1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
  2. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Simons:
    Wat bedoelt ze hier dan mee?

En waar zeg ik dat de door mij aangehaalde opmerking de enige is?

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Is dit dezelfde Sylvana die bij Denk zat, een partij die nou ook niet echt de meest homovriendelijke leden heeft?
    En is dit dezelfde Sylvana die voor vrijheid van meningsuiting is, behalve als het niet strookt met haar eigen mening?

Die hele identiteitspolitiek komt me wel een beetje de strot uit. Allemaal ons best doen om iets te vinden waar we gekwetst door kunnen worden, en als dat ons die paar dagen in het jaar niet lukt gaan we tegenwoordig ook iets vinden waardoor andere mensen mogelijk gekwetst worden.

Ik vind de zooi die nu onder haar reactie geplaatst wordt veel erger, maar wellicht is het bedoelt om dat juist uit te lokken?

Laatst bewerkt: 21 dec 2017
  4. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ze bedoelt daarmee wat er staat.

Je presenteert het alsof die ene uitspraak de enige aanleiding is.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Alle opmerkingen hebben dezelfde strekking/context.

Zou wel leuk zijn als ze dit ook eens bij de salafistische moskeeën oppert.

6. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Ja maar die roepen dat niet op tv.
    Anders kan ze ook tekeer gaan tegen de katholieke kerk, maar die houden kindermisbruik ook netjes achter gesloten deuren.

Tyrant vindt dit leuk.
  7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Yellow 13 en fredfenster vinden dit leuk.
  8. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Oekraïense schaker raakt liever twee titels kwijt dan te schaken in verhullende kleding in Saoedi-Arabië
    De Oekraïense schaker Anna Moezytsjoek raakt liever twee van haar wereldtitels kwijt dan zich te schikken in de kledingregels voor vrouwen in Saoedi-Arabië. Zij weigert mee te doen aan een lucratief toernooi deze week in de Saoedische hoofdstad Riyad. Moezytsjoek maakte daar grote kans opnieuw de wereldkampioenschappen rapid en blitz te winnen, twee vormen van snelschaken.

https://s.vk.nl/s-a4550971/

:)

9. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Boete voor belediging om hoofddoek in ziekenhuis
    Godsdienstleraar E. B. (56), die een doktersassistente van het Albert Schweitzer ziekenhuis uitkafferde om haar hoofddoek en haar geloof, moet 400 euro boete betalen van de rechter. De aangeslagen moslima krijgt smartengeld. E. gaat in hoger beroep.

Ingrid de Groot 30-12-17, 08:00Laatste update: 09:16

De moslima, die na de scheldpartij volledig van de kaart was, krijgt 350 euro smartengeld. Want volgens justitie en de rechtbank was E. met zijn woordkeuze strafrechtelijk de grens overgegaan.

E. vindt dat het geen belediging was, maar een uiting van ergernis. Hij pikt de uitspraak niet en gaat in hoger beroep. Volgens de Dordtse docent was de belediging nooit gericht tegen de moslima persoonlijk, maar ging het hem puur om haar geloof. ,,Een hoofddoek staat symbool voor de islam. En de islam staat symbool voor jodenhaat en christenhaat’’, verweerde hij zich gisteren bij de politierechter. ,,Dat is geen belediging. Het is een feit. Ik heb 447 Koranteksten gelezen. Tekst na tekst vol haat naar iedereen die geen moslim is.’’

Wachttijd
    Ik voelde me vernederd, bang en ik wil niet dat hij ermee wegkomt.

Doktersassistente
    De vlam sloeg 28 april in de pan in de oogpoli van het Dordtse ziekenhuis. De moslima (2:cool: werkte er als doktersassistente toen E. er kwam met zijn doodzieke vader. Omdat de wachttijd opliep, vroeg hij herhaaldelijk aan de vrouw of het nog lang zou duren. Zij gaf steeds aan dat ze daar geen zicht op had. ,,Ze loog’’, hield E. vol. Volgens de man had ze dondersgoed in de gaten dat het spreekuur ver uitliep. Ze had open kaart moeten spelen in het belang van zijn verzwakte vader, vond hij.,,Hij had net een longembolie en hersenbloeding overleefd. We moesten naar de oogpoli, maar elke minuut dat we daar waren was voor hem teveel. Ik was woedend. Dat ben ik nog steeds.’’

E. explodeerde die middag. ,,Dom hoofddoekje’’, had hij tegen de doktersassistente gesnauwd. Het is een schande dat mensen zoals jij in dit christelijke ziekenhuis werken.’’ De man snauwde ook dat zij de media moest volgen vanwege alles wat er speelt in de wereld. ,,Het voelde alsof hij me beschuldigde van terrorisme’’, verklaarde de vrouw.

Shock
    Nachtenlang had ze na het incident wakker gelegen. ,,Ik voelde me vernederd en bedreigd. Ik was in shock.’’ Toen besloot ze aangifte te doen. ,,Ik wil dat hij er niet mee weg zou komen’’, legde ze na de zitting uit. Ze had de zitting gevolgd vanaf de publieke tribune. Met blauw hoofddoekje op. Naast haar twee juristen van het ziekenhuis.

Justitie vond het gedrag van E. beledigend. De officier eiste 400 euro boete en een schadevergoeding van 350 euro. De rechter vonniste conform de eis.

Hoofddoekjes en de islam aan de kaak stellen mag in zijn algemeenheid wel. ,,Maar dit speelde zich af in een één op één situatie’’, aldus de rechter. Dat maakte het volgens de rechter een belediging en het had volgens hem niets te maken met vrijheid van meningsuiting.

E. noemt de uitspraak ,,absurd’’.

Het ziekenhuis is content met de uitspraak. Het hanteert bij beledigingen de lijn van zero tolerance. ,,Het foute gedrag ligt in dit geval uiteraard aan de kant van de verdachte’’, aldus het ziekenhuis.

Bron: ad.nl

L.A. vindt dit leuk.
  10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Tja, vrijheid van meningsuiting vs discriminatie. Blijft apart. Ik vind zelf dat je geen boete ervoor mag geven.

11. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Echt. Een schadevergoeding krijgen terwijl je compleet van de kaart bent.
    Kut Moslims.

/s

12. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    De ergernis was de wachttijd en het vermoeden dat ze daarover loog. Waarom.. zou je dan haar uiterlijk/geloof in de discussie gooien? Lekker simpel weer.

L.A. vindt dit leuk.
  13. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Mijn zusje is ook werkzaam in het ziekenhuis en krijgt regelmatig van deze gefrustreerde mensen over de "vloer". Helaas tonen heel veel mensen geen begrip. Geef de vrouw in dit artikel dan ook groot gelijk. Nergens voor nodig om iemand zo aan te vallen/spreken.

ArtificialFaith vindt dit leuk.
  14. Jimmy J.

Jimmy J. Active Member

Leuk Bevonden:
    3.741
    Gelukkig dat jouw zusje van huis uit wel wat gewend is qua gefrustreerde personen.

Fiasco, Killamonkey, Sliv en 8 anderen vinden dit leuk.
  15. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Motherfu... :+

Yellow 13 en Taab vinden dit leuk.
  16. CrazY

CrazY Nimma City

Leuk Bevonden:
    852
    Gelukkig is hier niks veranderd in 2018. Top :+

Yellow 13 vindt dit leuk.
  17. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  18. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Meanwhile noemt 80% vrouwen in minirokjes die drinken ook gewoon 'sletjes'. Hij zegt 'kech'. Wats verschil?

#lego2018 @fredfenster

19. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Waar haal jij die 80% vandaan!

20. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Uit mijn broekzak

Deel Deze Pagina