Wereld vreest gebrek aan marketingmedewerkers als Amsterdam in quarantaine moet
2 maart 2020 door
Jop Eikelboom
Grote zorgen over de corona-uitbraak in Amsterdam. De wereld vreest dat er straks een groot tekort is aan marketingmedewerkers.
“Het raakt iedereen als Amsterdam op slot gaat”, zegt de Chinese econoom Wang Hu. “Niet alleen is er dan niemand om een nieuwe campagnes te bedenken, er is ook niemand om te rebranden of customer journeys in kaart te brengen. En hebben we straks nog wel storytellers en sea specialists? We doen hier in China geen oog meer dicht.”
Ook de Amerikaanse econoom David Weitfield houdt de uitbraak in Amsterdam angstvallig in de gaten. ““Ik vrees niet alleen een tekort aan marketingmedewerkers, maar ook aan contentspecialisten, ambachtelijke bierbrouwers, pr-medewerkers, influencers, mensen die zonder gêne een avocadorestaurant openen, opiniemakers, growth hackers, chief happiness officers, yoga-instructeurs, UX-designers, vice-redacteuren, barista’s, vegan foodvloggers, Emma Wortelboer, lach-coaches, foodtrucks, safe spaces en natuurlijk talentcoaches. We gaan er allemaal aan.”
Klik om te vergroten...