Ik vraag me af hoe massale evenementen komend jaar kunnen gaan plaatsvinden. Het wordt heel lastig denk ik.
Ik zat eerst te denken aan 'festivals gaan door, maar je mag alleen naar binnen als je met een recente testuitslag kunt laten zien dat je geen Covid19 hebt', maar daar zitten behoorlijk wat haken en ogen aan. Allereerst schaarste aan betrouwbare testen, thuistesten kun je mee sjoemelen, dokters hebben denk ik wel wat beters te doen dan mensen gezond-verklaren voor festivals, en een test-in-de-wachtrij lijkt me een logistieke onmogelijkheid, zeker als je daar nog 1,5m afstand zou willen houden.
De vloer verdelen in vakken van 1,5m... Dan krimpt je capaciteit drastisch en wordt het denk ik heel lastig om rendabel te draaien, en het is toch 'anders' wanneer je daar zo staat in een soort vacuum.
Wordt lastig denk ik, grotere evenementen organiseren op een rendabele manier komend jaar.
Ik hoop in het verlengde hiervan dat áls er steun voor de cultuur- en evenementensector komt, dit wat eerlijker wordt verdeeld dan gebruikelijk lijkt in de sector (hogere cultuur krijgt bakken geld toegeschoven want hogere cultuur, en commerciële evenementen krijgen geen geld want commercieel en marktwerking). De ogenschijnlijke willekeur daarin is mijzelf al langer een doorn in het oog.
Waar een club als Stichting Concertgebouworkest jaar in jaar uit 100% afhankelijk is van subsidies...
... mag een club als LiveStyle International (zit achter ID&T) het jaar in jaar uit in grote lijnen allemaal zelf regelen.
(overigens 100% openbare informatie, hierboven).
Vind ik krom.
Klik om te vergroten...