[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Haha je zal maar uren in de rij hebben gestaan gisteren.

2. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.974
    WE GAAN DOOD

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Mooi gesproken. Dit kan ie echt goed.

Alexknl, Rampage, Garrett en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
  5. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Bijkomend voordeel voor hem is dat hij wel eens herkozen kon worden als die goed blijft gaan. :)

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
  7. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439

Start vanaf 2:00 min. Goede speech van Rutten. Ik vond het een eerlijk verhaal en dat zorgt voor vertrouwen ondanks de pittige boodschap.

Laatst bewerkt: 16 mrt 2020
  8. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.349
  9. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.861
    FUCK NO IDRIS ELBA FUCK

Reckuuza vindt dit leuk.
  10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Tom Hanks en Idris Elba, Corona heeft smaak.

11. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Klinkt alsof ons nog heel wat te wachten staat.

12. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Wie zal het zeggen, maar wat denk je zelf? Ik verwacht dat er nog meer en ingrijpendere maatregelen gaan komen, voordat het minder wordt. Corona blaast niet zomaar binnen een paar weken weg, temeer omdat landen om ons heen net zo goed besmettingshaarden bezitten. We kunnen NL dus wel "Corona vrij" maken, maar ons land staat in verbinding met de rest van de wereld. Daarom lijkt het "op slot gooien" ook weinig zin te hebben. Ik ben geen expert, maar misschien dat het dan inderdaad beter is om een grote groep mensen lichte ziekte verschijnselen te laten ondergaan om daarna immuniteit op te bouwen. En de rest wordt dan hopelijk niet meer geconfronteerd met het virus. Al weet ik eigenlijk niet of er maar één variant bestaat? Dus dat van die immuniteit hoop ik dan maar.

13. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.974
    Rutte zegt dat een groot deel van de Nederlanders Corona krijgt.

Ok dus pak 'm beet 8 miljoen mensen?

14. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Om groepsimmuniteit te krijgen moet idd 50-60% besmet raken

15. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439

Klopt, dit is ook bijna niet tegen te houden. Daar is onze maatschappij veel te open voor (al was het maar omdat je heel knullig in de rij bij de supermarkt geïnfecteerd wordt). Maar zolang het bij lichte ziekte verschijnselen blijft is dat niet het einde van de wereld. Als het werkt zoals de griep: je wordt ziek, hebt er tijdelijk ongemak van en daarna ben je een paar maanden immuun. Hoe gezonder je bent, hoe sneller je lichaam er weer bovenop komt. Wanneer een relatief groot percentage van de bevolking ziek wordt (ik neem hierboven even het 50% - 60% percentage over), krijgt het virus steeds minder kans een nieuw persoon te infecteren en dooft het langzaam uit.

Misschien een stomme vergelijking, maar wanneer er een grote brand van vele hectaren woedt is het soms beter om een gebied eromheen/ernaast preventief en gecontroleerd in de fik te steken. Het vuur krijgt zo geen kans zich ongebreideld verder te verspreiden. Immers wat al is afgebrand kan niet nog een keer in de fik vliegen. Met dan wel het verschil bij het virus dat de personen in kwestie geen permanente schade oplopen; je zit dan gewoon een tweetal weken thuis met verkoudheid/griep klachten en daarna ben je een tijd immuun.

Dat is de strategie zoals ik het begrijp.

RemcoM vindt dit leuk.
  16. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.974
    Voor zover ik heb begrepen zijn er cases bekend waarbij men na herstel opnieuw ziek is geworden en dus niet immuun is?

Waarom doen we gewoon even geen lockdown wat China e.d. ook doen, wat kennelijk helpt in China gezien de infection rate daar al terug aan het lopen is?

Waarom hamsteren mensen nog stééds? Heb je inmiddels niet al 2 weken voorraad in huis met dat fucking debiele gedrag van je?

Waarom is Rutte de énige Goofy op worldbase die zegt ah jongens krijg allemaal gwn maar de tyfus gwn yolo ziek worden met z'n all zodat we immuun worden?

Waarom heb ik al 2 dagen sicke diarree? Is dit ook Corona? Of schijt ik gewoon letterlijk in mn broek door al deze shit?

Ach ze zullen t wel beter weten daar in Den Haag.

RemcoM vindt dit leuk.
  17. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ‘Even geen lockdown’

Het is niet met 2 weken klaar hè? Jij wil lekker tm augustus in lockdown gaan?

Zifnap vindt dit leuk.
  18. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.974
    Wil je anders zo doorsudderenn tot einde dit jaar?

19. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    Juist met een lockdown laat je het doorsudderen.

Tim, B Tender en Zifnap vinden dit leuk.
  20. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Heeft idd ook geen zin. En zeker niet in Europa. Probleem is dat in ons werelddeel alles hutje mutje is volgebouwd. Daarnaast kon China zich relatief gemakkelijk een lockdown permitteren. China kan als wereldmacht bijna geheel in zijn eigen behoefte voorzien. Zien jullie dat Nederland doen? Toen de corona crisis in China startte hadden wij vooral last van tekorten in voorraden. "Made in China" was bijna nergens meer te vinden. Daarvan hadden wij last en zo afhankelijk zijn wij als land geworden van anderen. Dus een maandenlange, misschien wel een jaar of langer, lockdown… nee dat gaat het niet worden.

Deel Deze Pagina