1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Waarom hou jij niet gewoon een keer je mond dicht.
     
  2. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ik vind de stem van Oujdi wel belangrijk. Zijn vergelijking kun je ontkrachten, maar die geeft wel uitdrukking aan een belangrijk sentiment.

    Ik hoor regelmatig mensen die aan moslims bepaalde eisen stellen van medeleven bij slachtoffers door de oorlog die IS voert. IS, waar die moslims niks mee te maken hebben.

    Moslims worden ter verantwoording geroepen voor de wandaden van een groep barbaren. Maar mensen met democratisch gekozen overheden die - understatement - dubieus handelen in gebieden waar veel moslims wonen, waar is hun uitgesproken medeleven?

    Ik ben er hier weleens op gewezen dat ik met mijn offensieve manier van discussiëren afleidt van mijn boodschap, en dat ik me niet inleef in anderen. Dat is ook weleens terecht, ik heb veel moeite empathisch te zijn naar opvattingen die ik indruisen tegen alles wat ik belangrijk vind. Misschien ben ik niet de enige.
     
    L.A. vindt dit leuk.
  3. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Wat je misschien zou kunnen doen he, ipv een bepaalde statement maken is gewoon niet zo moeilijk doen. laat de wereld eens zien dat er genoeg normale mensen zijn.
    Op dit moment dwing je zo absoluut geen respect af, wees wijs en zorg dat je er boven staat.

    Nee want het westen doet het ook niet voor Palestina, Syrie etc... dus dan doe ik het ook niet.
    Zelf vind ik dan zo een tekst als wat Oujdi kopieert en neer pleurt getuige van zieligheid, je zorgt met dit soort opmerkingen alleen maar voor wrijvingen, terwijl je dit op vele manieren gewoon beter kan doen.
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Het ging hier om dat er Australiërs speelden en dat er 2 Australiërs zijn uitgekomen.
    Dat heeft niets met politiek, regering, democratie, sentiment of vergelijking te maken, er staan 11 mensen tegenover je die landgenoten zijn verloren.


    Maar verder zal het me reet roesten wat ze allemaal doen, liever discussieer ik over wat er nu allemaal daadwerkelijk gebeurt in MO.. Turkije gaat Qatar backuppen, terwijl Frankrijk en Duitsland ook best goed met Qatar handelen. Saudi speelt een spelletje wat ze wel eens zouden verliezen!

    Benieuwd welke zijde Trump gaat kiezen.

    Mja grote verschil is dat onze regeringen tegen terreur vechten en zoveel mogelijk terroristische doelen aanvallen.
    Het kalifaat pakt het iets anders aan wat logischerwijs op ietsjes meer weerstand stoot. Vind je dat vreemd?
    Voor de aanslag in Iran durf ik medeleven te betuigen. Voor een aanslag in Idlib iets minder.
     
  5. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Nee, mijn reactie ging over de post van Oujdi. Dat heeft gewoon te maken met die zaken hoor.
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Er zit een verschil in de dubieuze aanpak van onze Westerse regeringen en de aanpak van soennitische strijdgroepen als IS.
    Iets zegt mij dat de eerstgenoemde hun PR wat beter op orde hebben wat zich doorreflecteert op de reactie van het volk.
    Of jij moet het gooien van een drone op een jihad kampje vergelijken met een spijkerbom bij een tienerconcertje.


    Ik ben het prima eens met je statement (dat heb ik hier in dit topic al tig keer verkondigd) dat USA niet lekker bezig is in MO.
    Maar de dag dat het Nederlandse elftal niet het respect zou opbrengen om ff minuutje stilte te houden als ze tegen het Turkse elftal spelen daags na een aanslag zie ik niet komen.

    En ik verwacht heus niet dat het volk van UAE de straat op gaat om te rouwen na een aanslag in Parijs hoor, maar dat wordt ook helemaal niet gevraagd. Dus ik snap alsnog het doel van Ouidj niet. Want het ging toch om die wedstrijd?
     
  7. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Nee, het gaat om gemaakte afspraken niet nakomen.
     
  8. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Terroristen met overheden vergelijken is misschien ook niet juist.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zijn toch wel fundamenteel verschillende functieomschrijvingen.
     
  9. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Terrorisme is een middel. Kan een overheid ook best toepassen.
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Je begint er toch echt zelf mee? Verder snap ik je punt nu niet echt.
    Volgens mij is er amper medeleven tussen het MO en de Westerse wereld. Niemand ontkent dat en niemand vraagt er om.
     
    RaouLioo vindt dit leuk.
  11. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Je mist mijn cynisme.
     
  12. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Trump kiest sowieso voor SA toch? http://nos.nl/artikel/2176878-trump-boycot-qatar-volgt-op-mijn-bezoek-aan-midden-oosten.html
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Nee hoor, heeft emir van Qatar uitgenodigd in white house.

    Daarnaast worden veel woorden van hem werd gerectificeerd door witte huis weer. Blijft mooi hoe die loopt te trollen. Of is het geavanceerd schaken?

    Anyway gezien die arms deal en uitspraken over Iran zou hij wellicht ksa kant kiezen maar zou erg polariserend werken...
     
  14. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Vraagt niemand daarom? Ik denk dat daar wel pijn zit.
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    No shit. Je hebt dat screenshotje van Kevf toch gezien in die livestream van Al Jazeera.

    Je weet ook de algemene Westerse opinie na een aanslag in Teheran. Keertje een itempje in het journaal thats it.


    Jullie snappen het zelf ook wel lijkt maar het standaard groepje wil weer even discussiëren.
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Yup same here, ik zou er niet tegen spelen uit respect voor de overledenen.

    @Oujdi : Noem een wedstrijd waar 1 van die landen die jij noemt een elftal had staan wat vroeg om een minuut stilte en wij dat niet deden. En natuurlijk hebben wij dikke schijt, zo nemen wij bijvoorbeeld geen enkele vluchteling op en is een christen gewoon veilig in de genoemde landen....of wacht......
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  17. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Joh Kevf, laat lekker gaan, die kerel gaat er toch nooit meer op reageren.
     
    Tim en RaouLioo vinden dit leuk.
  18. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Er zijn wel meer grote verschillen. Terroristische groeperingen zijn over het algemeen geen volksvertegenwoordigers. Stel je voor dat je moslim bent... je ziet hoe onder democratisch gekozen regeringen andere moslims worden uitgewist als collateral... nog vers in je geheugen het uiterst pijnlijke kolonialisme/imperialisme... je voelt de sterke anti-islamsentimenten vanuit het westen... Dan ligt de nadruk van het verschil tussen terroristische groepering (ongekozen, geen legitieme macht) en democratische natiestaat misschien wel ergens anders. Misschien allemaal eens proberen niet vanuit het eigen perspectief denken alles te weten, maar wat meer proberen in te leven in hoe het voelt om "de ander" te zijn.
     
  19. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Wilde May niet juist verkiezingen om haar meerderheid te vergroten? Deksel op de neus.
     
  20. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Nah.

    Wij zijn die "ander" niet.
    Bovendien kunnen we op hun medeleven of inlevingsvermogen ook niet rekenen.

    Zie niet in waarom wij dat dan wel zouden moeten doen. Wellicht kort door de bocht. Snap je beredenering maar vind dat we genoeg doen om ons te verplaatsen in een ander.

    Die sterke anti-islamsentimenten komen voort uit angst. Heel simpel. Is niet iets wat je zomaar kan negeren.
     

Deel Deze Pagina