1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Kritiek op mensen met een donkere huidskleur of daadwerkelijk racisme zit nogal een wereld van verschil in. Er is hier meer kritiek, dan daadwerkelijk racisme.

Als iemand alleen maar zou roepen: Kut buitenlanders, dan is dat gewoon een ondoordachte uitspraak, maar voor de rest word hier wel constructief de dialoog gezocht over de problemen in onze maatschappij.

En als we het werkelijk over problemen gaan hebben: @fredfenster is al eens een keer geband omdat die met kanker begon te smijten, en ook na zijn ban heeft die dat wel gedaan. Dat trek ik mij persoonlijk aan, maar dat hele verhaal ga ik niet weer posten.

STFU gewoon op over racisme als mensen zichzelf ook niet kunnen inhouden en met kanker gaan smijten, zo denk ik dan. Je verspeelt je recht van spreken als je je tot het niveau gaat verlagen wat je tracht te bestrijden is mijn mening.

RaouLioo, Maddmonkey en Mallakai vinden dit leuk.
  2. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Er lopen inderdaad erg veel racisten rond, merk dat de haat naar elkaar steeds erger en erger wordt, en dan is het heus niet alleen de blanken die haten, de haat naar blanken is ook gigantisch aanwezig.
    Waarschijnlijk is dit ook wel in evenwicht maar goed.
    Daar zou best wel wat harder tegen opgetreden mogen worden, ik vraag me ook af of dit ooit opgelost gaat worden.

Tevens vind ik wel dat de term "racisme" wel zijn kracht verloren heeft, iedere mongool gooit het meteen maar op racist als ze het ergens niet mee eens zijn.

3. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    dus omdat ik een keer heb geraged moet ik voortaan zwijgen over racisme? flauwekul. en je hebt als white privileged persoon makkelijk praten over wat wel en geen racisme is, maar je hebt juist door dat privilege geen flauw idee waar je het over hebt. degene zonder recht van spreke ben jij.

4. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Jij was/bent een witte hetero man toch?

Maddmonkey vindt dit leuk.
  5. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    flauwekul, 99% van die beschuldigingen wordt prima onderbouwd. en racisme is idd niet iets exclusiefs voor witte mensen, maar omdat de witte mensen enorme voordelen genieten in de huidige ("westerse") wereld (zij zijn de maatstaf) is dat racisme veel schadelijker, en ligt daar de taak om er wat aan te doen. die taak wordt alleen structureel genegeerd, sterker nog degenen die invloed hebben (overheden) faciliteren het racisme en white privilege.

6. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    99% kun je dat onderbouwen of is het simpel weg gewoon natte vinger werk? ben erg benieuwd.
    Noem eens een paar van die witte bonus weken voordelen die wij als blanke mensen genieten, ben serieus geinteresseerd, aangezien ik een witte man ben heb ik geen flauw idee wat dat inhoudt namelijk.

7. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    ja, ik heb me verdiept in de beleving van mensen die omdat we ze te anders vinden als minderheid worden beschouwd. ik probeer me in te leven in de kloterige positie waar de door witte mensen gedomineerde maatschappij hen dwingt. nauwelijks te doen, maar ik heb een beeld. en ik probeer van de verzetshelden tegen deze misstanden te leren hoe ik vanuit mijn white privilege kan bijdragen aan gelijkwaardigheid en acceptatie. (wil niet beweren dat ik dat allemaal goed doe overigens)

8. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Oh, je hebt je verdiept in de beleving van mensen, eerlijk gezegd ik niet.
    Maar ik zie mensen anders dan blank niet als anders, een mens is een mens, ongeacht welke kleur ze hebben, echter heb je zeker personen die blank zijn die dat ook zo zien, net als dat er ook door mensen met een kleur wordt neergekeken op blanken.

9. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    dat was een hyperbool.

- geen bewaker die je achtervolgt als je een blikje bullit wil halen
    - geen weigering sollicitatiebrief door je achternaam
    - geen aanhouding omdat je een mooie auto rijdt (want werk je voor je geld dan is het nog niet goed)
    - geen afwijkende behandeling gebaseerd op stereotypen (http://itooamuva.tumblr.com/)
    - enz

10. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    - Geen bewaker die je achtervolgt als je een blikje bullit wilt halen, kun je mij die uitleggen.
    - Eens, zelf vind ik ook dat een achternaam of achtergrond nooit geweigerd mag worden bij een sollicitatie net als dit: http://www.ad.nl/nieuws/enlsquo-politie-slaat-door-met-positieve-discriminatieenrsquo~a0ef5edc/ een persoon dient om zijn kwaliteiten aangenomen te worden.
    - Dit is natte vinger werk, ik begrijp dat je doelt op die rappers en voetballers (die een filmpje opnemen) maar Politie agenten krijgen de instructie mee om mensen met dure auto's te controlen.
    Dit gebeurt ook bij blanken, Politie mag je ten alle tijden aanhouden.
    - Aha helder en duidelijk, vervelend dat zij dit meegemaakt hebben maar goed, iedereen kan uiteraard wat schrijven op een bord.(niet dat ik wil zeggen dat ze liegen uiteraard)

Vooral met de aanhoudingen vind ik dat er vooral veel slachtoffer rol wordt gespeeld, maar goed ik ben dan ook een witte onwetende persoon.
    Wat je misschien zou kunnen doen, gewoon luisteren naar wat de politie zegt en gewoon je papieren geven en weer verder gaan met je leven..

Racerblade01 vindt dit leuk.
  11. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    en dat waren een aantal punten op micro (persoonlijk) level. als breder kijkt zie je dat wanneer je geboren wordt met een witte huidskleur, je kansen op ontwikkeling en welvaart veel groter zijn. (denk aan gezondere leefomgeving, beter onderwijs, hogere salariëring.) zowel nationaal als globaal beschouwd, is je uitgangspositie als witte mens (en nog meer als witte man) verreweg de meest gunstige.

12. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Wat een bofkonten zijn wij toch ook he Fred, verdomd en ik maar denken dat ik hard gestudeerd heb en nu keihard werk voor mijn gezin, mijn huis, mijn games, maar het komt mij gewoon aanwaaien omdat ik wit ben.
    Mijn persoonlijk level is dat er in mijn bedrijf totaal niet op huidskleur wordt gekeken, maar op kwaliteit.

Maar goed waar hebben we het eigenlijk over? ik bedoel we zijn beide wit, en hebben geen recht van spreken zoals jij al zei.

Tyrant, RaouLioo, CrazY en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    heb nergens beweerd dat het iedereen komt aanwaaien, maar als jij in osdorp was geboren en een arabische naam had, had je nog veel harder moeten werken. maar je voelt je kennelijk aangevallen, omdat je voor het eerst in je leven een fractie ervaart van de werkelijkheid die voor die jongen in osdorp dagelijkse kost is. als dit je nou al kwetst, moet je je toch zeker ook kunnen voorstellen hoe klote het is voor degenen die hier dag in dag uit mee te maken hebben.

L.A. vindt dit leuk.
  14. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Ik aangevallen? oh nee hoor maak je geen zorgen, misschien is dat ook wel je issue, je denkt te weten hoe mensen denken, je hebt een beeld in je gedachte van een persoon.
    Terwijl deze bijvoorbeeld bij mij totaal verkeerd is.

Zelf ben ik van mening dat als jij je best doet op school, en je diploma's haalt je gewoon een mooie betaalde job kan krijgen.
    Als je al met je pet er naar toe gooit en tegen de maatschappij gaat schoppen hoe slecht het hier wel niet is, terwijl je hier (en ja ook in Osdorp) ontiegelijk veel kansen krijgt om wat van je leven te maken.
    Dat bedoel ik ook beetje met de slachtoffer rol, proberen mensen nog er wel wat van te maken? of gaan mensen er gelijk al van uit, ach ik heb een andere naam of een andere kleur dan wit, dan zal het toch wel niet lukken..ik spuug me gal wel op internet over hoe racistisch de witte mens is, eens kijken of het wordt opgepikt bij oa Joop.nl

Ik zeg ook niet dat er onder bedrijven racisme niet bestaat, er zullen heus wel bedrijven zijn die het liever niet willen dat er een andere naampje of een andere dan blanke komt werken.
    Hun probleem dan (of niet)

15. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    heb geen beeld van jou, je defensieve reactie duidt echter wel op dat je je aangevallen voelde. maar net als die mensen met die bordjes, kun jij daar best wat over schrijven achteraf. zoë wel dat jij blijkbaar een beeld van mij hebt, dus je hebt eerder je eigen issue omschreven. verder zie ik dat je vastgeroest lijkt in je opvattingen over slachtofferrol en dat het wel meevalt en iedereen het kan redden. ik wens je hierin beterschap.

16. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570

Oh nee hoor, geen defensieve reactie, gewoon een reactie.
    Dat jij daarin een defensieve reactie ziet, dat is dan jouw issue weer, en nogmaals ik voelde me echter niet aangevallen, stak meer de draak daarmee met je.
    Ik heb inderdaad een beeld van je, die is niet bijster positief, gezien je mensen prutser noemt, een racist en zomaar mensen veroordelen dat ze geen recht van spreken omdat ze wit zijn behalve(!) als je je verdiept..(lol)

De enige die een issue heb ben jij beste kerel.

Overigens hoef je mij geen beterschap te wensen hierin, ik denk dat ik beter jou beterschap kan wensen.. fijne moeder dag morgen <3

MAD 1976 en RaouLioo vinden dit leuk.
  17. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    dit is gewoon text book defensief hoor: "ik maar denken dat ik hard gestudeerd heb en nu keihard werk voor mijn gezin, mijn huis, mijn games, maar het komt mij gewoon aanwaaien omdat ik wit ben."

en jij mag wel een beeld van mij vormen op basis van mijn reacties, maar ik mag niet een beeld van anderen vormen op basis van hun reacties? rare manier van denken heb je dan, het woord hypocriet komt in me op.

18. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570

Wow, moet ik je serieus uit gaan leggen dat ik je post daarmee belachelijk maakte..?

Ik heb nooit gezegd dat jij geen beeld mag vormen, ik heb gezegd dat jij denkt te weten hoe mensen denken, nu doe je het bijvoorbeeld weer.
    Dat is je issue, dat probeer ik je uit te leggen. daarom lijkt me de beterschap voor jou meer voor de hand liggend.

En als je een beeld van iemand heb, noem je ze een racist, of een prutser of ga je voor iemand bepalen of ze recht van spreken hebben?

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Wat een aids weer.

Cyndris, Reckuuza en fredfenster vinden dit leuk.
  20. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    kunnen denk nog lang doorgaan maar deze herhaling van zetten heb ik geen zin meer in

Deel Deze Pagina