1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Er staan ook van die mooie angstfilmpjes op youtube dat Europa straks overgenomen gaat worden door moslims.

2. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Nou dan kunnen wij mooi hun kant op, daar is het dan lekker rustig.

3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Blijf het toch knap vinden hoeveel kids het gemiddelde Marokkaanse gezin in Amsterdam heeft.

Als ik die moeders zie, daar wil je toch niet overheen joh. Laat staan zovaak...

4. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Dan ben je ook wel een beetje late to the party. Je moet erbij zijn voor hun moederschap.

5. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Een man mag daar toch meerdere vrouwen hebben?
    Kans bestaat dat ze dan al een paar keer goed gedekt is.

6. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Waar? In Amsterdam?

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Deze kaart suggereert dat wel, niks met angst te maken gewoon harde cijfers

http://www.pewforum.org/2017/04/05/...cape/pf-04-05-2017_-projectionsupdate-00-021/

uit het stuk:

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Nee je leest verkeerd:

https://pbs.twimg.com/media/DIVzaGwXgAEhi_r?format=jpg&name=small

Dit is het meest relevante plaatje van het onderzoek. Atheïsten sterven in het Westen niet uit.

Jij hebt het over het wereldwijde percentage. Zoals ik zei planten christenen en moslims zich iets sneller voort. Dat betekent dan niet dat atheïsten uitsterven.

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wat lees ik verkeerd dan? Ik stelde mbt de atheïsten nergens dat ik het alleen over het Westen had. Daarnaast is nu 16% agnost/atheïst. 10% van de baby's komen van een agnostische/atheïstische moeder. Dat gaat terug lopen naar 9%. Misschien dat ik het verkeerd stel, want nee ze sterven niet echt uit, maar tov de Christenen en Moslims worden we wel een steeds kleinere populatie.

10. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Maar dat is toch niet vreemd? Meeste atheïsten leven in het westen maar krijgen minder kinderen. Dit terwijl in andere werelddelen waar veel moslims en christenen wonen er veel meer kinderen per gezin worden geboren, dit leidt automatisch tot meer moslim en in mindere maten tot meer christenen in die werelddelen. Op wereldbevolkingsniveau neemt het aantal moslims en in mindere maten het aantal christenen verhoudingsgewijs toe tov atheïsten. In het westen zal er echter weinig verandering merkbaar zijn qua verhoudingen.

Je initiële post is daardoor beetje onduidelijk aangezien je daarin aanhaalt dat atheïsten uitsterven maar dat komt nergens aan bod In tekst. Alleen dat verhoudingsgewijs er in de wereld minder atheïsten zijn. Dit is dus niet omdat er minder mensen atheïst zijn maar omdat er gewoon meer gelovigen wereldwijd geboren worden.

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Jij zegt in principe: de olifanten sterven uit want er worden meer tijgers geboren!
    Terwijl het aantal olifanten zelfs toeneemt in absolute zin volgens jouw bron.

Daarnaast vind ik dat je een soort angstbeeld hebt dat de moslims 'het gaan overnemen'. Maar daar is hier in het Westen al helemaal geen sprake van.

Laatst bewerkt: 30 aug 2017
    L.A. en Jorrie vinden dit leuk.
  12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Klopt mijn woordkeuze is nogal beroerd geweest. We raken in de minderheid en dat vind ik zonde. Nergens zeg ik dat het vreemd is overigens. Tien jaar geleden al wel eens gesprekken met vrienden gehad dat de prijs van Atheïsme een laag geboortecijfer is en dat 'Ga heen en vermenigvuldig u!' nog steeds het devies is bij de gelovigen op deze wereld.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    We posten precies tegelijk..... Zoals ik al zei we raken als atheïsten steeds meer in de minderheid.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Maar wie bedoel je met 'we'? Alle wereldbewoners?
    Wat maakt het jouw uit welk geloof iemand in Japan heeft?

Ik vind het relevanter om te praten over Europa/Nederland, daar daalt het aantal gelovigen en stijgt het aantal ongelovigen. Er is een ontkerking aan de gang in Europa maar dat zie jij niet in, jij komt hier roepen dat de moslims het overnemen. Dat klopt gewoon niet.

Dat de prijs van atheïsme een laag geboortecijfer heeft klopt ook niet.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Je koppelt nu echt van alles aan elkaar. Ik noemde twee punten:
    1) Wereldwijd neemt het aantal atheïsten relatief gezien af. Dat jij het relevanter vindt om over Europa te praten is prima. Ik zou echter graag zien dat we wereldwijd allemaal atheïstisch zouden worden.
    2) In Europa neemt het aantal moslims fors toe. Helaas geen tijd om het hele ding meer door te spitten maar volgens mij sneller dan het aantal Christenen en Atheïsten.

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Wie maakt er nou verkeerde koppelingen? Eerst roep je dat atheïsten uitsterven terwijl ze in absolute zin toenemen. Dan zeg je dat de prijs van atheisme een laag geboortecijfer is. Terwijl geloof absoluut niet de belangrijkste factor is van aantal kinderen als je wereldwijd kijkt. Dat is inkomen/welvaart.

En nu roep je dat het aantal moslims in Europa harder stijgt dan de rest. En dat klopt dus ook al niet.
    Zoals ik zei: de hardst stijgende groep zijn de ongelovigen.

Dus prima dat je een (interessante!) bron post, maar je trekt er steeds weer verkeerde conclusies uit.

Laatst bewerkt: 30 aug 2017
    Jorrie vindt dit leuk.
  17. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
  18. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ik voorspel de volgende awards aan het einde van het jaar: Opnieuw de @Matrix award en natuurlijk best banned member. Go Mein Führer! :+

19. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.101
    :cmS:

L.A. vindt dit leuk.
  20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Sorry man maar je verdraait mijn woorden echt voor de zoveelste keer. Het eerste gedeelte heb ik nu al twee keer gecorrigeerd door te zeggen dat er relatief minder atheïsten komen. Daarnaast leg ik alleen maar een link tussen mensen atheïstische mensen en het geboortecijfer. Atheïstische mensen hebben doorgaans minder kinderen dan gelovige mensen (ook als het land hetzelfde is), nergens stel ik dat inkomen/welvaart niet ook dan wel een grotere factor is.

En waaruit blijkt dat de groep moslims niet harder stijgt dan?

Deel Deze Pagina