In Nederland krijgen heroineverslaafden al jarenlang gratis heroïne... Al sinds de jaren 90! Er is geen enkel land waar heroine legaal is.
Deze progamma's zijn bedoelt om mensen helpen af te kicken. Je gaat niet mensen helpen afkicken van mdma door ze mdma te geven btw.
Dat is echt niet waar. Vervuilde pillen komen amper meer voor, die dingen zijn tegenwoordig zuiverder dan ooit, ik geloof 92% MDMDA en de rest spul om er een pil van te maken. Problemen ontstaan doordat mensen teveel nemen.
Net als de partydrugs coke. Weet je hoeveel problematiek daarvan ontstaat? Praat eens met een willekeurige uitsmijter of beveiliger, de combi coke en alcohol is één van de grootste gangmakers van vechtpartijen.
Helemaal mee eens! Maar ik vind het geen oplossing dat als we de war on drugs niet kunnen winnen (en die gaan we ook nooit 'winnen') dat we dan maar spul legaal de markt ingooien. Er is echt veel te weinig onderzoek gedaan naar de volksgezondheid alsmede maatschappelijke problematiek die kan ontstaan. Lachgas bv is ook een vrij onschuldig middel, niet verslavend, maar de overlast zorgt er wel voor dat dit spul verboden gaat worden.
Dit is dus het punt waar de schoen wringt. Veel voordelen van legalisering die ik hier lees gaan vooral op bij complete legalisering. Als ik daar dan tegenargumenten bij plaatst is de reactie 'ja geen complete legalisatie'. Dat is lastig discussiëren.
Hoezo betalen wij niet voor de zorg van drugsverslaafden? Snap je uitleg niet echt namelijk.
Ik ga geen aparte drugs als voorbeeld nemen, wiet is stuk minder verslavend dan crack/coke/mdma en stuk minder maatschappelijke problemen. Je moet het per drugs bekijken en dan moet je de lijn al redelijk snel trekken (ik denk ong na wiet/paddo's).
Laatst bewerkt: 22 jul 2019