1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ik eis geen mening van je, ik vraag er naar. Je wijst met het vingertje naar mij (en andere) zonder ook maar aan te duiden waarom je het vervelend vind dat er zo gereageerd word. Op zulke momenten hoop ik dan altijd dat je gewoon eerlijk bent en je mening formuleert. Je meningen (stukken tekst) zijn vaak mooi ... maar het geeft niet weer wat jij er nu precies van denkt :) Dus relax ...

2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    En zo is het. Mooi aan de buitenkant, zwart van binnen. Doet me denken aan die vechtpartij tussen zwarte en gekleurde pieten. Bizar he?

3. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Zwarte Piet is ook gewoon racistisch. Waarom dat zo'n zwarte een stroopwafel Piet in elkaar ramt is mij ook een volstrekt raadsel.

4. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    O pls :')

5. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ze gooiden zelfs met meel man! Met fucking meel... Ik weet overigens niet welke groep de meel gooide hoor!

6. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    He? Waar gaat het nu weer over dan?

Iemand zwart van binnen noemen is wel een beetje een low blow :')

7. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Nog nooit rokerslongen gezien?

8. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Het was helemaal niet zo serieus bedoelt. Als dat zo overkomt of kwam dan mijn welgemeende excuses aan Fred en een ieder die dit zo op heeft gevat.

9. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Heel racistisch van je als je dat negatief opvat.

Reckuuza vindt dit leuk.
  10. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Hallo, ik maak mijn excuses. Ga de situatie nou niet bagatelliseren.

11. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Man vrijgesproken voor verkrachting ondanks DNA-match

De verdachte zou in 1998 een vrouw op grove wijze drie keer hebben verkracht. Volgens de rechter is er onvoldoende bewijs.

De rechtbank in Den Haag heeft donderdag een 43-jarige man die verdacht wordt van verkrachting vrijgesproken. Ondanks dat er een DNA-match is, is er volgens de rechter onvoldoende bewijsmateriaal om de man te veroordelen.

De verdachte zou in 1998 een vrouw op grove wijze tot drie keer toe hebben verkracht in haar woning. Volgens het slachtoffer zouden de twee elkaar de avond ervoor hebben ontmoet in het uitgaansleven in Delft. Toen de man de woning verlaten had, vertelde de vrouw aan een vriendin en aan de huisarts dat ze verkracht was. Ook deed ze aangifte.

Onderzoek van een spermaspoor op een handdoek leverde een match op met verdachte. De man kwam pas in 2016 in beeld voor de negentien jaar oude zaak, nadat een DNA-match na een mishandeling in 2008 leidde tot herkenning. Door een fout van politie en justitie was acht jaar lang niets gedaan met die match. Tijdens het proces gaf de verdachte wel toe dat hij in 1998 seks met de vrouw heeft gehad, maar was dat vrijwillig.

Hoewel de vrouw aangifte deed van verkrachting en het vertelde aan een vriendin en de huisarts, komt daarmee de bewezenverklaring van één enkele getuige. De rechter zei donderdag tijdens de zitting dat voor een veroordeling meer nodig is:

“Wat de vriendin en de huisarts hebben vermeld, hebben zij allebei van het slachtoffer gehoord. Daardoor zijn alle bewijsmiddelen terug te voeren op maar één bron, aangeefster. Daarmee is wat aan de rechtbank is voorgelegd onvoldoende voor het noodzakelijke wettig bewijs.”

Diefstal
    De man werd wel veroordeeld voor een diefstal uit 1997. De rechtbank acht bewezen dat hij toen met geweld een ketting stal van een prostituee. De man gaf de ketting in ruil voor seks, maar pakte het sieraad na de seks weer met geweld af. Voor de diefstal werd hij met 29 dagen cel - zijn tijd in voorarrest - en een taakstraf van 200 uur bestraft.

In beide zaken eiste het Openbaar Ministerie twee weken geleden 36 maanden cel.

Bron: nrc.nl

12. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Mening?

Jorrie, Rampage en Reckuuza vinden dit leuk.
  13. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Niet echt, dan heb ik meer info nodig. Vooral benieuwd of en waarom er geen fysiek onderzoek is gedaan bij de aangifte.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
  15. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Denk dat die handdoek dan zelf aangifte zal gaan doen.

16. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Zo ver kwam ik niet door de paywall =(

Tim vindt dit leuk.
  17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    TL;DR

Het Nationaal Ballet trekt te wit publiek en dat moet veranderen.

18. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Kunnen we niet eens gewoon accepteren dat bepaalde groepen met bepaalde dingen gewoon niet klikken?

Rap is bv overwegend een zwart publiek....ik hoor daar niemand klagen over een groter wit publiek aan te willen trekken.

19. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Haha euh... alsof ie huidskleur bepaalt welke muziek je vet vindt :') Ga maar eens kijken bij hiphop show ;)

L.A. vindt dit leuk.
  20. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Generalisering gaat altijd fout. Niet alle donkere mensen houden van hiphop, wel veel. Er gaan overwegend meer witte mensen naar ballet, maar dat betekent niet dat donkere mensen er niet van houden. Er zijn donkere mensen die van ballet houden en witte mensen die van rap houden.

Deel Deze Pagina