1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Wie is die vrouw op je avatar dan?
    Trappen jullie hier ook nog in. :+

2. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Uitspraak langstudeerboete verandert alleen maatregel m.b.t. deeltijdstudenten ingeschreven voor februari 2011. :mad:

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    Dat wordt dus 6000 euro betalen voor een jaar als ze ook nog eens je OV gaan stelen (zoals ze willen doen)...
    De proporties zijn gewoon schandalig. Doe dan 1000 euro boete, maar het is nu gewoon het dubbele van je collegegeld.

Laat ze eerst maar eens wat doen aan de kwaliteit van het onderwijs, want die is gewoon behoorlijk matig.

4. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.026
    Idd behoorlijk matig..dit is echt om te janken dit..zijn wij zo niet het duurste land in Europa om te studeren?? Als ze het OV ook nog nakken ben ik echt de sjaak..wie niet.. Ik heb 2x een studie gevolgd (voor een half jaar) die ik niet dope vond. Mijn huidige studie, vind ik nog steeds niet je van het (UvA). Je wordt daar zo weinig gemotiveerd, en iedereen is meer bezig met zuipen en andere activiteiten (yeah, student zijn!!) dan daadwerkelijk studeren..het is om te janken. Dus wellicht is die langstudeerboete wel goed, maar in mijn geval puur kut. Halve jaren worden gewoon als een jaar studievertraging gerekend wat betekend dat ik vanaf 2013 extra moet lappen. Dat wordt dus lenen waar ik totaal geen zin in heb..Als ik m'n bachelor heb meteen vertekken naar Antwerpen voor een Master.

Laatst bewerkt: 11 jul 2012
  5. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat doen ze ook. Het geld dat door deze zaken vrijkomt gaat terug in het onderwijs.
    Maar ik vind dat je vrij kort door de bocht bent. Ik vind het zelf lastig te verkroppen dat de wat meer pittige opleidingen in mijn omgeving meer betalen (door langere gemiddelde studieduur), maar dat "wij" het minste behoefte hebben aan onderwijsverbeteringen. OCW kijkt dan lekker zwart-wit naar zaken als aantal contacturen etc., maar daar hoor je mij niet over klagen...

Vanochtend gaf ik mijn deskundige (/kuch) mening bij Studio040: http://www.studio040.nl/article/6-woensdag/453-woensdag-11-juli-2012
    En vanavond om 18.00 mijn reactie in een tv-item bij dezelfde zender. Heel Eindhoven is dan weer helemaal up-to-date. :cool:

6. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Ik ben het met je eens dat de kwaliteit van het onderwijs verbetert moet worden, maar die langstudeerders ben ik zelf ook wel een beetje zat.

Als een studie 4 jaar duurt moet je er niet 6 over doen, punt en anders maar dokken.

Maar goed, het zou beter zijn als ze tegelijk met dit besluit ook verbeteringen in het onderwijs op alle niveau's zouden invoeren.

Een kennis van mij heeft 8 jaar over de Havo gedaan en had daarvoor al eens een groep over gedaan. Kerel heeft niet eens een diploma nog.

Dan kun je zeggen: Dat is maar een enkele geval, maar ze zitten er wel met duizenden door het land heen, dat hebben oud leraren van mij al eens gezegd en dat was zeker zo'n 6 jaar geleden.

7. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    ja, doe jij maar 4 jaar over Wiskunde, Technische Natuurkunde enz op de TU

8. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Jup, Het ligt allemaal aan de luie studenten dat van de 120 leerlingen er nog maar 40 over zijn in jaar 3, waarvan zeker 3/4e studievertraging oploopt. De regering ziet ook wel dat bètastudies nu een goudmijn zijn door die langstudeerboete..

9. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Slagingspercentage van 24% op een 3-ECTS vak Kansrekening, Yellow, succes ermee!

En studeren is meer dan studeren alleen. Ga een zonne-race-auto bouwen of medezeggenschap doen. Instellingen kunnen niet zonder!

10. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    haha, ik heb net nog 4 punten binnengesleept met een 9 terwijl ik enkel college sheets had bekeken :+ Jullie curriculum klopt eigenlijk gewoon niet. Teveel werk in te weinig ects.

11. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Dan is mijn vraag: Hoe de fuck hebben ze dit dan 30 jaar lang zo kunnen door laten gaan?

Of beter: Waarom hebben ze niet beter gelet op de doorontwikkeling van technologie etc die bij het onderwijs of door het onderwijs gebruikt en gemaakt worden?

Ok, als je verscheidene vakken doet zou je die jaren er gewoon bij moeten krijgen, maar nu jullie het duidelijk uitgelegd hebben. Godver, wat een wausen daar in Den Haag. 3000 mijn reet. 8)

12. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    13:45 Nederland 2, Sluiting Maasvlakte 2. Best bijzonder!

13. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.762
    Is Kansrekening en Statistiek daar ook al zo'n struikelvak?

Maar qua kwaliteit heb ik het niet perse over contacturen etc., maar de manier waarop men met langstudeerders om gaat. Hier heb ik het al eens met een studieadviseur over gehad, maar die mensen worden redelijk aan hun lot overgelaten, waardoor de motivatie alleen maar daalt en goede resultaten nog langer uitblijven. En ja, ik heb dit vaak genoeg gezien en gehoord om te constateren dat dit inderdaad een probleem is.

14. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Het gaat er niet om door die extra vakken oid. Het gaat erom dat bètastudies over het algemeen veel zwaarder zijn dan de "normale" studies, maar dat ze met dezelfde (in mijn opinie erg botte) bijl inhakken op de langstudeerders.

@hierboven:

Ik heb een jaar studievertraging opgelopen vorig jaar, waardoor ik een jaar later op stage moest;

- Ze waren vergeten contact op te nemen over de stage
    - Ze waren me vergeten te mailen over bepaalde vakken die ik blijkbaar moest volgen.
    - ze hadden me in geen klas ingedeeld.

Dit jaar was echt een feest.:+

Laatst bewerkt: 11 jul 2012
  15. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik ervaar echt het tegenovergestelde! Het verbaast mij dat je dit in Delft wel zo meemaakt. :eek: Dat is namelijk niet het beeld dat ik van ORAS en de VSSD krijg.

16. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.762
    Nou, het komt nu misschien iets negatiever over dan het daadwerkelijk is. Maar het zal sowieso per faculteit wel enigszins verschillen. Punt is dat ze hier een curriculumswitch hebben ondergaan en het misschien daardoor chaotischer is. Zo is er een middag geweest om bijgepraat te worden over de overgangsregeling (met uberhaupt maar een jaar inhaalmogelijkheden [waar het in Eindhoven volgens mij 2 jaar is?]), maar moesten deelname aan de verschillende practica door deze langstudeerders zelf geregeld worden met de leraren via e-mail. Daarnaast is het administratief erg matig sinds de switch, met cijfers van vakken die in een verschillend curriculum gehaald zijn, maar niet goed geregistreerd worden. Studenten zouden automatisch overgezet worden als ze niet meer aan het oude curriculum konden voldoen, maar dit is ook maar half gedaan. Vaak moest er toch nog met de administratie worden gecommuniceerd tot het uiteindelijk gefixt was. Een ander schandalig voorbeeld is twee tentamens van wiskundevakken van twee verschillende jaren tegelijkertijd plannen (kan gebeuren), dan wel een regeling verzinnen, maar bij die regeling opeens eisen gaat stellen aan herkansingsmogelijkheden. Ik vind dat als jij een fout maakt je niet het recht hebt om opeens eisen te gaan stellen.

Daarnaast wordt je bij problemen met vakken van het kastje naar de muur gestuurd. De docent stuurt je door naar de studieadviseur, omdat hij te bang is om een 'frauduleuze' fout te maken, terwijl de studieadviseur weer te weinig 'macht' heeft om daadwerkelijk iets voor elkaar te krijgen. Ik vind sowieso dat een studieadviseur wel iets meer macht mag krijgen, aangezien dat de mensen zijn die weten hoe het er met de studenten aan toe gaat en waar zij een behoefte aan hebben. Het enige wat zij echter kunnen is advies geven (hence studieadviseur).

Het is misschien een beetje een onsamenhangend verhaal en misschien ook enigszins gekleurd, maar om het even samen te vatten:
    - Ik vind uit ervaring (van mij en enkele anderen van dezelfde faculteit) dat de langstudeerder bij onze opleiding nu teveel bezig is met activiteiten die ze vaak demotiveert en eigenlijk het werk juist zijn van de administratie en organisatorische takken van de opleiding. Je betaalt toch geld om onderwijs te volgen en de daarbij behorende "services", maar uiteindelijk ben je voor een deel bezig organisatorisch werk te verrichten wat eigenlijk de job is van werknemers van de universiteit. Wellicht komt dit door de curriculumswitch, maar ik vind niet dat de langstudeerder hiervan de dupe moet zijn. Je laat mensen nu een boete betalen, maar ze krijgen er eigenlijk niks voor terug. En als ik dan zie dat er nu al voor de tweede keer in korte tijd nieuwe schermen worden aangeschaft voor computerzalen, terwijl de oude nog voldoen, heb ik het idee dat hun prioriteiten toch ergens anders liggen.

Nogmaals: wellicht is het wat gekleurd, omdat ik het bij mensen om mij heen merk. Anderen zullen misschien juist wel een positieve ervaring hebben gehad.

Aan de andere kant zie ik dat het voor de net-instromende nieuwe studenten wel goed geregeld wordt. Deze krijgen zelfs jaargesprekken (omdat zij natuurlijk moeten voldoen aan hun BSA) en dergelijke. Doe zoiets ook met langstudeerders. Niet iedere langstudeerder is een bierzuipende dwaas. Ik ken er genoeg met persoonlijke problemen, zoals bijvoorbeeld chronische ziekte. Nu moeten deze mensen zelf telkens maar overal achteraan zitten. Echter is dit hetgene dat mij dwars zit dus op organisatorisch vlak. Ik kan nog wel enkele voorbeelden noemen van problemen die eigenlijk helemaal geen problemen zouden moeten zijn. Qua inhoud vind ik de opleiding juist sterker geworden de laatste jaren.

17. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Volgens mij kun je in een zeker opzicht blij zijn als je laagopgeleid bent. Dan heb je dat gedoe met beta dit, propedeuse dat ook niet.

Aan iedereen met een hoge studie: Begin medelijden te krijgen en respect! :thumbs:

18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
  19. Stoempfel

Stoempfel @Dyonko

Leuk Bevonden:
    128
    ja, echt respect man!

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Het was ook meer bedoeld voor de mensen die het drukker hebben dan mensen met een lagere studie.

Bovendien: Wat is het probleem van een beetje respect? Dat is er toch al te weinig in deze wereld.

Zie deze pic:
    :+

Deel Deze Pagina