1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Neem toch aan dat er nu ook een overwegend afkeurende reactie is?

2. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Nee, er is overwegend geen reactie.

L.A. en Oujdi vinden dit leuk.
  3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Heb je hier bewijs voor? Is puur die mans onderbuikgevoel.

4. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ja.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Licht dat eens toe en dan, zoals je zelf het zo graag ziet, met bewijs.

Overigens was er bij dit verschrikkelijke incident eerst een hele andere verwachting namelijk dat het een andere moslim was die dit heeft gedaan. In de islamitische wereld is dit namelijk een actie die vaak wordt uitgevoerd wanneer de man in kwestie wordt afgewezen door een islamitische vrouw. In Groningen was hier nog een hele fototentoonstelling over:

https://en.wikipedia.org/wiki/Acid_throwing

Maar idd als het om acties van vluchtelingen gaat of mensen met een islamitische achtergrond dan komen deze altijd onder de loep te liggen en worden ze nooit verzwegen....

http://www.telegraaf.nl/binnenland/28073145/__Politie_zwalkt_over_zwijgdeal__.html

6. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Slachtoffer lichtte zelf toe: "De dader deed dit uit haat. Als iemand van mijn afkomst dit had gedaan bij een blank stel, dan was de reactie heel anders geweest. Iedereen weet dat dit dan een terroristische aanslag was genoemd."

Dat het onder moslims volgens jou vaker voorkomt is helemaal niet belangrijk in deze discussie, dus waarom zou je dat vermelden? En wat politie met media doet in gevallen van vluchtelingen is volgens mij nog minder relevant, of hoe komen die ineens in de mix?

Oujdi vindt dit leuk.
  7. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
  8. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
  9. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Het artikel dat je linkt gaat gewoon over dezelfde attack of zie ik iets over het hoofd?

10. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    O ja twee victims 8)

Tim vindt dit leuk.
  11. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Fred, nee, gewoon nee. Ongelooflijk dat je zo'n gruwelijke aanval misbruikt om weer van leer te trekken tegen de media in die waanideeën.

Allereerst, niemand bagatelliseert deze aanval als een "verwarde man". De NOS op de vorige pagina niet, en the Guardian van je eigen link kopt ook "Hate Crime". Jij bent degene die insinueert dat deze aanval geen aandacht krijgt, terwijl alle Engelse kranten het erover hebben.

Ten tweede, het idee dat de media een daad automatisch terrorisme zou noemen omdat de dader moslim is, is onzin. Ik snap waarom dat zo lijkt, maar die logica klopt niet. Het label terrorisme wordt gebruikt omdat daders lid zijn van een terroristische organisatie, of op zijn minst trouw hebben gezworen aan IS. Hoe zou dat überhaupt een andere naam dan terrorisme kunnen hebben? Die opmerking zou alleen hout snijden als ook willekeurige lone-wolfs met een moslim-achtergrond om die reden als terroristen zouden worden aangemerkt.

Ten derde, natúúúúrlijk krijgt IS-terreur meer aandacht, én terecht. Het kalifaat roept actief op om terreur te plegen in het Westen. Het is een continue dreiging én het is georganiseerd (dat is een cruciaal verschil). Dat betekent dat bij iedere aanslag vanuit moslim-extremisme er een acute dreiging is dat de dader niet alleen is, maar een netwerk heeft dat potentieel weer kan toeslaan. En ja, dat verdient meer aandacht dan andere gruwelijkheden, maar nee: dat is niet omdat de daders moslim zijn, maar omdat het georganiseerde terreur is en daarmee een reële dreiging vormt voor meer. De Nederlandse media gaat secuur om met die nuance; sommige politici daarentegen helaas niet (en toegegeven, de Telegraaf, Geen Stijl en TPO ook niet)

Edit:
    Ter nuancering: Begrijp overigens dat ik op dit onderwerp doorgaans vrij 'links' ben. De toenemende islamofobie in West-Europa vind ik een van de meest zorgwekkende ontwikkelingen. Wanneer je terreur laat omslaan in spanningen met je moslim-buurtgenoten...ja, dan lukt het IS om onze samenleving te ontwrichten.

Laatst bewerkt: 1 jul 2017
    Mallakai, Kevf en RaouLioo vinden dit leuk.
  12. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Waar heb ik het zogenaamd over media? Ik insinueer dat niet hoor.

Mijn opmerkingen 'verwarde man' waren een persiflage van de anti-moslims.

Sinds wanneer moet terrorisme georganiseerd? Is dat iets nieuws? Heb ik dan gemist, sorry. Hoe weet je dat die moslimterroristen allemaal trouw hebben gezworen aan isis?

Het ging niet om hoeveelheid aandacht, dat maakte de nos ervan. Vind je argumentatie voor wat meer of minder aandacht moet krijgen iet zo sterk trouwens, dat kan beter.

13. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Bij terrorisme is er sprake van een politiek doel of doel van een groep of eenling tegenover "de Staat" of een bevolkingsgroep. Vindt de term in van Dale:
    ter·ro·ris·me (het; o) 1het onder druk zetten van een regering of bevolking door daden van terreur. Dus de actie van 1 persoon tegen een ander of een groep is niet zomaar terrorisme.

14. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Waar baseer je dat op, je onderbuik?
    Of kun je die uitspraak met harde feiten onderbouwen, ben benieuwd.

Jammer dat je je weer zo laat kennen kerel.

Mallakai vindt dit leuk.
  15. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Nee, ik baseer me op de reacties in deze thread.

Oujdi vindt dit leuk.
  16. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Jongens denken negatiever over moslims dan meisjes
    Demissionair minister Asscher zei “zeer verontrust” te zijn over de rol die vooroordelen hierin spelen.

Nederlandse jongens denken negatiever over moslims dan meisjes. Dat blijkt uit een onderzoek van het Verwey-Jonker Instituut naar moslimdiscriminatie onder jongeren in Nederland dat demissionair minister Lodewijk Asscher vrijdag naar de Kamer stuurde. Van de ondervraagde jongeren denkt dertig procent van de jongens en vijftien procent van de meisjes negatief over moslims.

Vooral ontmoetingen tussen moslims en niet-islamitische jongeren spelen een grote rol in de beeldvorming, aldus minister Asscher. Jongeren die regelmatig omgaan met moslims denken minder negatief over hen dan mensen die geen moslims kennen. Asscher schreef aan de Kamer “zeer verontrust” te zijn over de rol die vooroordelen hierin spelen.

Rol media
    Jongeren die weinig contact hebben met moslims, zeggen zich vooral te baseren op uitspraken in de media terwijl jongeren die wel contact hebben met moslims zeggen dat de berichtgeving juist negatiever is dan hun eigen ervaringen.

Daarnaast speelt volgens de onderzoekers opleidingsniveau een rol. Mbo-leerlingen denken vaker negatief over moslims dan jongeren op een ander opleidingsniveau. Ook denken jongeren in minder stedelijke gebieden iets minder positief over moslims in Nederland dan jongeren in stedelijke gebieden.

Tijdens het onderzoek werden 3.792 jongeren van 12 tot 23 jaar ondervraagd. Het onderzoek richtte zich specifiek op de oorzaken van negatieve beeldvorming van moslims. Asscher gaf de opdracht voor het onderzoek vorig jaar nadat uit eerder onderzoek naar voren was gekomen dat “een aanzienlijk aantal niet-islamitische jongeren niet positief denkt over moslims”.

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Als islamofobie doorzet in geweld dan is dat idd verschrikkelijk. Maar des te meer kritische geluiden over dit geloof des te beter imo :) De intolerantie in dit geloof en de ongelijkheid tussen man en vrouw en veel westerse normen gecombineerd met een toename van het geloof is in mijn optiek een zorgwekkende ontwikkeling.

Mallakai vindt dit leuk.
  18. Oujdi

Oujdi Achievement unlocked

Leuk Bevonden:
    92
    Machete-wielding man shouted he would 'chop all Muslims up' outside Justin Bieber concert, witness says

A machete-wielding man shouted he would "chop all Muslims up" as he was arrested close to a Justin Bieber concert, according to eye-witnesses.

The man seen brandishing a knife was in a dispute with an Asian taxi driver as tens of thousands of fans gathered in the packed streets.

http://www.telegraph.co.uk/content/...Wv7bmnYZ51d2hDBu7lXDCpTwQ6nZ61gIVqF1ln0s.jpeg

Alweer een verwarde man en géén terro...

L.A. vindt dit leuk.
  19. Oujdi

Oujdi Achievement unlocked

Leuk Bevonden:
    92
    Muslim students report racial abuse on Holocaust study trip to Poland

A group of Muslim girls from Berlin say they were racially abused on a visit to Holocaust memorials in Poland. The girls, part of a student group, say that locals spat on them and threatened them, while local police did nothing to protect them.

https://www.rt.com/document/5953837cc3618857178b45fb/amp

Dus dan ga je als moslimstudent naar Polen voor een studiereis over de Holocaust, en dan wordt je zelf slachtoffer.

L.A. vindt dit leuk.
  20. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Wat ben ik toch ontzettend blij dat ik niet meer gelovig ben. Hoef je je verdomme ook niet zo op je teentjes getrapt te voelen.

RaouLioo, Kevf en Mallakai vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina