1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Ik kan me totaal niet vinden in jouw argumenten. 'Het gros van de mensen het geen flikker interesseert' en dat 'de meerderheid wordt genegeerd' klinkt nog conservatiever dan een SGP bijeenkomst gast. Zo kom je nooit tot iets.
     
    L.A. en Reckuuza vinden dit leuk.
  2. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Dat hoef je ook niet? Thank fuck hebben we allemaal een eigen mening.
    Ik hoop alleen dat je begrijpt waar ik heen wil. Prima dat je een groep mensen zo tegemoet komt zodat zij zich prettiger voelen hoor. Ik vraag me echter af waarom deze mensen hier nu ineens een probleem mee hebben en waarom ze zich niet geaccepteerd voelen? We hebben het hier over een omroep op een station. Waar de fuck gaat het over?
     
  3. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.550
    Lik m'n reet
     
    Rampage vindt dit leuk.
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Dus je komt eerst tot de conclusie dat we allemaal een mening hebben en daarna vraag je je af waarom mensen ergens een probleem van maken?
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  5. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Jep.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Naar mijn idee is deze hele discussie rond het geslacht hetzelfde als bij de discussie rond zwarte piet. Je lokt het op deze manier gewoon uit. Ik zeg niet dat minderheden geen eigen mening en standpunten mogen hebben, maar soms is het gewoon wijzer, niet altijd verstandiger, om te accepteren dat je tot een minderheid behoort en dat je niet het hele land aan deze discussie moet proberen te zetten.

    Natuurlijk hebben deze minderheden recht op een eigen plek in deze maatschappij, maar shit: Hoe ga je dat dan straks doen bij een nieuwe werkgever of sollicitatie bij, of wat te denken van een medisch noodgeval of test bij de dokter? Zomaar wat willekeurige dingen waar ik aan zat te denken. Man, vrouw en daar passen naar mijn mening van man naar vrouw mensen, of van vrouw naar man mensen ook prima in.

    Als je dan ook nog apart rekening moet gaan houden met de gevoelens van mensen die zich nog man, nog vrouw voelen, dan ben je gewoon erg bezig met hokjespolitiek. Als iemand met meerdere beperkingen, Asperger de bekendste, word ik tegenwoordig ook ASSer genoemd, wat staat voor Autistisch Spectrum Stoornis. Ik blijf zelf gewoon Asperger zeggen, maar heb er geen problemen mee dat mensen die mij helpen zeggen dat ik ASS heb.

    Mijn punt met mijn persoonlijke voorbeeld is dat de politiek juist tracht, vooral in de zorg, net als de medische en psychische wereld zelf, om niet iedereen meer in aparte hokjes te plaatsen en het gewoon vriendelijker te maken in plaats van zo onvriendelijk als veel kennelijk vinden bij bijvoorbeeld Asperger, ADHDer of ADDer. In de zorg trachten ze er naar te streven iedereen zo gelijk mogelijk te houden en te behandelen en liefst ook zo vriendelijk mogelijk.

    Dit is de reden dat ik ook niet echt snap waarom mensen die zich bijvoorbeeld geen man of vrouw voelen, zo nodig een eigen label willen hebben, dat terwijl je juist moet streven naar meer gelijkheid in plaats van hokjespolitiek. Misschien heb ik het wel helemaal verkeerd met deze lange post, maar geachte dames en heren vind ik prima, net als geachte aanwezigen of geachte treinreizigers. Zelf geen problemen mee als ze dat veranderen, maar om mijn post af te sluiten: Probeer niet te ver door te slaan, dan krijg je dus van dit soort hokjespolitiek in plaats van een meer gelijke maatschappij waar men in de zorg al een paar jaar naar probeert te streven.

    Amen ja/nee?
     
    AnubisNefer, Matrix, Tyrant en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    https://www.coc.nl/veiligheid-2/geweld-tegen-lhbts-neemt-toe-in-amsterdam

    Dat valt dus een beetje tegen qua acceptatie.

    En je scheert nu veel te veel mensen over 1 kam. De homofiele medemens voelt zich doorgaans gewoon man of vrouw.
     
    L.A. vindt dit leuk.
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.550

    Amen

    YELLOW FOR PRESIDENT
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  9. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Amsterdam is Nederland?
    Scheer niemand over 1 kam. Dat interpreteer jij zo. Feit dat hier gehoor aan gegeven word is het begin van nog meer van deze aanpassingen.
     
  10. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    #Confirmed
     
  11. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    /care
     
  12. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Is geen waardeoordeel :) Ik accepteer je identiteit zoals jij je voelt.
     
  13. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    /care

    Lees het bericht van Yellow even.
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    En daarom dus opvangen in de regio:

    http://www.nu.nl/syrie/4865729/duizenden-vluchtelingen-keren-terug-vanuit-libanon-syrie.html

    Want het aantal dat terug gaat vanuit Nederland is naar alle waarschijnlijkheid 0.

    Aangevuld met nog wat bizarre immigratiestatistieken

    https://www.geenstijl.nl/5137913/225-van-duitsland-is-migrant-en-iets-met-criminaliteit/#comments

    Echt bizar dat we hier mee door gaan.
     
  15. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Geeft toch niet. We wonen allemaal op dezelfde aarde.

    #Spread the love
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat love spreaden gebeurt alleen een beetje eenzijdig:'-(
     
  17. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Hoezo? Als hier de pleuris uitbreekt gaan we gewoon met 17 miljoen die kant op! Ik verwacht dan wel dat de deuren openstaan.
     
  18. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Komt omdat het westen de guac heeft.
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik zou niet weten wat GUAC is.

    Toch verwonder ik mij altijd over de tamme reacties. Je kan rustig stellen dat immigranten zich helemaal de tering tyfus stelen of ander crimineel gedrag vertonen en dat voor de legaal in Duitsland verblijvenden er bijna net zo'n zieke ratio te zien is. Samen goed voor 40% (!!!) van de criminaliteit en met een forse opwaartse trend. Het is toch gewoon gezond boerenverstand als je zegt 'moeten we niet willen'?
     
  20. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik denk dat hij guacamole bedoelt.
    En hoezo tamme reacties? Die komen steeds van dezelfde personen. Weinig zin om daar dan weer de discussie mee aan te zwengelen als je weet dat die een hele andere kijk op dat onderwerp hebben.
     

Deel Deze Pagina