1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Jammer dat de moslimgemeenschap bij jou niet de kans krijgt om zelf om te gaan met vraagstukken over ongelijkheid, maar dat je hen allemaal neerzet als aanhangers van een intolerante ideologie.

Het westen en diens waarden en normen waren tot zeer recent openlijk wars van gelijkheid. Het proces van discriminatie mijden uit de maatschappij en de gedachtewereld is nog in volle gang. Jammer dat dat proces voor de moslimgemeenschap gehinderd wordt door extremisten die doen of moslims met islam niet in staat zijn zich op zo'n manier te ontwikkelen.

Je wil kritische geluiden over dit geloof, maar waarom? Wie wordt er beter van als islam wordt neergezet als ideologie die enkel het slechte veroorzaakt? Je vertelt moslims dat ze pas een goede moslim als ze intolerant etc. zijn, en je geeft niet-moslims een des te grotere overtuiging om moslims te vrezen. Zonde.

2. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Wat bedoel je hiermee?

3. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Dat ik totaal geen last heb van die heisa rond de godsdiensten. Natuurlijk doet het mij wel wat, maar doordat ik niet gelovig ben hoef ik het niet haast persoonlijk op te vatten. En ja, Atheïsten zoals ik zijn ook wel het doelwit geweest van aanslagen. Het verschil is echter dat ik dat niet zo emotioneel meeneem in discussies als deze. Het leven is voor mij gewoon veel mooier zonder een godsdienst.

4. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Erg naar dit.

5. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Interessante mini docu van Tijs van Brink van de EO mbt de Ramadan en de Islam.
    http://www.uitzendinggemist.net/aflevering/397136/Tijs_En_De_Ramadan.html (iedere maandag een nieuwe aflevering hiervan)

EO-journalist Tijs van den Brink logeerde tijdens de ramadan twee dagen bij een liberaal islamitisch gezin. Tijdens gesprekken met andere moslims hoorde hij echter ook geluiden die hem zorgen baren.
    http://www.ad.nl/show/ik-wil-niet-l..._medium=social&utm_campaign=socialsharing_web

Het onderstreepte gedeelte top! zo hoort het ook te zijn.
    Het dik gedrukte gedeelte echt bizar dat er zulke mensen bestaan.

Laatst bewerkt: 2 jul 2017
  6. Oujdi

Oujdi Achievement unlocked

Leuk Bevonden:
    92
    ‘Tijs en de Ramadan’: Freek Vonk op Safari

https://www.nieuwwij.nl/opinie/tijs-en-de-ramadan-freek-vonk-op-safari/

Velen van jullie hebben denk ik wel het programma voorbij zien komen over Tijs van de Brink en de Ramadan van de EO. Ik wilde nog even iets met jullie delen, een ex-moslim in het programma waar ik zelf heel hard om gelachen heb. Veel kijkplezier!

L.A. vindt dit leuk.
  7. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Dank hiervoor, maar wie is deze kerel?

En vooral belangrijk wat vond je zelf van de aflevering, ik vond het eerste gezin leuk, die imam vond ik maar een enge kerel.. wat jij?
    Wat vind jij bijvoorbeeld van het feit dat hij zei dat een Ex-Moslim de doodstraf kan krijgen? neem aan dat jij afstand neemt van zulke figuren?
    Even later is er dan wel een Islamtische persoon die respecteert dat iemand een ander geloof neemt of van zijn geloof afstand, kan ik jou tot deze groep rekenen?
    Het is grappig dat je met een reactie van iemand anders komt en een website? maar ik ben zeer benieuwd naar jouw reactie, echter behalve een paar nieuwsberichten kom ik jouw mening niet echt tegen hier.

Laatst bewerkt: 2 jul 2017
  8. Oujdi

Leuk Bevonden:
    92
    Ik heb de aflevering 'bewust' niet gezien, omdat ik Tijs altijd al onbetrouwbaar en een oneerlijke persoon heb gevonden. En dat heeft mij kijk op hem niet veranderd als ik hoor en lees watvoor leugens en lariekoek hij in die aflevering heeft zitten verkondigen. ;-)

9. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Oh altijd onbetrouwbaar gevonden, toevallig zeg.. dat hij dan juist over de Islam een kleine docu maakt.
    Ik heb het idee dat jij meer lariekoek aan het verkondigen ben, het zou misschien voor jou handig zijn als je dit soort dingen kijk en dat je daarop kan reageren, want inhoudelijk ga je er ook niet op in, eigenlijk nergens hier op xbw.

Rampage vindt dit leuk.
  10. Oujdi

Leuk Bevonden:
    92
    Hij heeft vaker docu's gemaakt over Moslims en de Islam waar hij niet eerlijk het verhaal naar voren brengt. Maar ach, wat verwacht je anders van iemand van de EO. En over inhoudelijke reacties gesproken. Kijk eens goed in de spiegel. Fred heeft jullie heel goed door. Hij en L.A. zijn een van de weinigen die eerlijk en oprecht kunnen discusseren. De rest zit vol met vooroordelen helaas...

L.A. vindt dit leuk.
  11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Hoezo krijgen ze die kans niet? De meeste moslims wonen nog altijd in overwegend islamitische landen en daar doet onze westerse mening er nauwelijks toe. En ook daar zie je dat de islam helemaal niet een kant op beweegt van meer tolerantie, gelijkheid enzovoort maar zich juist beweegt naar een steeds extremer spectrum.

12. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik had het over moslims in nederland of het westen. Waarop baseer je jouw waarneming dat islam naar een extremere kant van het spectrum beweegt?

13. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Maar wat brengt hij dan niet eerlijk naar voren dan als ik vragen mag? ik vond deze aflevering behalve dat een Imam zegt dat een Ex-Moslim dood moet (wat later alweer door een andere Moslim ontkracht wordt) eigenlijk zeer positief.
    Zoals ik zei kijk eens de aflevering, probeer iets minder er tegen in te gaan, ga normaal de discussie aan.. ook dat ontbreekt bij jou.

Ik hoef niet in de spiegel te kijken hoor, ik denk dat jij dat eens moet gaan doen, jij geeft aan dat Tijs onbetrouwbaar is, maar komt vervolgens aan met Martin Vrijland..
    Grappig dat als ik niet in jou straatje praat dat ik dan niet eerlijk en oprecht ben.. hmm weer wat geleerd.. is dat een vorm van opdringerigheid? dat ik alleen goed ben als ik het met jou eens ben? en ben ik dan alleen eerlijk en oprecht? nu ik het er zo over heb..dat komt me ergens bekend voor maar ik kan mijn vinger er niet op leggen.

RaouLioo, Servantes en Tim vinden dit leuk.
  14. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    The irony

Reckuuza, RaouLioo, SHiZ NL en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Dit is echt een kuttopic geworden trouwens.

Kevf, Rampage, Garrett en 8 anderen vinden dit leuk.
  16. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Komt omdat iedereen alles door elkaar haalt. Wordt het een zooitje van. Mensen die de hele Islam over een kam scheren, mensen die het Westen over een kam scheren. Blank tegen zwart en andersom. Allemaal gezeik en hokjesdenken waar je niks mee opschiet. Maar ja, wie moet je anders als de bad guy zien die je uit de weg moet ruimen om je je veilig te voelen? IS'ers zien het westen als de bad guy, het westen de Islam, de zwarte gemeenschap vindt het hele blanke westen racistisch, blanken voelen zich eigenlijk allemaal slachtoffer van de terroristen en de zwarte gemeenschap. Wat een zooitje.

Misschien moet er een apart debat topic worden geopend met wat goede stellingen. Krijg je hopelijk niet dat mensen hier 3 jaar lang hetzelfde gesprek gaan lopen voeren.

Yellow 13 vindt dit leuk.
  17. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.954
  18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Zullen we het anders hebben over Trump? Die is weer echt in topvorm op twitter.

19. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ho-ly Shit ja:

Reckuuza vindt dit leuk.
  20. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Nee hoor, dat zijn ze niet.
    Die hebben net zo'n bril op als jij.

Omdat Fred en L.A nu toevallig zeggen (en het in jou voordeel werkt) wat jij denkt wil niet zeggen dat ze eerlijk en oprecht discussiëren. Dat noemen ze vooroordelen.. klont.

Laatst bewerkt: 3 jul 2017

Deel Deze Pagina