1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    institutionele onderdrukking? Really tov alle andere niet christelijke geloven wordt de Islam volgens mij nog wel veruit het meest gesponsord. Ik krijg iig nul komma nul extra ruimte in deze maatschappij als pastafari.

Dit voorbeeld laat maar weer eens zien hoe ver die onderdrukking gaat, om te kotsen wat mij betreft:

http://www.ad.nl/binnenland/amsterdamse-politie-wil-hoofddoekje-toestaan-bij-uniform~a302409a/

Yellow 13, Maddmonkey, CrazY en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ik hoef dit niet te ontkrachten. Zo simpel is het. Kan een hele mooie discussie gaan voeren maar dat veranderd er niets aan. Nederland is Nederland. Daar horen religieuze feestdagen (die zijn geïntegreerd in onze samenleving) nou eenmaal bij. Zoals elk land zijn eigen dagen heeft hoor je dat te respecteren. Gaan schreeuwen dat een ander geloof benadeeld word hierdoor is echt onzin.

Zo heeft elk land een geloof wat de boventoon voert. Daar horen dus ook allerlei dagen bij. Dat zit er nou eenmaal ingebakken. Er komt echter wel verandering in. Langzaamaan dan.

bulletproof010 vindt dit leuk.
  3. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    dat andere geloven ook of meer lijden onder institutionele onderdrukking, betekent niet dat er in het geval van islam geen sprake van is.

vanwaar je emotie bij een hoofddoek in politieuniform?

4. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    De onderdrukking waar jij van spreekt is nihil.
    Die onderdrukking word uitgesproken door enkele mensen die geen plek hebben in een "normale" samenleving. De mensen die geen gehoor krijgen bij al hun geklaag en samen een front vormen om zo een traditie, geloof o.i.d te ondermijnen. Zo hebben we nu al een paar jaar de anti Zwarte-Pieten demonstratie waar Nederland gehoor aan geeft. Zo heb je Moslims die graag hun geloof willen beoefenen in een Moskee, waar Nederland gehoor aan geeft. Zo worden er demonstraties gedoogd die, notabene, tegen Nederland worden gevoerd omdat iedereen het eens is met Erdogan. Dat mag in Nederland.

Zie je jezelf daar in Turkije (ja, weer dat voorbeeld) al staan op een plein om Rutte aan te moedigen? Wens je veel succes met je herstel.

Werkelijk alles word maar op racisme gegooid. Denk dat een land als Nederland nog vrij schappelijk is richting mensen met andere tradities of geloof ... weinig sprake van onderdrukking.

De enige onderdrukking vind plaats in jou bol @fredfenster ... want jij ziet dingen (no pun intended) die er niet zijn of waar totaal geen sprake van is. Dat handjevol klagers ("... we hebben het hier zo slecht"), tja .. dat blijf je houden.

Laatst bewerkt: 18 mei 2017
    CrazY en Rossi46 vinden dit leuk.
  5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Mark Rutte kennende is hij tegen elke religieuze uiting in overheidsfuncties.
    Kerk en staat gescheiden. Ze hebben niet voor niets een uniform, woord zegt het al. Iedereen is gelijk.

Of hebben de christenen dan weer een voordeel dat ze geen rare kledingvoorschriften zoals hoofddoekjes hebben en is dat niet eerlijk?

Over hoofddoekjes maak ik me nog weinig druk eigenlijk. Zal een handvol zijn die hier gebruik van gaat maken.

Rampage en Rossi46 vinden dit leuk.
  6. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    waaruit blijkt dan dat "de Islam" institutioneel onderdrukt wordt? Want dat heb je nog steeds niet duidelijk gemaakt, volgens mij begrijp je de term onderdrukt ook niet helemaal want je gebruikt zware beschuldigingen op een hele lichtzinnig manier en dan ga je uit je plaat als iemand je niet 100% correct quote.

Gok de dat emotie ligt in dat er weer positieve discriminatie wordt toegepast op een beroepsgroep. Waarbij ik ook nog vind dat kerk en staat gescheiden moeten worden dus ambtenaren sowieso geloofsneutraal gekleed dienen te gaan tijdens hun werk, tenzij je misschien werk op een religieuze school ofzo.

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Een ambtenaar in functie hoort neutraal te zijn en dus geen politieke en of religieuze voorkeuren te 'dragen'. Daarnaast is het wederom alleen de islam waar dit een probleem is. Waar blijft het nieuwsbericht dat het wel erg vervelend is dat we zo weinig hindoestanen in uniform hebben. En om dit gebrek aan integratie aan te pakken gaan we weer de aloud bekende route nemen, we maken wel een uitzondering voor moslims. Het is daarnaast ook zo selectief als de pest want ik weet zeker dat als ik agent zou zijn ik niet met een vergiet op mijn hoofd zou mogen rondlopen.

Cyndris, SHiZ NL en bulletproof010 vinden dit leuk.
  8. Oujdi

Oujdi Achievement unlocked

Leuk Bevonden:
    92
    Waarom zou het in Engeland wel kunnen en hier niet dan? Is Engeland toleranter en begripvoller dan Nederland? Of is het wat anders....

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Het aantal doet niet ter zake. Je moet gewoon een harde streep trekken en iedereen in hetzelfde uniform rond laten lopen.

Wat heeft dit nou weer met tolerantie te maken. Ik kan me echt dood irriteren aan dit soort argumenten. Het is de inflexibiliteit van de islam wat in deze wat het probleem is. Er zijn goede redenen waarom een agent neutraal over straat gaat een algemene regel is en ik vind het een slecht idee om daar alleen voor moslims van af te stappen.

of mag ik er straks ook zo bijlopen als agent?

Of mag een fervent ajax supporter zijn ajax shirt aanhouden als agent in Rotterdam?

Yellow 13, Mallakai en bulletproof010 vinden dit leuk.
  10. Oujdi

Oujdi Achievement unlocked

Leuk Bevonden:
    92
    Jij weet helemaal niks over inflexibiliteit binnen de Islaam gap. Islaam gaat met alle tijden mee.

Jij bent gewoon een islambasher pur sang en ik ken jou al langer dan vandaag.

En kom aub niet met onnozele vergelijkingen....

11. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329

De Islam gaat met alle tijden mee?
    Echt ... ? In welk universum?

De Islam loopt, helaas, kwa modernisering en flexibiliteit flink achter. Hier, in Nederland, zijn de regels misschien wat anders te interpreteren en staat een huidig generatie moslim meisje/jongen vrij om te kiezen wat hij/zij doet ... maar dan nog is het gros van de Islamieten niet vrij in hun keuze. Dat is niet erg en hoort misschien bij het geloof ... maar dat eerste (dus wat jij aangeeft) klopt niet. Zo is het uithuwelijken nog steeds een "issue". Een man heeft (met betrekking tot het geloof) nog steeds meer te zeggen dan een vrouw. Dat noem ik niet echt flexibel.

Mallakai en bulletproof010 vinden dit leuk.
  12. bulletproof010

bulletproof010 Hey! Listen!

Leuk Bevonden:
    1.085
    Islam gaat met alle tijden mee?

Leef jij in een sprookjeswereld ofso... :+

Reson vindt dit leuk.
  13. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Wat vond jij gisteren van die lieve mama die haar kind thuis hield met offerfeest en vervolgens de school voor 10.000 euro aangeklaagd omdat haar kind niet op de schoolfoto stond?

14. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Het dragen van een hijab is te allen tijde een vrije keuze van een meisje/vrouw.

Laten we onbegrip/onwetendheid over een religie niet gaan verwarren met waar het in deze discussie echt om gaat.. namelijk: Het wel of niet laten dragen van hoofddoek door politieagentes. Ik vind het wel interessant om ook andere vergelijkingen te zoeken, zoals: mag een joodse agent dan ook een keppeltje dragen.

Dat je iets niet begrijpt waar een ander in gelooft betekent niet dat de religie achtergesteld is.
    Misschien vind een ander juist leven volgens de westerse levensstijl achterhaalt en ouderwets.

Oujdi vindt dit leuk.
  15. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    De islam is groot voorstander van Thuisstudie via het internet. Islam gaat immers met de tijd mee. :p :p

Mallakai, bulletproof010 en Rampage vinden dit leuk.
  16. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ik heb het helemaal niet tegen jou? Ik heb het ook niet over het voorstel of politieagentes wel/geen hoofddoeken mogen/moeten gaan dragen i.v.m hun geloof. Dat het überhaupt besproken word is al te gek voor worden. Moet je als Nederland zijnde dan maar alles doen om mensen te blijven pleasen? Nee. Bovendien is het dragen van een hoofddoek helemaal geen vrije keuze. Dit dragen de meisjes/vrouwen om zo eventuele verleiding van andere mannen te voorkomen. Maargoed.

@L.A. ... zie nu je EDIT pas. Ik snap dat je mee wilt discussieren maar please, kom dan wel met enige kennis m.b.t de Islam aankakken en niet met deze rare vergelijking.

17. bulletproof010

bulletproof010 Hey! Listen!

Leuk Bevonden:
    1.085
    Het enige wat achterhaald en ouderwets zijn, zijn religie, maargoed wou jij zeggen dat de islam met zn tijd mee gaat dan?
    Mag je mij dat wel is uitleggen, want denk dat dat helaas niet het geval is.
    Ging de islam maar is een beetje mee met de tijd dan zou dat al een hoop gezeik en ellende schelen hier en in de wereld.;)

En denk jij dat echt??
    Dat bij alle vrouwen/meisjes die zo'n ding op hun kop dragen dat dat een vrije keuze is?

Rampage en CrazY vinden dit leuk.
  18. CrazY

CrazY Nimma City

Leuk Bevonden:
    852
    Sinds wanneer heeft "De Speld" een forum? :+

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    In Somalië is het homohuwelijk verboden.
    In Saudi Arabië is het voor vrouwen verboden zonder hoofddoek de straat op te gaan.

Is dat ook tolerant en begripvol?

En waarom mogen we wel vergelijken met andere Westerse landen maar als iemand over landen met minder rechten begint is dat weer not done?

Op papier of in de praktijk?

Volgens mij roept iedereen hier dat religeuze uitingen bij amtsberoepen niet horen. Dat geldt dus ook voor een keppeltje.

Je mag de Westerse levenstijl achterhaalt vinden, maar je bent in het Westen hé.
    We hebben er in de 20e eeuw voor gekozen om onze normen en waarde los te koppelen van religie. Daar is prima om te discussiëren. Het is echter bizar dat secularisme hier wordt geïnterpreteerd alsof niet iedereen gelijk is. Secularisme gaat juist van gelijkheid uit (iedereen is gelijk dus mensen met bepaalde geloven krijgen geen andere behandeling). Secularisme is al helemaal geen anti-religie zoals mensen lijken te denken :)

Ik ben zelfs bereid te discussiëren welke levenstijl er 'beter' is. Ben dan wel benieuwd naar jouw uitgangspositie.

20. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    pls :')

Deel Deze Pagina