1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Heeft ze vast niet gemerkt...

Reckuuza vindt dit leuk.
  2. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Mijn punt is dat het hele sexual harassment gebeuren dat nu speelt, hier ter sprake komt omdat er de kans bestaat dat er mannen onschuldig aan de schandpaal worden genageld. De meeste reacties zijn vrij formulaïsch: verkrachting en aanranding zijn niet goed, maar [een of ander lulverhaal om mannen nu in de slachtofferrol te plaatsen]. Saillant detail is dat (een aantal van) degenen die nu lopen te janken, de mond vol hebben over 'misbruik maken' van zo'n slachtofferrol door vrouwen, zwarten, moslims etc. Die mensen zetten zich zo natuurlijk weer volledig voor schut. En die mensen hebben een corrupte geest, als dit het onderdeel is van de heisa waar ze zich het meest druk om maken.

3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Maar dat is het dus, het gaat niet alleen om intiem aanraken. Op het internet barst het nu van de verhalen over flirten, collega's die afentoe een grapje maken of opeens een knuffel geven tijdens een vrijmibo. Dat is opeens ook allemaal aanranding en intimidatie, waar het 'vroeger' gewoon voor beide partijen normaal was.

4. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Hoe kom je erbij dat het vroeger voor beide partijen normaal was?

5. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Omdat toen vrijwel niemand erover begon, het is net als met de pieten discussie: mensen die vroeger zelf zwarte piet speelden vinden het nu opeens racistisch. Puur gevalletje awareness en niet zelf nadenken.

fredfenster vindt dit leuk.
  6. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik zit ook niet aan vrouwen hoor. Nooit gedaan ook, op die manier dan. Geinen mag, mits het wederzijds is uiteraard, maar hands off verder.

Het gaat er ook niet om dat het aan de kaak wordt gesteld, dat is prima. Hoewel de Weinsteins blijven bestaan en het nooit zal verdwijnen. Want, en dat is mijn punt, er zijn altijd vrouwen die zo'n rijke viespeuk wel zijn zin geven voor hun carriere. En die zullen ook blijven. Ja, zulke kerels zijn walgelijk, maar ze bestaan omdat er vrouwen zijn die het toelaten.

Ik wil ook niet zeggen dat er genoeg mannen zijn die niet weten wat wel en echt niet kan. Die zijn er genoeg. Maaaaaaar, het is gewoon in mijn optiek ook voor de gewone normale kerel soms lastig te bepalen. Ik ben geen aanrander of wat dan ook. Maar ik heb ook weleens staan bekken in de kroeg met mijn hand op haar kont. Nu was mijn gevoel dat het op dat moment ook wederzijds was juist geweest. Maar het had ook een keer niet zo kunnen zijn.

Ik blijf het naief vinden dat men echt denkt dat het veranderd als we het aan de kaak stellen. Het gebeurd, het hoort niet en mag niet. En ik hoop ook dat de Weinstiens de kans nooit krijgen om het wel te doen en dat de vrouwen gelijk aamgifte doen als hij het wel probeert. Maar ja..... geld en macht... dan denk je snel dat je alles kan maken, zeker als het je steeds lukt.

7. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Ja dat is bullshit. Dat is facebookvee.

8. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ja daar snijd je wel een terecht punt aan. Het is voor zulke gevallen (speelse "intimidatie" toen dat nog geen misbruik heette) lastig om een schuldige aan te wijzen. Maar dat maakt het voor mij nog niet bezwaarlijk dat het besproken wordt, want die awareness is blijkbaar nodig, aangezien sommigen die ermee te maken krijgen het blijkbaar toch wel heel naar vinden. Voor mij is het ook een eye opener tbh, ik was vaak best intiem met mooie jonge vrouwelijke collega's. Probeer daar nu toch wat voorzichtiger in te zijn.

9. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Argh, wat gaat het weer hard met posts hier vandaag.

N.a.v. deze ochtend las ik overigens dit op joop.nl:
    "In 2014 hadden we #yesallwomen, in 2015 #zeghet, maar aangezien er nog steeds volop aan vrouwen wordt gezeten zonder dat zij daar zelf blij mee zijn, gaan we gewoon door. Net zolang totdat het ophoudt."

Die hashtags en discussies was ik alweer helemaal vergeten.

Voor wie nu online is: zometeen komt Jelle Brandt Corstius bij DWDD. Dus dan komt hij waarschijnlijk ook kort aan het word over zijn verhaal.

10. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Het zijn allebei punten om je druk over te maken. Verkrachting/aanranding enerzijds, andere ongegrond betichten van verkrachting/aanranding anderzijds.
    Er zijn trouwens ook mannen die in deze het slachtoffer zijn doordat ze verkracht/aangerand zijn en zich uiten via metoo dus snap niet waarom je alle mannen nu op die wijze wegzet.

11. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Die was ik idd ook vergeten =(

Hopen dat het nu wel een vervolg krijgt waardoor het beter kan beklijven.

12. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Maar als ik de verontwaardiging probeer te meten hier, dan is die in mijn ogen onevenredig verdeeld. Ik begrijp ook wel dat ik dat niet zomaar kan meten, maar ik vind het gewoon foktop om te zien dat we het nu niet over het werkelijke probleem hebben. En dat ligt misschien deels aan valse of vergezochte beschuldigingen, maar wij laten ons ook wel makkelijk verleiden om de werkelijke kwestie onbesproken te laten.

Wat bedoel je met mannen wegzetten?

L.A. vindt dit leuk.
  13. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik doelde op deze zin van je.
    Wat bedoel je met de werkelijke kwestie? Het feit dat er vrouwen (of mannen) verkrachting/ aanranding en seksuele intimidatie ondergaan? Dit zie ik in meerdere berichten hier terugkomen waarbij wordt aangegeven, zoals elk gezond persoon, dat dit wordt afgekeurd/onwenselijk is/niet zou moeten gebeuren. Ik denk dat ook elke neus wat dat betreft dezelfde kant op wijst.

Wellicht derhalve geen discussievoer in dit topic en in jouw optiek onbesproken.;)

Laatst bewerkt: 25 okt 2017
  14. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Aight, ik snap je punt. Er is ook absoluut een probleem met verkeerde mannen die geen correcte grenzen kennen. Het gebeurt zo onzettend vaak, seks gerelateerde overschrijdingen.

Punt is wel, dat 20 jaar je mond houden en nu ineens je mond opentrekken, om welke reden dan ook, heel vreemd overkomt. Ook is er nu een hetze omtrent seksuele initimidatie ontstaan en staat heel internet er vol mee. De media praat over niets anders.

En dat is prima, maar er mag ook een tegengeluid zijn. En dat is dat grijze gebied tussen een geintje of grensoverschrijdende activiteiten en de vrouwen die de Weinseins in de wereld de kans geven om hun macht en geld te misbruiken.

Het zijn honden die kerels, no doubt. Maar blijkbaar zijn er vrouwen die het zwijggeld of de carriere boven dat van hun lichaam of geest plaatsen, waardoor Sweinstein en co denkt overal mee weg te komen als je geld en macht hebt. Er zitten 2 kanten aan dit soort zaken.

Dus al die vrouwen die nu na jaren roepen dat ook zij misbruikt zijn en zwijggeld of een glansrijke carriere toen hebben aangenomen...... Die moeten stil zijn en accepteren dat ze het zelf hebben toegelaten.

Ook de vrouwen die het niet accepteerde van dat soort kerels, zijn stil gebleven. Terwijl ze weten dat die kerel dat bij de volgende jonge actrice weer zal doen. Schreeuw meteen, gil, sla, waarschuw de wereld. En ga niet 15 jaar later het slachtoffer uithangen omdat er ergens iemand die kerel wel een halt toeriep en de wereld liet weten wat een viespeuk hij is.

15. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ik wil wel ... het kan me alleen niet boeien. Als je 20 jaar je muil kan houden is het blijkbaar niet erg genoeg en doe je het om er zelf beter van te worden. Als ik zie dat een Angelina Jolie, Gwenyth Paltrow en Jennifer Aniston er niet op achteruit zijn gegaan vraag ik me echt af wat ze nu willen bewijzen?

"Vieze man! Maar dankzij dat wipje heb ik nu miljoenen. Was zo vies 20 jaar geleden!"

Vrouwen kunnen toch ook nee zeggen? Hun verkiezen carrière boven zichzelf. Of zie ik dat verkeerd? Laten we nu vooral doen alsof het allemaal heel erg is en mannen niet snappen dat je vrouwen niet zomaar mag betasten zoals @fredfenster beweert met mooie woordjes.

Normen en waarden, daar begint het mee. Dat hele #metoo gezeik is gewoon een vreselijke jank om aandacht. Want elke vrouw of man kan zelf de keuze maken om genaait te worden om er zelf beter van te worden. Het is alleen wat je liever op het spel wil zetten... carrière of integriteit.

Ok. Het boeit me wel. Godverdomme @Reckuuza

Reckuuza vindt dit leuk.
  16. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    O daarmee doelde ik op de reacties hier, waren alle mannelijke users.

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Citeer dan de specifieke stukjes waar jij het niet mee eens ben, dat is wat makkelijker discussieren.

18. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ook wel benieuwd naar. Dus ik verwacht zo wel een tag

19. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Prof: Algebra, geometry perpetuate white privilege

Gutierrez worries that algebra and geometry perpetuate privilege because "emphasizing terms like Pythagorean theorem and pi" give the impression that math "was largely developed by Greeks and other Europeans."
    She also worries that evaluations of math skills can perpetuate discrimination against minorities, especially if they do worse than their white counterparts.
    A math education professor at the University of Illinois argued in a newly published book that algebraic and geometry skills perpetuate “unearned privilege” among whites.

Rochelle Gutierrez, a professor at the University of Illinois, made the claim in a new anthology for math teachers, arguing that teachers must be aware of the “politics that mathematics brings” in society.

“Are we really that smart just because we do mathematics?”

“On many levels, mathematics itself operates as Whiteness. Who gets credit for doing and developing mathematics, who is capable in mathematics, and who is seen as part of the mathematical community is generally viewed as White,” Gutierrez argued.

Gutierrez also worries that algebra and geometry perpetuate privilege, fretting that “curricula emphasizing terms like Pythagorean theorem and pi perpetuate a perception that mathematics was largely developed by Greeks and other Europeans."

Math also helps actively perpetuate white privilege too, since the way our economy places a premium on math skills gives math a form of “unearned privilege” for math professors, who are disproportionately white.

“Are we really that smart just because we do mathematics?” she asks, further wondering why math professors get more research grants than “social studies or English” professors.

[RELATED: Prof complains about 'masculinization of mathematics']

Further, she also worries that evaluations of math skills can perpetuate discrimination against minorities, especially if they do worse than their white counterparts.

“If one is not viewed as mathematical, there will always be a sense of inferiority that can be summoned,” she says, adding that there are so many minorities who “have experienced microaggressions from participating in math classrooms… [where people are] judged by whether they can reason abstractly.”

To fight this, Gutierrez encourages aspiring math teachers to develop a sense of “political conocimiento,” a Spanish phrase for “political knowledge for teaching.”

Gutierrez stresses that all knowledge is “relational,” asserting that “Things cannot be known objectively; they must be known subjectively."

Campus Reform reached out to Gutierrez for comment, but did not receive a response in time for publication.

https://www.campusreform.org/?ID=10005

20. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Leuk.

Wat is je punt?

Deel Deze Pagina