1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Goed punt.

2. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.102
    Hier wordt er ook geen punt van gemaakt, maar er wonen dan ook maar een handjevol getinte mensen, die ook nog niet eens Nederlands kunnen spreken :+

3. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.954
    Voel me niet bedreigd hoor, boeit me geen fuck
    maar thanks voor backing me schatje

fredfenster en Rampage vinden dit leuk.
  4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    De strafmaat is hier nogal eens onderwerp van discussie geweest en gezien een artikel op NOS haal ik hem weer aan.

https://nos.nl/artikel/2202098-eis-...-jonge-verdachte-bij-zo-n-zwaar-misdrijf.html

In deze zaak kan de jongen na 1 jaar gevangenis nog 7 jaar jeugd-tbs krijgen. Hierover wordt het volgende gezegd:

Dus de kans is tussen de 10 en 15% dat deze jongen weer een soortgelijke (verschrikkelijke) daad begaat? Mijn gevoel zegt dat dat een niet acceptabel risico is en dat je bij deze jongen dus moet overwegen om de sleutel van zijn cel weg te gooien.

Tim en fredfenster vinden dit leuk.
  5. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Nederlandse maatschappij is altijd ingericht op re-integratie. Langere celstraf zal het percentage van 10 a 15% niet verder laten afnemen.
    Daarnaast geeft een dergelijke percentage 0 garanties en kun je de discussie voeren of er überhaupt een percentage toelaatbaar is dan.
    Als je hem 30 jaar laat brommen is percentage nog steeds 10 a 15%. Dus kan het net zo goed fout gaan.
    Of je zou een 14 jarige al levenslang moeten geven.

6. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Lastig, lastig.
    Ik ben eigenlijk van mening dat zo'n persoon niet meer in aanmerking mag komen voor her-integratie in onze samenleving. Maar wat is dan het punt om zo'n dader te laten leven? Dan zit je enkel met lasten en heeft hij geen uitzicht. Dus dat is eigenlijk niet mogelijk en/of haalbaar. (los van de ethische kwestie of je over het leven van een ander mag beslissen).

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Geen uitzicht hoeft natuurlijk niet, je kan prima in een kleinere gemeenschap je leven leiden. De lasten vind ik vooralsnog niet zo veel zeggen. Veel van dit soort malloten hebben we niet en het leed wat hij veroorzaakt heeft is niet uit te drukken in geld.

Die kans is ws niet 'net zo goed'. Des te korter hij in de maatschappij rond loopt des te kleiner de kans is dat hij zich weer vergrijpt. Al heb je daar mee cijfers voor nodig om dat vast te stellen.

fredfenster en Kimi NL vinden dit leuk.
  8. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Even je eigen artikel lezen.

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Waar haal jij dit uit? Er wordt toch ook niet gekozen dat men elke dag naar werk gaat? Wellicht is het gewoon gebruikelijk.

10. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Uit jouw bewoording, maar was wat flauw van me

11. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.954
    fred, ga maar weer terug naar je bed

12. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Kom je mee?

Reckuuza vindt dit leuk.
  13. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    'Triest'

Een woordvoerder van Stichting Sinterklaas Intocht Amsterdam zegt niks te snappen van de ophef. "Ik ben verbaasd dat dit zo via de media naar buiten komt en vind het ook wel een beetje triest dat ze ons niet eerst hebben gebeld."

"We hadden de pieten net zo goed anders kunnen noemen, maar Sinterklaas komt uit Spanje en dan is de link met edellieden snel gemaakt.'' Die liepen volgens hem bovendien ook al mee bij de beginjaren van de intocht.

De stichting zegt 'geen seconde' stil te hebben gestaan bij deze associatie. De zegsman benadrukt dat piet 'onlosmakelijk verbonden' is aan het sinterklaasfeest en 'op geen enkele wijze verwijst naar het begrip racisme of naar het slavernijverleden'.

https://www.parool.nl/amsterdam/verbazing-over-ophef-nieuwe-amsterdamse-piet~a4535813/

:lol::'-(

14. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Maak van Flevoland een groot eiland voor mensen die zich niet gedragen. Ze mogen daar in vrijheid doen wat ze willen maar worden buitengesloten van de rest van de samenleving. Je hoeft iemand niet dood te maken, maar ze zijn ook geen gevaar meer voor de samenleving. Een beetje zoals een safaripark..je hoeft ze ook niet te verzorgen als er iets gebeurt.

Als bonus kun je nog camera's ophangen en er een sort big brother van maken voor extra omzet.

Kimi NL vindt dit leuk.
  15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Voor zover dat het niet al was.

Cyrax, Reckuuza, Kimi NL en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Je hebt toch PvdD gestemd? Beetje zonde van de Oostvaardersplassen.

17. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    wejow

L.A. vindt dit leuk.
  18. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Dat hoeft toch niet weg? Juist zo min mogelijk werk; alleen zorgen dat ze daar blijven.

19. lwn

lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    1.089
    Ik luisterde laatst naar een interview met deskundigen op Radio 1 over dit onderwerp. Dat was naar aanleiding van de zoveelste ontsnapping uit een kliniek. Daarin werd verteld dat er een groot verschil zit in de verschillende vormen van TBS die worden toegepast. Er werd verteld dat de TBS (als in dwangverpleging) wereldwijd het meest effectieve systeem is, waarbij slechts 0,1 procent van de mensen die vrij komt in herhaling valt. Om die reden wordt het zelfs uitgebreid bestudeerd vanuit het buitenland. Het probleem met het systeem schijnt te zijn dat door verschillende omstandigheden (slechte media, voorlichting en politiek) in de meeste gevallen een afgezwakte vorm van TBS wordt toegepast, wat als gevolg heeft dat de behandeling minder effectief kan worden uitgevoerd.

20. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443

Deel Deze Pagina