1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Gek genoeg voelen ze zich niet zo. Die willen heel graag hun geloof uit kunnen dragen tijdens hun werk ... word dat niet gehonoreerd, dan word dat "racisme" kaartje redelijk snel getrokken. Toch jammer. Dus net zo Nederlander als jij en ik? Op papier wellicht wel ...

Zo heb je meer voorbeelden van mensen die hier geboren zijn maar zich geen Nederlander voelen maar wel eisen dat Nederland zich aanpast aan hun.

RO3Li vindt dit leuk.
  2. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    https://www.ad.nl/dordrecht/sinterklaashuis-dordrecht-gesaboteerd~a0128ef66/

Paupervolk.
    Hierdoor creëer je alleen maar meer haat door dit soort dingen te doen.

3. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Mallakai vindt dit leuk.
  4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Leg uit? Snap deze zin niet.

Daarnaast, intocht Sinterklaas op Aruba:

Mallakai vindt dit leuk.
  5. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Doen ze niet, maar het wordt gebruikt als excuus.
    Overigens krijg ik echt een hekel aan die blanke antikraak gasten die er altijd bij lopen... lopen altijd het hardst te schreeuwen, worden waarschijnlijk door iedereen en hun moeder uitgekotst.

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Vind ik een zwak argument persoonlijk.

7. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Kut. Ik wist dat ik m'n /sarcasm tag vergeten was.

Als volwassenen moet je de ogen uit je kop schamen als je het voor kinderen loopt te verzieken.

Kinderfeest. What's in a name?
    Elk jaar dezelfde ellendige discussie die nergens over gaat. Laat dat kut volk gewoon eens gaan werken in plaats van thuis zitten, uitkering trekken en vandalisme plegen. O nee, is ludiek bedoeld als je de sloten dichtlast ...

RO3Li vindt dit leuk.
  8. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Doe niet zo quasi intelligent met je Wikipedia tekstje, dat past in het geheel niet bij je Fort Oranje uitspraak over als het je niet bevalt dat je terug moet naar waar je vandaan komt. Je opmerking maakt duidelijk dat je geen idee hebt waar je het over hebt, kuddedier gedrag van je.

Rampage vindt dit leuk.
  9. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    BEVALT XBW JE NIET!?
    ROT DAN OP NAAR FOK.NL!

fredfenster, Cyrax en Reckuuza vinden dit leuk.
  10. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Mijn collega komt uit Aruba en die gaat stuk om ons. Dat we de "tegenstanders" een platform en aandacht geven, daar kan ze echt niet bij.

Maar even hoor, die hele zwarte piet discussie, ik vind het nogal wat. Mijn dochters vinden het verwarrend allemaal. Want ze hebben helemaal geen pieten gezien tijdens het Sinterklaasjournaal. Vonden ze vreemd, want bij de intocht waren ze er wel gewoon. Samen met onze gekleurde burgemeester trouwens.

11. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.954

RO3Li vindt dit leuk.
  12. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Gek he? Je roept tegen iemand met een migratieachtergrond dat ie op moet rotten naar zijn eigen land..wat gewoon Nederland is en dan voelen ze zich niet thuis?!

Ik weet niet wie "die" zijn overigens want nederland telt zo'n 200 culturen. Als je het over hun geloof hebt zeg dan gewoon dat je een hekel hebt aan moslims...

Bovendien kennen we in nederland godsdienstvrijheid dus hoeft er helemaal niets aangepast te worden. Wellicht moeten veel mensen hun kijk op anderen aanpassen en accepteren dat er mensen zijn met een andere mening/geloof/uiterlijk/cultuur.

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Volgens mij klaagt er niemand dat er andere meningen/geloven/uiterlijken/culturen zijn, maar soms vind ik het wel vreemd dat we een religieuze mening standaard boven een andere mening plaatsen. Ze krijgen best wel wat rechten uiteraard.

14. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Wie roept dat? Die pannenkoek hier op XBW? Zulke opmerkingen zijn niet nodig hier ;)
    We hebben een bepaalde vrijheid in Nederland om te gaan en staan waar je wilt. Om uit te dragen wat je wilt maar ... er zijn grenzen. Ik ben van mening dat Nederland tolerant genoeg is t.o.v mensen met een ander geloof.

Dat je nu aangeeft, als Moslima, dat je het "racistisch" vind dat je je hoofddoek tijdens een dienst niet mag dragen is gewoon walgelijk. Is lekker makkelijk scoren en hopen dat de media en half Facebook geil Nederland er weer mee aan de haal gaat. Rot op. Echt. Je weet toch donders goed wat de voorschriften zijn? Ga dan niet achteraf lopen huilen als het niet mag. Wederom een gevalletje van "Nederland moet iets aanpassen ... want anders is het racistisch". Nee, dat zijn gewoon regels. Punt.

15. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Dus omdat er regels zijn mag je het niet meer ter discussie stellen?

L.A. en fredfenster vinden dit leuk.
  16. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Rot op naar het Voetbal topic please, wijsneus.

17. Nukem 007

Leuk Bevonden:
    453
    Je argument is gewoon zo slecht dat ik wel even moest reageren.

L.A. vindt dit leuk.
  18. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ik moest lachen.
    +1 Messi voor jou

19. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Laatste zin. Als dat twee kanten op zou werken dan. Maar dat is in veel gevallen niet van toepassing in dit soort zaken.

Want mevrouw moslima die bij de politie werkt en perse haar hoofddoek op wil tijdens haar werk, die vindt inderdaad dat wij onze kijk op haar zouden moeten aanpassen en accepteren dat er in Nederland mensen zijn met een andere mening/geloof/uiterlijk/cultuur.

Maar zal ik dat eens omdraaien en mevrouw moslima vragen om onze cultuur (geen hoofddoek bij de politie) te respecteren en zich aan te passen op dat vlak aan mij? Nee? Want dan zijn er net even teveel mensen die het racismekaartje in je gezicht gooien. En dat maakt het zo one way traffic.

Wat jij zegt, klinkt prachtig, in theorie dan. Want in the end kun je alles wat jij zegt in dat zinnetje omdraaien en kunnen we met zijn allen overal over blijven discussiëren zonder er ooit uit te komen. Natuurlijk moeten er dingen bespreekbaar worden gemaakt. Natuurlijk is discussie mooi en belangrijk en houdt het een ieder scherp. Maar op een gegeven moment moet het dan wel klaar zijn. In het geval van hoofddoek terwijl je bij de politie werkt: Nee, helaas mevrouw. Wij vinden dat bij de politie wij neutraliteit en eenheid dienen uit te stralen en daarom kunt u tijdens het beoefenen van uw werk geen hoofddoek dragen. Okay? Mooi. U bent van harte welkom bij de politie, ongeacht uw geloof.

Rampage en RaouLioo vinden dit leuk.
  20. Nukem 007

Leuk Bevonden:
    453
    Ze draagt nu btw ook al een hoofddoek tijdens haar werk. Ze mag dan alleen niet ook nog het uniform aan.

Deel Deze Pagina