Ik snap niet helemaal waarom je vind dat ik me "zo druk" maakt om wat er op NUjij.nl wordt gezegd. Ik geef alleen mijn mening over NUjij.nl. Ik zeg toch ook niet dat jij je druk maakt omdat je het met ze eens bent?
Sinds wanneer vallen reacties op NUjij.nl onder " bewust verspreiden van fakenews"? Dat is dus precies wat ik zeg, ze overschatten zichzelf een beetje. Op internet staat de grootst mogelijk nonsens van de Johannetjes, so what? Zolang Johan niet de redacteur is en zijn journalisten artikelen plaatsen die schadelijk kunnen zijn zie ik dit echt als een overtrokken reactie.
Ik onderschat de kracht van het bewust verspreiden van fakenews niet, maar als Johanna besluit haar kind niet in te enten omdat Johan op FB heeft gezegd dat dat onveilig is, dan is Johanna niet bijster intelligent. Als ze het dan niet van het internet haalt dan hoort ze dat misschien wel van Bertha, die het weer van Boer Harmsen heeft. Domme mensen bestaan, doen we echt niks aan. Ze monddood proberen te maken helpt echt niet. We leven in een tijdperk van de communicatie via internet. Dat is prachtig natuurlijk maar het nadeel is dat idioten ook een platform zullen hebben.
Niemand heeft het daarover. NUjij.nl heeft het niet alleen over het klimaatakkoord maar spreekt in zijn algemeenheid. En daar is nu het punt waar ik het niet mee eens ben. Want er zijn, nogmaals, veel zaken aan te halen waarin de algemene opinie van bepaalde zaken niet juist bleek (ik heb het niet over de klimaatverandering ansich). Sommige mensen zijn blind voor feiten, hoe duidelijk ze ook zijn. Er is altijd wel ergens een "wetenschapper" die er anders over denkt.
Laatst bewerkt: 28 feb 2019