1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
  2. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    Gekken :mad:

3. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Lees net dat het ook maar 20km bij Columbia High vandaan is.

4. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Southpark he..

5. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Nee, komt door games.

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    En gewelddadige films

7. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
  8. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Waar is Batman als je hem nodig hebt?

9. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    En ja hoor, het nieuws legt alweer een mogelijke link met geweldadige films. Zucht.

10. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    Dat is toch ook logisch? Het gebeurt bij de premiere van een gewelddadige film. :+

11. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Het is wachten op de simpele ziel die alle geweldadige films wil verbannen.

12. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Kung Fu Panda is ook geweldadig!

Misschien, maar dan ook heel misschien moeten ze het wapen beleid aanpassing in dat kut land....

13. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
  14. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Gaat lastig worden als die Yanks, voor Texanen, het zien als een grondwetbeginsel. |:-

Voor de rest QFT.

15. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik vind het eerlijk gezegd een tamelijk oppervlakkige zienswijze. De VS zijn niet het enige land met een liberale houding t.a.v. wapens. In andere landen waar het ook relatief makkelijk is om wapens te krijgen, vallen niet uitzonderlijk veel slachtoffers door vuurwapens (zoals in de VS wel het geval is, weet niet of dat ook opgaat voor drama's zoals dat in Denver, maar als ik afga op wat de media vertellen lijkt dat wel het geval).

Dat strengere wapenwetgeving alles oplost is dus en voorbarige uitspraak. Temeer gezien het gegeven dat zulke voorvallen ook plaatshebben in landen met strenge wapenwetgeving. Als iemand echt zo'n idee in zijn hoofd haalt, zal hij heus een mogelijkheid vinden aan een vuurwapen te geraken.

Maar voor de oorzaak hiervan moeten we volgens mij dus naar iets anders kijken. Ik geloof wel dat bepaalde videogames, films en muziek onderdeel zijn van een zekere agressie die in de (westerse) samenleving bestaat - wellicht in de VS meer dan elders. Als ik kinderen buiten oorlogje zie spelen, dan verontrust mij dat. Mensen houden van agressie. Het zijn niet de games die leiden tot moorden, maar het gevaar op zulke buitensporigheid schuilt in die menselijke karaktertrek, in combinatie met bijvoorbeeld psychische en sociale factoren.

De vraag is hoe hier dan wel mee omgegaan moet worden. Ik denk dat er grote veranderingen nodig zijn om de mens te evolueren van een egocentrisch wezen dat nauwelijks autonoom is en het best gedijt door op te gaan in de massa, naar autonome wezens die inzien wat het algemeen belang is. Opvoeding, onderwijs en manier van geregeerd worden zijn denk ik de eerste dingen om aan te pakken. Maar mijn antwoord dwaalt redelijk af van de oorspronkelijke kwestie, hoewel ik vermoed dat zonder zulke ingrijpende aanpassingen deze gebeurtenissen blijven bestaan.

Laatst bewerkt: 21 jul 2012
  16. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Zo _O_

Al is het zeker geen slecht idee om dat wapenbeleid in de VS maar eens streng aan te pakken. Ja, dit soort psycho's zullen vast wel aan een wapen komen als ze het echt willen maar het is geen slecht idee om ze het een stuk moeilijker te maken, toch? Een beetje een gevalletje van "Ik doe m'n deur niet op slot als ik wegga want inbrekers komen toch wel binnen."

Sowieso klopt er geen zak van die leeftijdskwallificatie in de VS. Op je 16e mag je rijden, op je 18e een wapen kopen en op je 21e pas een biertje drinken. :emo: Misschien eens omdraaien?

Laatst bewerkt: 21 jul 2012
  17. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Inderdaad, op je 16e een wapen, op je 18e zuipen, en op je 21e bezopen rijden met een kofferbak vol geweren.

18. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Er zaten in de zaal ook babies en kinderen van 6, dat is ook niet helemaal jofel

19. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.026
    Hele maatschappij moet gewoon veranderd worden..zie God Bless America.
    Noemde die dude zichzelf nou ook The Joker? Las zoiets op telegraaf.nl..topbron natuurlijk..

20. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Zeg niet dat het iets oplost, maar het zal er iig zeker door af gaan nemen. Het wapenbeleid heeft zeker invloed op deze daden. Voor de rest is het gewoon een ziek lang waar de indoctrinatie en propaganda al op de kleuterschool begint.

Deel Deze Pagina