Ik citeer je letterlijk, en je weerlegt werkelijk geen enkel argument. Ik vind dit een zwakke aanval op mijn manier van discussiëren eigenlijk omdat je in de eerste zin van je betoog al mijn verhaal probeert onderuit te halen op basis van...?
Ten eerste kan ik niet ruiken dat je het over de stroom gaat, gezien het over criminaliteitscijfers ging onder immigranten.
Maar ok, laten we het vanaf nu over het onderzoek hebben waar Kevf oorspronkelijk de discussie mee begon dat allochtonen en asielzoekers flink zijn overtegenwoordigt. Dan zijn we iig duidelijk. Die stroom die binnenkomt bestaat uit vele malen meer criminelen dan de stroom die hier al woont.
Dit meen je toch niet? Alsof alle criminaliteit wordt opgelost. En ook al wordt het opgelost zorgt het voor overlast. Lijkt me en vrij logische conclusie dat we criminaliteit moeten minimaliseren. Daar kun je prima over discussiëren. Ik zou bijna denken dat je hier criminaliteit probeert goed te praten aangezien dat toch wel wordt aangepakt. Utopie.
Wat dacht je van immigratie uit landen die niet in oorlog zijn aan banden te leggen? Mensen worden nu aangemoedigd om op een gammel bootje de Middellandse Zee over te steken omdat ze denken dat ze economisch hier meer kans van slagen hebben dan in eigen land. Dan komen ze hier en belanden ze in het criminele circuit óf het lukt wel en ze belanden in ons sociale zorgstelsel wat onze maatschappij tonnen met geld kost. Het percentage van deze mensen wat naar verwachting integreert is schrikbarend laag. Wat er gevraagd wordt is simpel: iets strengere immigratieregels en niet de rode loper uitrollen.
Die mensen weigeren is niets inhumaan aan. Dat is ze beschermen tegen valse verwachtingen.
Economische immigratie (tijdelijk) aan banden leggen is niet extreem rechts, maar daar heb jij wellicht een andere mening over. Ik hoor die graag.
Alle criminelen oppakken en berechten is een illusie. Dat weet je zelf ook wel.
wtf gast? Onze maatschappij is toch slachtoffer van overmatig criminaliserende bendes uit het buitenland? Hoe kan ik dan in godsnaam een slachtofferrol aannemen? Ik heb ook nergens gezegd dat we nu pas in actie moeten komen dus dat is natuurlijk flauw. Alsof je dan opeens geen maatregelen meer mag nemen?
Anyway, om het maar niet te mierenneukerig te houden:
Mijn punt is dat de immigratie eisen strenger moeten worden voor bepaalde landen. Dat is eigenlijk het enige waar ik over hoef te discussi:eren.
Laatst bewerkt: 2 aug 2017