gearriveerd is kan ze gewoon van de openbare weg worden geweerd.

Ik ben niet exact op de hoogte van de economische verbondenheid tussen Nederland en Turkije maar ik denk dat Nederland economisch meer gevolgen heeft van sancties dan Turkije. Al ga ik er niet van uit dat Turkije met hele harde sancties komt maar vooral symbolische.

Laatst bewerkt: 13 mrt 2017
  2. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Precies. Belasting verlaging op kebab.

Klaar. ;-)

3. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    nee dat hoeft helemaal niet te lonen. Dat heeft meer met psychologie te maken. Ingaan tegen iemands die trots is veroorzaakt dat iemand ook hard terugslaat. Deze reactie, zeker van een man als Erdogan, was te verwachten.

Als je echt niet had gewild dat Turkse ministers hier kwamen had je het iets anders moeten spelen.
    Maar in deze kwestie snap ik het gedoe niet zo, want 1) het Nee- kamp was al wel geweest en 2) Ze werd nu tegengehouden om de openbare orde niet te verstoren terwijl dat juist het tegenovergestelde bereikt.

4. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    mwah het punt van @L.A. is volgens mij dat je hier twee partijen hebt die tegenover elkaar staan, nederland en turkije. de doelen en belangen van die twee partijen lopen op dit onderwerp uiteen. dat is niet alleen omdat nederland het nou zo'n ramp vindt als hier campagne wordt gevoerd, er speelt meer. zo zijn we sceptisch over de totalitaire beweging die het turkse bewind maakt. het hier campagne willen voeren is daarvan slechts een component.

nederland heeft er nu voor gekozen om voet bij stuk te houden, dus nederland heeft gewonnen. maar we hebben alleen gewonnen op dit component. het grotere plaatje, waarin we een staat steeds verder zien afglijden in totalitarisme, is echter totaal niet geholpen bij deze diplomatieke rel. en daarbij kun je best vraagtekens zetten.

L.A. en RaouLioo vinden dit leuk.
  5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Hoe hadden ze het moeten spelen dan? Ze waren nog aan het praten tot het laatste moment. Ze wilden niet luisteren en begonnen ook over sancties. Tsja dan is het gewoon klaar. Nederland zei steeds duidelijk nee. Wat er dan gebeurd gebeurd gewoon.

6. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Nederlands grondgebied.

7. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    En door ze campagne te laten voeren hadden we ze wel geholpen mbt het totalitarisme? Onze regering had in deze kwestie nooit 100% goed kunnen reageren maar ik denk dat ze voor de veruit beste reactie/actie hebben gekozen.Vind het vrij moeilijk te begrijpen hoe je hier als NL staatsburger echt anders over kunt denken ( zal deels met mijn eigen bekrompenheid te maken hebben)

8. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    ik heb zelf niet per se een meer gepaste reactie, ik probeer alleen aan te geven waarom mensen kritiek kunnen hebben op hoe het nu is gebeurd.

ik probeer verder de situatie los te zien van staatsburgerschap. of het optreden van nederland juist is, heeft daarnee niets te maken.

ik voel overigens geen loyaliteit naar een natie/staat, vind dat maar een verzonnen en achterhaald kutconcept dat de mensheid verdeelt.

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  10. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Benieuwd wat het hof van alle opgesloten mensen in Turkije vind

11. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Iemand heeft de snoepzak van Erdogan afgepakt die dag, kan niet anders.

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612

Door Turkije ja.

13. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Kevf vindt dit leuk.
  14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    PS als alles was door gegaan was het koren op de molen van de PVV. Daarom werd het uitgesteld na onze verkiezingen. Nu gaan er hopelijk wat kiezers van PVV naar VVD. Dat is toch ook wel wat waard mag ik hopen.

15. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Hij geeft dat ook al aan in zijn filmpje, maar hij vond het belangrijker ons deze les te leren. Leuke stukjes met Google, vooral die anti semitisme pagina over Turkije, da fuck. :lol: Hoop dat deze jongen een beetje veilig nog over straat kan, want de laatste minuut dat hij spreekt is gewoon raak. Slachtoffer rol, het doet me denken aan al die mensen die hier in Nederland wilden emigreren omdat het zo'n kut land zou zijn.

Daarom moet je toch ook investeren in onderwijs lijkt me, om je geest met enige kennis te verruimen en ook rustiger in je hoofd te worden, althans op langere termijn. Als ik de mensen in dit topic volg, dan hebben de meesten allemaal kennis van zaken en blijven ze er koel onder over wat ze te zeggen hebben. Zo moet dat vind ik, rustig en kalm je woord kunnen doen. Hopelijk blijft die jongen uit de video daarom ook ongeschonden.

Laatst bewerkt: 14 mrt 2017
  16. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Nederland had dan of het Nee kamp ook niet moeten laten komen voor een bijeenkomst. Nu is het ene kamp wel andere kamp niet. De bewoordingen van Erdogan zijn erg sterk, maar het zijn wel twee maten.

Of tijdens de onderhandeling heel anders moeten spreken. Niet direct aangeven dat Nederland niet de plek is voor politieke campagnes. Natuurlijk wordt dit niet geaccepteerd door Turkije. Geef dan aan natuurlijk zijn jullie welkom maar het is hier ook verkiezingstijd dus wij willen het in goede banen leiden als jullie hier en hier aan houden ben je welkom.

Een schouderklopje werkt immers 1000x beter bij zo iemand dan direct er tegenin gaan.

Volgens mij zijn er altijd twee partijen in een onderhandeling. Je kunt onmogelijk verwachten dat iedereen hetzelfde reageert.
    Nogmaals dit is diplomatiek echt zoo onhandig..en waar gaat het nou eigenlijk om.

Ik voorspel alvast dat dit nog veel verder gaat oplopen. Erdogan gaat sowieso nooit opgeven, daar is hij veel te trots voor.

Aanvulling: Bovendien loopt Erdogan achter in de peilingen..als hij geen campagne kan voeren dan maar op afstand opnemen voor de Turken hier. Als hij zou stemmen kan winnen om aan de macht te blijven zal hij dat tot het einde doen. Koste wat het kost. Dit had Rutte een beetje moeten aanvoelen.

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612

Wow. LA man. Schei toch eens uit. Nederland staat bekend als een van de het meest tolerante landen in de wereld. Deze hele escalatie is voor 99% te danken aan Erdogan en wwat doe jij? Zeuren over dat stukje wat Nederland niet goed heeft gedaan. Ik snap dat je hier wellicht advocaat van de duivel wil spelen, maar wat je zegt slaat nergens op. Ik vind het wel tof dat een wereldeconomie als Nederland zich een beetje krachtig opstelt. Hell, je gelooft toch niet dat die relturken de straat niet waren opgegaan als het nee kamp ook werd geweigerd? Denk je überhaupt dat ook maar 1% van de aanwezigen daarvan op de hoogte waren? Tuurlijk niet. Die hersenloze schapen zagen hun Erdogan worden afgetroefd en gingen zelfs het Leger des Heils plunderen. Elke fatsoenlijke Turk schaamt zich dood, op het journaal lopen gasten die zelfs hun Turks paspoort willen inleveren, er zijn relschoppers die ons nazi's noemen en zijn aangehouden omdat ze een agent Jood noemde (hoe fucking imbeciel ben je dan) en een gesprek met ze is onmogeligoeden jij gaat het ff voor ze opnemen.

Ik wilde dat Nederlanders een halve procent nationalisme kon krijgen van de Grijze Wolven, want van dit soort posts moet ik echt walgen. Grow a pair man, Rutte deed wat goed was.
    Nou wat een voorspelling zeg. Wees eens concreet, wat wat denk je nou dat er echt gaat gebeuren? Ik ben benieuwd waar je bang voor bent want elke fatsoenlijke regering ziet wie er de malloot is. Turkije gaat hier minder uitkomen dan NL. Wij hebben Eu en NAVO achter ons, Erdo heeft 60% van Turkije is. Turkije, wat in geen enkel opzicht kan meten aan het superieure Nederland. Laten we eens niet zo angstig doen en voet bij stuk houden.

Een schouderklopje voor een dictator die onschendbaarheid tot 2029 wil? En die de doodstraf wil invoeren zodra het referendum er door is? Je bent niet goed wijs.

Nerrion, Tim, RaouLioo en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Erdogan nooit opgeven? Dat hebben we gezien met Rusland ja.
    Hij wist niet hoe snel hij het goed moest maken bij Putin.

Erdogan met zijn trots.. lol.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

19. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Wauw. Als ik de persoonlijke namecalling richting mij (bedankt daarvoor) en de feitelijk onjuiste cijfers even uit je post filter..blijft er eigenlijk niet veel meer over dan het wegzetten van 400.000 turken als imbeciele, hersenloze relturken. Way to go.

Het gaat hier niet om eens zijn met Erdogan maar om gelijke behandeling en diplomatiek handelen. Het Nee kamp is al geweest..de enige reden dat de voorstanders nu werden geweigerd is omdat Nederland het oneens is met zijn denkbeelden. Je hoeft het er niet mee eens te zijn maar zeker van een "tolerant" Nederland verwacht je gelijke behandeling. Daarnaast staat zoals ik al aangaf Erdogan achter in de peilingen dus is dit diplomatiek gewoon heel onhandig. Nederland had best eisen mogen stellen aan het hoe en wat maar was de minister toegelaten (zij heeft immers het recht zich te verenigen) dan was er nu niets aan de hand geweest.

Je vraagt om concreet te zijn wat Erdogan gaat doen haha ja natuurlijk kan ik niet voorspellen wat zo'n gast voor sprongen maakt..maar hij zal naar de rechter stappen met een beroep op de mensenrechten en kan daar best eens gelijk gaan krijgen.

20. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.985
    Nooit verwacht dat ik 'Erdogan' en 'mensenrechten' in déze context in 1 zin zou zien :D

Deel Deze Pagina