1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Inderdaad de makkelijkste optie om zo te reageren om je eigen bedoelingen weer eens te maskeren.
    Ben benieuwd wanneer je weer met je zielige referenties aankomt of jezelf weer in een slachtofferrol gaat schuiven.

De vinger op de zere plek liggen lukt je alleen nog steeds niet. Provocerende debiel. Ga nu rustig wachten tot je weer oude koeien uit de sloot trekt, posts gaat reporten om aan een Admin te melden dat "Rampage is niet zo liev voor mij!" ...

Tim en bulletproof010 vinden dit leuk.
  2. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Oh je was erbij. vertel.

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    /Mod Dit gaan we dus niet doen. Lekker via PM verder. Alle posts nu waar jullie op elkaar gaan reageren haal ik weg. Misschien ook een goede tip.

CrazY en fredfenster vinden dit leuk.
  4. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    @McSparkle
    Nee, gelukkig niet vent ;)

Maar de huidige berichtgeving is helaas niet anders.

Laatst bewerkt door een moderator: 23 mei 2017
  5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Ik zou graag willen dat islam verbieden een oplossing zou zijn, hoe radicaal dat ook is.
    Maar dat helpt natuurlijk niet.

tim91, Tim, bulletproof010 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Vind het wel belachelijk dat je wil radicaliseren bij enkel iets verbieden hoor.

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Een hele geloofsovertuiging gewoon verbieden is vrij radicaal toch? Je zult bv. de grondwet moeten aanpassen.

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Het is bizar radicaal en ook compleet onhaalbaar. Toch zou ik het fijn vinden als wij in Nederland een ontmoedigingsbeleid zouden hanteren. De islamitische normen en waarden zijn grotendeels onverenigbaar met de westerse normen. Het staat iedereen vrij om te denken wat je wilt, maar de overheid kan iig: geen euro besteden aan subsidies voor Islamitische aangelegenheden, geen moskees laten bouwen, Islamitisch onderwijs verbieden en ga zo maar door. Het staat je vrij om te denken en geloven wat je wilt maar dat staat los van of de overheid je daarin moet steunen.

Tyrant vindt dit leuk.
  9. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Gaat ook niet gebeuren @Tyrant , maar door collectieve bewustwording zie je nu wel dat 80% van de mensen in Nederland weinig tot niets meer de kerk hebben of helemaal tegen zijn. Hetzelfde zou met overige godsdiensten moet gebeuren imo. Samen bewust worden dat dit niet meer langer kan en dat godsdiensten hun beste tijd en hun tijd wel gehad hebben.

Tijd voor verandering, tijd voor meer wetenschap, technologische doorbraken, ruimtevaart, onderwijs, maatschappij, culturele ontwikkelingen en noem maar op is mijn advies. Ben bang dat mensen die voor een strenge manier van leven kiezen nooit echt vooruit zullen komen in hun manier van leven. Godsdiensten zijn op en hebben allemaal hun tijd wel gehad naar mijn mening.

Echt verbieden hoef en kan je ook niet, maar mensen bewust maken, de collectieve bewustwording zoals ik het noem, kan geen kwaad. Als mensen maar een beetje open proberen te zijn en niet gelijk iets afkeuren wanneer je het over de mindere kanten van hun manier van leven hebt.

Sorry, maar ik zou ook niet anders weten hoe ik het moet zeggen. ;):thumbs:

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Alsof je die paar procent geradicaliseerden bereikt met dit :') Domme post. Die 80% is sowieso ongevaarlijk, als je dat tot 95% krijgt is het knap maar zit je alsnog met hetzelfde aantal geradicaliseerden.

Radicalisatie vindt plaats compleet buiten de maatschappij om, dat is zo eng. Buiten onderwijs, buiten moskeeën maar in duistere huisjes in Molenbeek.

11. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Dan worden ze wel, zoals nu gedeeltelijk gebeurt, gefinancierd vanuit midden-oosten al dan niet via schijnconstructies.
    Overige punten die hier worden aangehaald, zoals verbieden geloof, verbieden bouwen moskeeën zijn natuurlijk allemaal ridicuul en dragen niet bij aan een oplossing van het probleem.

Godsdienst en geloof (in elk opzicht) zullen nooit verdwijnen.

12. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Vind het toch altijd wel knap van de Overheid dat ze, na een aanslag of poging tot, de dader herkennen en weten waar hij mee bezig was.
    Als je nu, gezien de huidige dreiging, weet dat iemand er rare trekjes op nahoud ... dan pak je die mensen toch op?

13. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    de rechtsstaat werkt niet zo fascistisch gelukkig.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Iemand oppakken die een aanslag wil/gaat plegen is facistisch?

15. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    want die mogen nu vrij rondlopen? pls tyrant, je weet wel beter toch

Tyrant vindt dit leuk.
  16. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Dus dan is het facistisch? Als je een potentiële aanslag wil behoeden?
    Of gaan we wachten tot er weer zo'n hersenloze een vrachtwagen kaapt en een drukke winkelstraat in rijd? Of wachten tot iemand met een rugzak een concertzaal inloopt?

17. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    wat zou je willen uitbreiden aan de huidige bevoegdheden?

18. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Stop nou maar gewoon met deze reacties.

Wat is er mis met geradicaliseerde mensen vastzetten als het bewijs er voor is?
    Of zie jij liever nog meer onschuldige mensen dood gaan voordat er actie ondernomen word?

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Ja ik weet nu even niet welke bewijzen er waren voor radicalisatie?
    Ik heb nog weinig over de aanslag gelezen tbf.

fredfenster vindt dit leuk.
  20. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    In dit geval nog weinig. Echter worden er vanuit allerlei van die IS Twitter accounts gereageerd dat hun "broeder" goed werk heeft geleverd. Onbekend of hij daadwerkelijk handelde in naam van de IS ... maar de huidige berichtgeving wijst daar wel naar. Zal later vandaag wel duidelijker worden.

Deel Deze Pagina