1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Het College heeft een adviserende functie.

Weinig invloed dus. Vraag me af of ze er daadwerkelijk iets mee doen buiten “grondig bestuderen”.

2. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Bijzonder! Telefoon had ik me nog wel iets bij voorgesteld..maar bij videoverbiding zie je toch gewoon de agente? o_O
    Hoewel het een advies is, heb ik zoiets van laat religie lekker weg bij de politie.

3. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Dat gedeelte ging over het borgen van de veiligheid van de agente. Blijkbaar is er zorg dat haar hoofddoek tot geweld leidt ofzo :')

4. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Tja het is blijkbaar nodig, je hebt nu eenmaal moslim haters. jodenhaters etc.. en als je hier "Ja" tegen zegt dan moet je dit ook doorvoeren naar de agenten op straat.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Niet bindend lol

6. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    De hoofddoek leidt niet tot geweld... het gaat gewoon tegen de regels in?
    Zo simpel is het.

Waarom is het weer iets wat aangepast moet worden? Je weet toch net zo goed waar je aan begint? Je kent als agent(e) in opleiding de regels toch? Kansloos om hierover te gaan lopen miepen. Regels zijn regels. Blijkbaar heeft ze moeite met aanpassen.

7. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ze heeft volgens mij geen regels overtreden, maar een van die regels ter discussie gesteld. Een belangrijk toetsingsinstituut is het met haar eens in haar bezwaar op die regel. Lijkt me een prima traject, maar jij hebt liever dat men kritiekloos de regels opvolgt? Ik vind het goed dat er discussie plaatsvindt of regels inderdaad aangepast moeten worden, veranderende omstandigheden maken dat een vanzelfsprekend onderdeel van beleid maken.

8. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Lieve Fred,

Wat is de regel om het neutrale uniform van de politie te mogen dragen? Juist, geen hoofddoek. Maar, zoals altijd, vind een buitenlander dat het niet kan dat ze geen hoofddoek mag dragen terwijl ze wist waar ze aan begon. Hopelijk houden ze hun poot stijf.

Enne, kritiekloos regels opvolgen?
    Uh, ja? Wat gebeurd er als je regels breekt?

Of moeten we nu weer buigen en toestemmen? Kom op zeg.
    Het komt op mij over als gebruik maken van het (daar is'tie weer) racisme kaartje om zo een statement te maken. Beetje makkelijk scoren.

Laatst bewerkt: 21 nov 2017
  9. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik vind het wel prima dat álle geloofsuitingen verboden zijn voor agenten, of dat nou een kruisje dragen, hoofddoek of een keppeltje is. Niets mee (in)tolerantie te maken verder.

RO3Li, Tim, Mallakai en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Die hele commissie van de mensenrechten is natuurlijk zwaar overschat. Staat juist bekend, omdat je daar gratis mag klagen, dat de meest bizarre zaken voorbij komen. Je gaat er eigenlijk heen als je geen vertrouwen hebt in een rechtzaak.

Daarnaast zou ik hun uitspraak nog even teruglezen. Ze zeggen alleen dat de politie niet voldoende heeft onderbouwd waarom zo'n hoofddoekje de neutraliteit in de weg staat. Nergens wordt beweerd dat religieuze uitiningen toegestaan.

Daar is helemaal geen sprake van en nooit door de politie als argument gebruikt. Daar kwam dat college opeens mee?

Anyway dit is allemaal weer opgeblazen. Er gaat echt niks veranderen aan de wet van juridisch is het gewoon waterdicht. Daar heeft het Europees Hof al naar gekeken en geoordeelt.

Laatst bewerkt: 21 nov 2017
    Tim en Kimi NL vinden dit leuk.
  11. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Die commissie geeft klagers het gevoel dat ze in elk geval gehoord worden. Mooi, want dan hoeven we daarna niets met dit soort onzin te doen.

Er gaat inderdaad niets veranderen en terecht ook. Er zijn nu eenmaal beroepen/functies waarin je een bepaald doel dient en waar het uiten van je geloof niet wordt geaccepteerd. Dat geldt voor het dragen van keppeljes, hoofddoeken of een ketting met een kruis dat je zichtbaar draagt. Niks mis mee, die gedragscode is je, als het goed is, al bekend op het moment dat je voor zo'n beroep kiest. Helemaal goed als je ook tijdens je werk je geloof moet en zal uitdragen, maar dan is zo'n beroep dus niet voor jou weggelegd.

Tim, Mallakai en Jorrie vinden dit leuk.
  12. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Volgens mij ging het om werkzaamheden die ze niet in uniform hoeft uit te voeren.

Kritiekloos regels volgen is naïef, aangezien de autoriteiten die die bepaald hebben het niet per definitie bij het rechte eind hebben. Van regels breken is in deze kwestie geen sprake geweest meen ik.

Jij ervaart het als buigen, ik vind de discussie die over dit onderwerp is aangezwengeld onderdeel van samenleven. Ongeacht wat de uitkomst is.

Overschat? Door wie? Het is duidelijk wat de invloed ervan is. Jouw invullen van die motieven van iedere melder is ongefundeerd.

Als ik jouw was zou ik mijn posts nog even teruglezen, ik heb nergens beweerd dat religieuze uitingen zijn toegestaan.

Dat punt kwam dat college inderdaad mee, zoals je had kunnen lezen in dat citaatje. Dat er niks gaat veranderen is slechts jouw verwachting. Ik weet niet waar dit debat gaat eindigen.

(Ik ga verder niet over dit onderwerp discussiëren, volgens mij hebben we allemaal gezegd wat we vinden en ik heb geen tijd voor het volgende welles nietes spel met herhalingen van zetten galore.)

13. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    jou*

Reckuuza vindt dit leuk.
  14. RO3Li

RO3Li KUTFORUM

Leuk Bevonden:
    402
    Daar is gewoon 1 oplossing voor.
    Staat het je hier niet aan? ga dan aub terug waar je vandaan komt.
    Als we nu dit weer toe laten is het einde zoek hier in Nederland.

15. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Nou nou, moet dit nou....

Intolerantie siert u niet.

Vrede en ruimte voor ons allen

16. RO3Li

RO3Li KUTFORUM

Leuk Bevonden:
    402
    Vrijheid van meningsuiting is de vrijheid van burgers om hun overtuigingen kenbaar te maken, zonder voorafgaande controle door de staat. De vrijheid van meningsuiting is niet absoluut, net als de meeste andere grondrechten. Zo zijn belediging en smaad onder bepaalde omstandigheden strafbaar.

17. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Doe niet zo sneu, niemand trapt in je zogenaamde kennis van de grondwet waarmee je gewoon wil verbloemen dat je een ras-echte PVV'er bent die het liefst een land heeft zonder allochtonen.

RO3Li vindt dit leuk.
  18. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360

Heb je nog meer "kennis"?

Edit: overigens een +1 voor doemdenken. Nog 2 punten erbij en je wordt gepromoveerd tot de comment-sectie onder een willekeurig NOS bericht op facebook. Kun je daar met je gelijkgestemden dingen waar ze het niet mee eens zijn gaan roepen.

19. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Lol, als erg geen grens aan de vrijheid van meningsuiting lag, dan zaten de cellen in Nederland overvol en was 3/4e van XBW levenslang geband. Je stukje suggereert geen controle door de overheid. Juist wel, moet er ook deels zijn, is als opvoeden. Als ik iets zei wat mijn ouders niet wilde horen, bijvoorbeeld over geloof, dan kreeg ik vroeger ook op mijn donder. Vind je quote echt veel te slap.

20. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Teruggaan naar Nederland bedoel je? Iemand met een migratie achtergrond is in veel gevallen gewoon hier geboren. Die zijn net zoveel Nederlander als jij en ik :)

fredfenster vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina