Omdat 0,03% van het werknemersbestand niet even kan aantonen dat er een structureel probleem heerst bij de politie?
Daarnaast lees ik geen 1 voorbeeld van institutioneel racisme binnen het korps.
Om eea uit te lichten:
Hier is duidelijk ruzie tussen 2 personen. Lijkt mij zeer sterk dat diegene uit het niet begon te schelden omdat betreffende persoon zwart is. Hij gebruikte die kenmerk van de persoon om zijn woede te uiten. Uiteraard zeer fout, maar niet pure racisme en al helemaal niet institutioneel racisme. Dit komt uiteraard bij zeer veel bedrijven voor.
Is dat racisme?
Dus als ze promotie maken is het racisme vanuit hun directe collega's, en als ze geen promotie maken is het racisme vanuit het korps?
Dat is natuurlijk helemaal mooi geredeneerd. Ik maak ook niet promotie die ik wil, maar ik ben een autochtoon en kan het dus nooit op racisme gooien.
En tot slot het hele: Zeven procent van de politiemedewerkers heeft een migratieachtergrond. In de hele samenleving is dat 22 procent.
Beetje kip en ei verhaal, maar ik ben er stellig van overtuigd dat dat meer aan de aanbod kant ligt dan aan de vraagkant. Politie is gewoon niet zo populaire werkgever onder allochtonen.
En zo is het. Gewoon de individuele gevallen onderzoeken.
Want dit komt bij zeer veel bedrijven voor, en is uiteraard niet goed te praten. Maar de hele strekking van een complottheorie om het korps vrij van allochtonen te houden is gewoon echt lachwekkend.
doe ik t toch
Laatst bewerkt: 27 nov 2017