Heb ik toch al een paar keer gezegd? Dat sommige drugs problematisch zijn wil niet zeggen dat alle middelen dat zijn. Dat ben je het blijkens je mening over 'softdrugs' mee eens.
Ehhh, wat? Jij noemt het geen probleem omdat niet iedereen de problemen ervaart.
Er is totaal geen reden tot generaliseren natuurlijk. "O, mensen raken verslaafd aan heroïne en cocaïne. Ze fucken hun gezondheid op en zijn de maatschappij tot overlast. Laten we meteen lsd en paddo's en wiet en dmt en verbieden, ook al zijn die niet schadelijk en niet verslavend." Wat is dan hiervoor een geldige reden?
LSD is een hartstikke sterke onvoorspelbare drug, logisch dat dit illegaal is. Ik denk dat paddos illegaal zijn omdat je er te snel teveel van eet. Daarom zijn truffels nog legaal. Precies dezelfde werkzame stof, alleen in mindere maten. En verder heb ik al gezegd dat ik het ermee eens ben dat wiet legaal is, dus ik weet niet wat voor antwoord je verwacht.
Kun je niet zomaar stellen. Op het moment zijn onze eetgewoonten een gigantisch maatschappelijk probleem, denk dat als we ergens aandacht aan moeten besteden het dat is.
Nee natuurlijk niet, maar een mens die gewoon een beetje normaal aan z'n eetpatroon werkt kan ook gewoon makkelijk elke week een kapsalon en een pizza eten. Door drugs kan iedereen naar de klote gaan. Daarom vind ik het ook goed dat er veel wordt verteld over de gevaren aan drugs. En die gevaren maakt het een probleem over het hele land, dus een maatschappelijk probleem. En daar ging het mij om...
Nou, als je zo kort door de bocht wil gaan, laten we er dan van maken: door wetgeving is er criminaliteit. Op naar de Bastille!
Hoezo is dat kort door de bocht? Het is gewoon zo. Het is lastig te ontkennen dat door drugs de criminaliteit stijgt.
Ligt eraan welke drug. Generaliseren met iets wat zo divers is als drugs, dat is zinloos.
Nouja, van wiet wordt je alleen moe en gaat je poep raar ruiken. Daarom is dat legaal. Maar laten we het op "drugs is in algemeen" houden. Het totaalplaatje.
Wat is de grens tussen persoonlijk en maatschappelijk dan? Want van de zaken die Seh noemt kan ik makkelijk beargumenteren dat ze maatschappelijke problemen veroorzaken. Verder ga je hier ook weer voorbij aan de verschillende soorten middelen. Leg jij eens uit hoe paddo's een maatschappelijk probleem zijn.
We hebben het niet over paddo's, maar drugs in het algemeen. En er is geen grens tussen persoonlijk en maatschappelijk, het zijn gewoon 2 verschillende dingen. Alleen zie ik dingen die genoemd zijn zoals gamen en topsport geen maatschappelijke problemen, omdat dat gewoon niet aan 'de eisen' voldoen voor een maatschappelijk probleem.
Dus nu maak je wel onderscheid? Softdrugs is een verzinsel, dat onderscheid is nergens op gebaseerd. Bovendien is wiet niet legaal.
Oke: Wiet is legaal te kopen, tot een bepaalde hoeveelheid. There you go. En wat een softdrugs is is gewoon wettelijk bepaald. Gebaseerd op risico's die de drugs met zich meebrengen.
Leg dan eens uit waarom drugs een maatschappelijk probleem zijn, dan zal ik middelen opnoemen die daar sowieso buiten vallen. Snap je meteen waarom dat generaliseren onzin is.
Heb ik al genoeg gedaan, en ik heb ook al genoeg gezegd dat ik het ermee eens ben dat sommige drugs legaal zijn. Maar de risicos die het met zich meebrengen kunnen wel een probleem zijn.Klik om te vergroten...