Als iemand met een keppel mij namens de staat een boete geeft kunnen mensen die neutraliteit niet onderscheiden. Dat vermogen heb jij gelukkig wel maar meesten vrees ik niet.
Dat is dus positieve discriminatie van gelovigen. Je mag je niet uiten nbv je levensstijl behalve als je religieus bent. Gaat een beetje tegen jouw instutionele racisme argument in dus.
Het stompzinnige debat over de rokerskerk toont aan dat dit nooit zal werken.
De werkelijke neutraliteit wordt sowieso al verlangd van ambtenaren. Zij handelen naar de Nederlandse normen en waarden (/wetboek) en kleden zich naar de Nederlandse normen en waarden.
Enige wat je niet kan eisen is mentale neutraliteit, maar daar kun jij mij als staatsburger niet mee lastig vallen als je die andere twee wel volgt (voorkomen en gedrag). Er zit een onderscheid tussen zichtbare en onzichtbare uitingen.
Als jij dit een schijnmaatregel noemt omdat ze toch niet neutraal zijn kun je het net zo goed verbieden: je kunt dat immers prima een jood zijn zonder keppel zolang je maar mentaal een jood bent. Sowieso, die hele discussie over neutraliteit voerde je met Tim en ben ik het sowieso niet met jullie beiden eens.
Laatst bewerkt: 19 mei 2017