Laten we het er maar op houden dat we het niet met elkaar eens zijn. Ik kan nou wel voor de 5de keer vertellen wat een maatschappelijk probleem inhoudt en weer op alles ingaan, maar daar schiet niemand mee op. Ik blijf bij het feit dat drugs een maatschappelijk probleem is.
Het is helemaal niet gebaseerd op de risico's die het met zich meebrengt. Het is doorgaans een compleet uit de duim gezogen lijst die als ie al ergens op gebaseerd is vaak op hype's/actualiteit gebaseerd is. Zie bijvoorbeeld hoe paddo's op de hardrug-lijst terecht zijn gekomen. De aanleiding was 1 ongeluk met fatale afloop. Dat zijn in mijn ogen geen goede maatstaven. En zo zijn er zat middelen te verzinnen die vanuit complete willekeur op die lijst terecht zijn gekomen. Ik heb redelijk veel mensen in mijn omgeving die drugs gebruiken of gebruikten. En er zijn maar erg weinig mensen die ik ken die echt een drugsprobleem hebben. Als ik toch al een rangorde moet noemen 1) Alcohol 2) Wiet 3 ) GHB Dat zijn eigenlijk de enige drie middelen die in mijn directe omgeving wel eens tot verslavingsgedrag heeft gezorgd. Echter heb ik het dan nog niet over gezondheidsproblemen. Drugs kan inderdaad een maatschappelijk probleem zijn maar is daarnaast ook onderdeel van de maatschappij. Daar gaat nooit wat aan veranderen. Het vercriminaliseren van die groepen mensen gaat alleen maar leiden tot grotere problemen.
Dan zijn we het daar in ieder geval over eens. Drugs is een maatschappelijk probleem. En ik ben het er wel mee eens hoor, dat paddoverbod. Het is gewoon lastiger te doseren dan truffels. Voor de rest maakt het vrij weinig uit. Er is toch ook gewoon een prima alternatief die op de markt legaal te verkrijgen is. Echt er is geen één verschil. De werkzame stof is precies hetzelfde, het is ongeveer even duur, even effectief en waarschijnlijk veiliger.
Drugsmisbruik en -handel zijn een maatschappelijk probleem (zorgkosten, criminaliteit). Op te lossen (grotendeels) door: legalisatie. Eten is ook geen maatschappelijk probleem, net als alcohol. Dat worden ze pas bij overmatig gebruik of misbruik.. IMO uiteraard.
Dit. Alleen is dat laatste natuurlijk bij drugs IMO ook het geval als het gaat om gebruikers van drugs.
Belachelijk; een beetje 40 miljard investeren in iets waar we uiteindelijk toch niets meer over te zeggen hebben; .. Ik zeg het niet graag; Maar Wilders heeft een keer gelijk.
Hij heeft wel vaker gelijk, maar hij roept vaak zo veel onzin erbij waardoor het een beetje in het niet komt. Ze kunnen beter het geld in een plan stoppen waardoor die landen niet meer in de problemen komen ipv het een gat met het andere te dichten.
Belachelijk? Waarom? Deze plannen zijn ten bate van de Europese economie, het gezond houden daarvan is voor Nederland best wel belangrijk. Bovendien maakt volgens mij Nederland indien nodig ook aanspraak op die fondsen.
Als er een Europees land is wat hier baat bij heeft is het Nederland wel.. Naast Duitsland misschien . Gelukkig is Markie wel tegen dat plannetje van Hollande