1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.975
    Dus wat Spanje, Italië en Frankrijk doen is niet de juiste aanpak?

2. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    RIVM zegt 1400
    GGD zegt 6000

Grote kans dat er veel meer mensen besmet zijn en er niks van merken. Merendeel van de totale zieken vertonen milde symptomen .. en je hebt er zat die hebben het en die merken niks.

De landen die nu sluiten vangen de zieken en mensen die nog ziek worden op. Maximale incubatie van 14 dagen. De meeste echter al na 3-5 dagen. Je roeit het niet uit maar vertraagd het zodat de zieke makkelijker op te vangen zijn. Een lockdown volgt echt nog wel, al is het alleen maar om even de ziekenhuis te ontzien. Vroeg of laat krijgt iedereen dit, net als de griep.

En nee... geen idee waarom jij sicke diarree hebt. Hopelijk ben jij opgeknapt en heeft @Tyrant goede Wi-Fi op zij quarantine plek.

3. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Het klote aan dit virus is dan ook dat er inderdaad mensen zijn die er niets van merken, het wel doorgeven en zelf gewoon ''beter'' worden zonder veel op te merken van het virus. Ik denk dat de natuurlijke weerstand hier debet aan is. :)

Gisteren wel mijn onderbuurman ziekelijk hard te hoesten, wat die steeds vaker doet de laatste weken. Meneer bokst wel, is een ex roker en snel gefrustreerd. Ik hoop echt niet dat hij ziek is met die combinatie in gedachten. :x

4. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Oei dan behoort die sowieso tot de risicogroep.

Servantes, Killamonkey, Reckuuza en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Al laten testen? M’n vriendin heeft ook al een aantal dagen koppijn achter een kant van haar ogen en ook wel hoesten.

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Ze testen niet meer he.. Dat scheelt ook. Wij zien alleen geregistreerde besmettingen.

Ga er maar vanuit dat ze 't heeft. Zeiden ze tegen mij ook.

En die mensen die opnieuw besmet raakten waren niet helemaal genezen.

7. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Misschien wel, misschien niet. Ik vertrouw iig wel op de Nederlandse kennis.

Ik vind het sowieso maar bijzonder hoe iedereen hier een mening over heeft zonder enig verstand. Ik kan hier oprecht niks zinnigs over zeggen, hoogstens refereren naar de aanpak van andere landen.

Gyrrack, Tim en Killamonkey vinden dit leuk.
  8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
  9. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.994
    Ik vind het eigenlijk toch wel eng. En dan eigenlijk alleen mbt mijn ouders.

Moet ik daar (en dan ook hun kleinzoon van een half jaar) dan maar 6 maanden niet komen?

Nu ik t zeg ben ik trouwens wel echt blij dat het geen kind/baby virus is, anders werd ik helemaal leip

10. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    50-75% of COVID-19 cases are completely asymptomatic but contagious (a whole city got tested in Italy, ~3k population)

https://www.repubblica.it/salute/me...4302/?ref=RHPPTP-BH-I251454518-C12-P3-S2.4-T1

Vertaling
    ROME - "The vast majority of people infected with Covid-19, between 50 and 75%, are completely asymptomatic but represent a formidable source of contagion". The Professor of Clinical Immunology of the University of Florence Sergio Romagnani writes this at the top of the Tuscany Region, in anticipation of a strong increase in cases also in the Region, on the basis of the study on the inhabitants of Vo 'Euganeo where the 3000 inhabitants of the country are been subjected to swab.

The immunologist explains that the data provided by the study carried out on all the inhabitants of Vo 'Euganeo highlight two very important information: "the percentage of infected people, even if asymptomatic, in the population is very high and represents the majority of cases above all, but not only that, among young people; and the isolation of asymptomatics is essential to be able to control the spread of the virus and the severity of the disease ".

For Romagnani, what is now crucial in the battle against the virus is "trying to flush out asymptomatic people who are already infected because nobody fears or isolates them. This is particularly true for categories such as doctors and nurses who frequently develop an infection. asymptomatic by continuing to spread the infection between them and their patients. " And again: "It is being decided not to swab doctors and nurses again unless they develop symptoms. But in light of the results of Vo 'study, this decision can be extremely dangerous; hospitals risk becoming areas of high prevalence of infected in which no infected is isolated ".

In Vo '- Romagnani points out - with the isolation of infected subjects, the total number of patients fell from 88 to 7 (at least 10 times less) within 7-10 days. The isolation of the infected (symptomatic or non-symptomatic) was not only able to protect other people from contagion, but also appeared to protect against the serious evolution of the disease in infected subjects because the cure rate in infected patients, if isolated, was in 60% of cases equal to only 8 days.

Dit weerspreekt het 'ik voel me prima dus ik kan best even naar de supermarkt' idee..

M'n broertje viert morgen z'n verjaardag, er komen niet heel veel mensen, maar ik heb minder en minder behoefte om te gaan. Laatse wat ik wil is dat ik daar m'n ouders onbewust besmet.

11. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    is niet bijzonder. Is standaard.

Dyonko, Zifnap, Tim en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.735
    Interessant, maar ik dacht dat mensen die geen symptomen hadden niet positief testen? Of is dit al naar het rijk der fabelen verwezen?

13. Jimmy J.

Jimmy J. Active Member

Leuk Bevonden:
    3.741
    Die 6000 wordt ook al 3 dagen genoemd toch? Zullen er ook wel 20k zijn nu dan.

Snap sowieso niet waarom ze nog 'officiële' cijfers naar buiten brengen. Praktisch niemand wordt getest.

Rampage vindt dit leuk.
  14. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.735
    Voor zover ik het begrijp is die 6000 een schatting van de daadwerkelijk geïnfecteerden op dat moment. Dit is gedaan op basis van een factor die gebaseerd is op de ervaring met andere virussen, voornamelijk influenza. Dit is ook hoe de jaarlijkse totale geïnfecteerde bevolking met influenza wordt geschat. Dus de cijfers die de GGD de wereld in gegooid heeft zijn de daadwerkelijk positief geteste gevallen vermenigvuldigd met een factor die tussen de 6 en 7 ligt (de daadwerkelijke factor is vast wel ergens te vinden). Aangezien de infectieratio van COVID-19 een stuk hoger lijkt te liggen dan die van influenza zal het daadwerkelijk aantal geïnfecteerden inderdaad wel een stukje hoger liggen dan die 8500 - 9000 die het volgens de schattingen nu zouden moeten zijn.

15. Jimmy J.

Jimmy J. Active Member

Leuk Bevonden:
    3.741
    Dit gebeurt ook in Nederland, maar dan met zo'n 200 per dag:

RaouLioo vindt dit leuk.
  16. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    /Mod Fake news

Laatst bewerkt door een moderator: 17 mrt 2020
  17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Killamonkey en B Tender vinden dit leuk.
  18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.735
    Ik wist niet dat ze Nederlands spreken bij Stanford!

19. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.975
    Yellow is echt de guy die in elke Whatsappgroep de meest mogelijke fake onzin troep probeert te verspreiden

Jorrie en Killamonkey vinden dit leuk.
  20. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.735
    Ik zie Yellow iedere ochtend al zijn adem oefeningen doen midden in het park.

Alexknl en Reckuuza vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina