1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Het lijkt er inderdaad niet op dat reguliere checks direct grote gezondsheidsvoordelen hebben, al moet daarbij ook gesteld worden dat dit nooit langdurig is getest. Het gaat wellicht ook niet om de hoeveelheid bezoeken aan huisarts die direct "voordeel" opleveren (er wordt dan vaak gekeken naar minder steftegevallen) maar essentieel daarbij is goede voorlichting.
    Je gaat er vanuit dat je 'gezond' leeft, maar je hebt vaak geen idee wat je status van binnen is..tot je ergens last van krijgt.
    Ik heb mijn huisarts nog nooit gezien..

    Vond trouwens deze link van de gezondheidsraad die wel interessant is om eens door te lezen:
    https://www.gezondheidsraad.nl/sites/default/files/201505_doorlichten_doorgelicht_health_checks.pdf

    wauw.. anarchy :*)
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Mja gebeurde in 1953 hier ook schijnt.
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Onderzoek laat zien dat er op bevolkingsniveau geen gezondheidswinst te verwachten is in de zin van verminderde sterfte en/of verminderde ziekte

    &

    Zo kan het zijn dat een health check een afwijking aan het licht brengt die nooit tot problemen zou hebben geleid (overdiagnose) of dat er nevenbevindingen zijn waarvan de implicaties voor behandeling en prognose onduidelijk zijn. Verder kunnen er zoals bij iedere medische behandeling complicaties optreden en bestaat de kans op een foutieve uitslag: een foutpositieve uitslag kan leiden tot verder (invasief) onderzoek en onnodige behandeling en een foutnegatieve uitslag tot onterechte geruststelling en vertraging van het diagnostisch proces.

    &

    Het nut van total body scans is twijfelachtig. Gezondheidswinst valt nauwelijks te verwachten

    &

    Als total body scans gemeengoed worden, wat dreigt als verzekeraars health checks in hun aanvullende pakketten opnemen, kunnen belangrijke principes als rechtvaardigheid en solidariteit in ons zorgsysteem onder druk komen te staan. Vooral omdat degenen die zich een dergelijk onderzoek niet kunnen veroorloven, of daar geen gebruik van willen maken, wel te maken krijgen met stijgende zorgkosten door vervolgonderzoek en behandeling en eventuele wachtlijsten als gevolg van health checks.



    :p
     
    Kevf vindt dit leuk.
  4. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Hahahaha. Vroeger werd het beter geregeld.

    Maar ik denk inderdaad niet dat het iets met enthniciteit te maken heeft idd.
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Om de discussie dan af te sluiten. Ik kan iedereen wel aanbevelen om een bloeddrukmeter aan te schaffen. Van de voorbeelden die ik noemde hadden het gros van de mensen een ontzettend hoge bloeddruk. Gewoon 1x in de maand meten. Kost je eens een keer 20 euro. En natuurlijk niet als een mongool naar de dokter rennen als die een keer in het oranje staat.
     
    Reckuuza, fredfenster en Tyrant vinden dit leuk.
  6. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Qardio maar eens in huis halen dan
     
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Niet afsluiten aub, ben al blij zat dat het al 4 pagina's niet over moslims gaat
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Pas op, straks raakt er nog iemand triggered. :+
     
  9. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Ik wou net genderneutraliteit bij de huisarts aansnijden
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  10. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.777
    In het weekend praten we niet over moslims. Maandag weer, als we chagrijnig zijn op het werk.
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  11. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Moslims zijn booming business....

    Ik ben aan het werk, dus ik mag erover praten.
     
  12. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    LIVEFEED BEELDEN ORKAAN IRMA:








    Sheriff: "Schieten op orkaan Irma werkt niet en is gevaarlijk"

    Dat jullie het even weten!

    [​IMG]
     
    Kevf, Reckuuza en Fiasco vinden dit leuk.
  13. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Propaganda!
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    Wow

    Iemand enig idee hoe het met de steun voor Poetin staat in Rusland? Ik heb zelf altijd het idee dat die fors is en dat dit soort acties er verder weinig toe doen.

    @Tyrant : hoe bedoel je?
     
  16. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
  17. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Belachelijk dat de politie dat onder dwang vordert. De man heeft al een verklaring afgelegd en meegewerkt dus waarom zou je hem mogen vasthouden?
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ja iets zegt mij dat Reuters het wel spannend vind om stemfraude te ontdekken en wel even hun best deden.

    Kijk, Putin is allesbehalve de meest democratische leider die er is, maar het is zeker ook geen tiran.
    Maar als er 1 persoon is geschikt om zo'n land te leiden is het Putin wel. Daadkrachtig, visioneel en staat voor zijn normen en waarden. Mensen vergeten snel dat Rusland wellicht het meest multiculturele land ter wereld is. Bijvoorbeeld ook het grootste moslimland van Europa. Hij erkend de verschillende geloven, spreekt daar ook zijn steun voor uit, maar religieuze normen en waarden mogen niet boven nationale waarden gaan. Een hijab in Rusland is niet gewenst.
    Ik vind het wel mooi dat nationalisme en patriottisme in Rusland geen vies woord is. Sterker nog, dit is juist één van de bindende factoren van het volk om achter Rusland te staan. Putin zei daar over: people must develop a civic identity on the basis of shared values, a patriotic consciousness, civic responsibility and solidarity.

    Bij gebrek aan die identiteit en door waarden is er geen solidariteit. Dit is wel een beetje waar de Westerse landen lijken heen te drijven. Door alles maar politiek correct te benaderen 'om naar niemand uit te sluiten', vervaagt de identiteit van een volk en daarmee dus ook de civic responsibility. Door bijv grondwettelijk mensen het recht te geven of salafisme aan te hangen denkt men goed bezig te zijn want het land is voor iedereen toegankelijk, het is natuurlijk van de zotte om dit soort praktijken in een land als Nederland te gedogen, en sterker nog, te financiëren!

    Wat natuurlijk ook helpt om patriotisme aan te wakkeren is een sterke leider, met acties die Rusland groter maken: i.e. het annexeren van de Krim. Dat vinden alle Russen, wit of geel, een teken dat Rusland een groot landski is. En daar scoren ze goed mee.



    Dus ja, ik ben niet pro-stemfraude, maar een poldermodel werkt in dat land niet. Zodra daar bijv een meerderpartijenstelsel wordt ingevoerd gaan Kyrzygen, Tsjtenen en moslims allemaal opeens denken dat ze mogen meebeslissen, en als ze dan niet gehoord worden worden ze boos. Dit is het beste stelsel met de beste leider, dat is voor de wereldvrede nog wel het belangrijkst. Als je tegen Putin bent is het vast niet fijn leven in Rusland, en bij tegenstanders is er ook weinig vertrouwen, maar die ijzeren hand is bijna noodzakelijk.

    http://www.telegraph.co.uk/news/201...ority-russians-support-putins-handling-world/
     
    Kevf vindt dit leuk.
  19. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Sterk stuk en dat meen ik oprecht. Grotendeels kan ik het mij ook wel vinden in jouw verhaal. Helemaal voor wat betreft de nationale waarden, maar dat zal je niet verrassen.

    Echter Putin zet ook wel vaak minderheden klem die geen kwaad in het zin hebben waar de LGBT gemeenschap en de niet Putin fans misschien nog wel de meest bekende zijn.
     

Deel Deze Pagina