1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Directeur Mauritshuis: Rutte moet eerst eens naar de feiten kijken

    Directeur Emilie Gordenker van het Mauritshuis zegt dat Johan Maurits helemaal niet uit het museum is weggehaald. Een kopie van een buste van hem is uit de foyer gehaald, maar die kunststoffen buste was niet meer nodig, omdat er een echt beeld van hem uit de 18e eeuw is geplaatst in een van de zalen. Die plek is veel geschikter om het verhaal over hem te vertellen, zei Gordenker in het tv-programma Buitenhof.

    Gordenker ging in op de vele kritiek op de verwijdering van de buste. Ook premier Rutte deed vrijdag een duit in het zakje. Hij zei dat we de 17e en 18e eeuw niet met de bril van nu moeten veroordelen, en dat als de oprichter verwijderd wordt, dan ook de naam van het Mauritshuis maar veranderd moet worden.

    Het Mauritshuis ligt naast het werkvertrek van de premier. Gordenker noemde het jammer dat Rutte niet even over het bruggetje is gelopen om zich te informeren.

    Normaal
    Over de naamsverandering zei ze dat Rutte eerst eens naar de feiten moet kijken. En het feit is dat de naam van het museum geen eerbetoon is aan Johan Maurits, maar dat Johan Maurits van Nassau-Siegen de stichter is, zei ze. Van een naamsverandering is dus geen sprake.

    Verder stelt ze dat het de normaalste zaak is dat musea stukken verplaatsen, nieuwe stukken neerzetten en oude weghalen. "Over de hele wereld zijn musea daar constant mee bezig."

    Gratis entree
    Bij het beeld van Johan Maurits wordt in het museum een genuanceerd verhaal verteld. Volgens Gordenker is er geen reden om uitsluitend negatief over hem te denken. "Als gouverneur in Brazilië heeft hij fantastische dingen gedaan. Daarom wordt hij daar ook gezien als een held."

    Verder nodigde ze alle twitteraars uit om zelf te komen kijken. Ze mogen er gratis in, zodat ze kunnen vaststellen wat er is gebeurd.

    https://nos.nl/artikel/2213026-dire...te-moet-eerst-eens-naar-de-feiten-kijken.html

    Haha die rutte :')
     
  2. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Misschien kunnen ze dit "nieuwsbericht" dan ook in het museum plaatsen.
    Dat mensen over 100 jaar kunnen denken: 'jeetje, wat hadden mensen het toen nog goed dat ze zich daarover druk konden maken".
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2018
    RaouLioo vindt dit leuk.
  3. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Haha zo waar, eigenlijk maar fijn dat we ons steeds drukker maken om de kleine dingen.
     
  4. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Zwarte Piet ..

    Wiede-wiede-wiet..
    WIET.

    Smerig zwart geverfde blowende rat dat 'ie is!

    #PIETJEMOETWEG2018
     
  5. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Zucht
     
    Yellow 13, Reckuuza, Tim en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Kan niet vroeg genoeg beginnen.
     
  7. CrazY

    CrazY Nimma City

    Berichten:
    852
    Leuk Bevonden:
    852
  8. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
  9. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Inside job
     
  10. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Vanuit Syrië?
     
  11. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Teletubbie-acteur Simon Shelton Barnes (52) overleden
    Foto: ANP

    Gepubliceerd: 23 januari 2018 11:40Laatste update: 23 januari 2018 13:10

    Teletubbie-acteur Simon Shelton Barnes, die jarenlang te zien was als Tinky Winky, is op 52-jarige leeftijd overleden. Dat meldt de familie aan verschillende Britse media.

    De acteur was niet daadwerkelijk te zien in de serie: hij zat in het pak van de paarse Teletubbie. De kinderserie werd van 1997 tot 2001 gemaakt en daarna nog jarenlang uitgezonden.

    In een bericht op Facebook laat Barnes' zoon Henry weten dat zijn vader "de liefste en aardigste persoon was die hij ooit heeft ontmoet". "Ik schaamde me als kind altijd dat hij een danser en acteur was, maar nu kan ik niet anders dan trots zijn. Hij is nu op een betere plek en ik weet dat hij zou willen dat ik niet te verdrietig ben. Dus ik ga mijn leven leiden op de manier dat hij het zou willen."

    Tinky Winky was regelmatig te zien met een rode handtas, wat leidde tot discussies over de seksuele voorkeur van het wezentje. "Mensen vragen het me heel vaak. Maar het personage is drie jaar oud, dus ik vind de vraag maar raar", aldus Barnes destijds.

    De acteur wordt op 7 februari begraven in bijzijn van familie en vrienden. Hen is gevraagd felle kleuren aan te trekken.
     
  12. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Ach, de beste man had letterlijk een inside job
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  13. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Goddammit :lol:
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Interessante discussie:


    Was leuk om te kijken, knap hoe die Jordan Peterson zo rustig blijft.
     
    Garrett en prinz vinden dit leuk.
  15. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Gniffel
     
  16. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Ze beelden feitelijk de hele discussie met z'n tweeën uit :D

    Wat ik er ook van vind, mooi als je zo kan praten/debatteren/discussiëren.
     
  17. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Bijna de helft van 78 willekeurig gebelde uitzendbureaus werkt mee aan discriminatie op afkomst. Dat meldt consumentenprogramma Radar. De uitzendbureaus zijn bereid om geen Turken, Marokkanen of Surinamers aan te dragen voor een baan als een opdrachtgever daarom vraagt.

    Redacteuren van het tv-programma deden zich voor als opdrachtgever en vroegen het uitzendbureau om personeel te zoeken voor een callcenter. Maar het mochten geen Turken, Marokkanen of Surinamers zijn. Daar hadden ze slechte ervaringen mee gehad, zeiden ze.

    In de uitzending, die vanavond is te zien, zijn verschillende telefoongesprekken te horen waarin de uitzendbureaus reageren op het verzoek om te discrimineren. "Mag ik eigenlijk niets van vinden en zeggen, maar ik snap het", klinkt het. Of: "Ik mag het niet hardop zeggen, maar ik heb het gehoord." Een andere reactie is: "We mogen natuurlijk niet discrimineren, maar we gaan er wel rekening mee houden."

    Daarmee zijn de uitzendbureaus in overtreding. "Dit is bij wet verboden" zegt Adriana van Dooijeweert van het College voor de Rechten van de Mens in de uitzending. "Dit is geregeld in de Algemene Wet Gelijke Behandeling. Wat opvalt is dat ze weten dat ze discrimineren en het toch doen. De wet aan hun laars lappen."

    Onacceptabel

    "Dit is onacceptabel en teleurstellend", reageert directeur Jurriën Koops van de branchevereniging van uitzendbureaus ABU. "We moeten onze leden blijven informeren en trainen. Discriminatie is een hardnekkig probleem, het vraagt om een cultuuromslag. Wij blijven daarop inzetten."

    Radar belde 78 uitzendbureaus in de provinciehoofdsteden van Nederland. Van de gebelde uitzendbureaus wilde 47 procent meewerken aan de discriminatie. Ruim een derde (36 procent) liet meteen duidelijk weten dat niet te doen en 14 procent liet het min of meer in het midden en legde de verantwoordelijkheid bij de opdrachtgever. Die moest dan maar kiezen tussen de kandidaten die voorgedragen zouden worden.

    "Het blijft heftig om te horen hoe groepen worden uitgesloten", zegt Iris Andriessen van het Sociaal en Cultureel Planbureau in de uitzending. Wel ziet zij ook nog iets positiefs. In 2011 deed zij een vergelijkbaar onderzoek. "Toen zei 15 procent nee tegen het verzoek. Het is positief dat dat cijfer flink is gestegen."

    https://nos.nl/artikel/2214385-uitz...rken-of-marokkanen-in-callcenter-dat-kan.html
     
  18. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Fake news.

    Kom op @fredfenster

    Turken, Marokkanen bij een uitzendbureau!?
     
    Yellow 13, Servantes, Jorrie en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ah dus nu moeten de uitzendbureaus de cv’s wel doorsturen waarna de werkgever ze alsnog direct wegsodemietert.
     
    Yellow 13, Tim, Jorrie en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik vind het niet eens discriminatie.

    Als ik een telefoon wil laten opnemen met gebrekkig ABN, dan neem ik hem zelf wel op.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina