1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Denk dat in de randstad het probleem eerder groter is tbh.

Yellow 13 vindt dit leuk.
  2. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
  3. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319

Heel benieuwd naar deze ontwikkeling.

4. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Nou zeker, ik ben ook heel benieuwd. Ik weet ook eigenlijk niet wat het betekent. Klinkt als fancy woorden voor een reorganisatie?

5. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Syke haalt wel degelijk een goed punt aan vind ik. Jammer dat sommigen er zo lacherig over doen. Wat Syke probeert te benadrukken (althans dat is mijn interpretatie) is dat er wel degelijk racisme bestaat, maar dat er is ook een groep mensen is die zich wel heel gemakkelijk bij de pakken neergooit. Of zich "entitled" of achtergesteld voelt. En dat is een zeer geëmailleerde groep qua afkomst. Het lijkt wel of er tegenwoordig steeds meer mensen met een minderwaardigheidscomplex rondlopen. Dit merk ik als consultant ook tijdens mijn interim opdrachten. Dit zijn mensen die continue ontevreden zijn en zich buitenproportioneel vaak achtergesteld voelen. Zij wijzen naar de overheid, naar links of rechts in de politiek, naar de rijke elite, de armen, naar Poolse arbeiders, naar gekleurden, naar (anders) gelovigen, naar biseksuelen en ga zo maar verder. Dan vraag je naar de eigen verantwoording, "wat heb JIJ dan gedaan om jouw leven te verbeteren?"

Stilte, waarna het wijzen opnieuw begint. Externe factoren (zoals racisme) hebben zeker invloed op ons leven. Maar het is naïef om te geloven dat de successen en falen op ons levenspad alleen kunnen worden toegeschreven aan deze externe factoren. Jijzelf als individu hebt namelijk ook veel invloed op je leven. Deze invloed is zeker niet absoluut; je bent in welke maatschappij dan ook ten dele afhankelijk van anderen. En sommige milieus (landen zelfs) zijn zeker meer "hostile" naar bepaalde groepen mensen. Maar verandering vindt plaats vanuit jezelf; de eerste stap zet je altijd zelf, die komt zelden vanuit anderen.

Laten we dus niet de wereld zo bagatelliseren dat gebrek aan kansen alleen worden veroorzaakt door ongelijkheid, want ik kan uit persoonlijke ervaring jullie meegeven dat dit reinste onzin is. Er is wel degelijk een groeiende groep mensen die blijkbaar gelooft dat het succes zomaar komt aanvliegen. Sorry jongens: daar moet je soms hard voor knokken en vooral ook blijven werken. En nee, niet gelijk naar anderen wijzen. Wat heb jij zelf gedaan?

Al deze situaties/ontwikkelingen/problemen bestaan naast elkaar in onze wereld. Dat maakt het ook juist zo complex. In deze synergie, een hete brij van oorzaak en gevolg effecten is er niet één factor aan te wijzen waarom de huidige situatie in de wereld onze realiteit is (positief zowel als negatief) en wat we moeten doen om het negatieve op te lossen. Helaas, er bestaat geen universele blauwdruk waardoor we morgen in een utopie wakker worden, als dat überhaupt al tot de mogelijkheden behoort.

Laatst bewerkt: 5 jun 2020
  6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Maar dit werd ook helemaal niet ontkend in dit topic (iig niet door mij).
    Er werd gezegd dat ZP discriminered kan overkomen en opeens was het 'het werkt 2 kanten op want sommigen vinden dat we moeten betalen voor het verleden', gevolgt door dat er een algemene tendens heerst dat blanke mensen zich moeten schamen.

Cyndris en Zifnap vinden dit leuk.
  7. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    mUh BoOtStRaPs

8. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik richt mij ook niet persoonlijk tot jou. Wat ik wel vind is dat sommigen hier sterk de neiging hebben redelijk ongenuanceerd naar de huidige staat van de wereld te kijken. Ik begrijp de vereenvoudiging, dat maakt het gemakkelijker alles te begrijpen. Maar daarmee doe je ook mensen tekort. En de oplossing komt niet dichterbij.

Enfin, hier wordt veel besproken dus zie dit desnoods maar als een zijdelingse opmerking. Mijn interpretatie is ook maar één uit velen. Ga vooral lekker door met discussiëren. :)

9. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Als het echt zover gaat komen toch wel heel erg benieuwd (niet op positieve manier) wat het teweeg gaat brengen. Voor VK (kunnen ze in hun eentje gunstige handeldeals sluiten met VS, India, China, EU? Besluiten nog meer bedrijven zich in EU te vestigen die nu in VK zitten met HQ? Waar gaan al die Britten nu op vakantie ipv Spanje?) voor EU en vooral voor NL (handel, visserij, expats, onderzoeksprojecten).

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    No deal brexit bestaat natuurlijk niet echt.

11. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Hier zit een grote overlap in met wat ik bedoel ja.

Als je als blanke Nederlander iets bereikt komt het door je afkomst.

Als je als niet blanke Nederlander een keer tegenslag hebt is het door je huidskleur.

Overal komt racisme voor. Ook ik ben weleens vanwege leeftijd of andere vooroordelen niet aangenomen op een sollicitatie ten gunste van een andere kandidaat. Dat accepteer je en je gaat weer door. Zal vast bij bepaalde bedrijven vaker voorkomen dat dit op achternaam gebeurt, maar dan moeten die bedrijven worden aangepakt en niet heel Nederland als rascistisch worden neergezet. Is ook een vorm van alles over 1 kan scheren.

Ben zelf ook Intercedent geweest waarbij ik iedereen altijd een eerlijke kans gaf. Maar je wordt zo snel voor rascist uitgemaakt. Iemand die 2 keer bemiddeld is en altijd te laat komt als die al komt, is boos omdat hij een 3e keer niet wordt bemiddeld. Waarom? Omdat ik een rascist ben.

Als iemand reageert op een functie als secretaresse met een e-mail die barst van de spelfouten ben je rascist omdat je ook mensen moet aannemen die de taal niet beheersen.
    Ik wijs iemand niet af vanwege afkomst maar omdat goede zakelijke schriftelijke communicatie een functie eis is voor de functie.

Mijn frustratie zit hem in het feit dat ik juist iedereen gelijk behandel maar daardoor als rascist wordt bestempeld omdat eerlijke behandeling niet altijd politiek correct is.

12. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Nee maar ook het verschil tussen wat werkelijk harde of softe brexit wordt zal best te voelen zijn

13. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    :eek:

Ik denk overigens dat wij best "blij" moeten zijn dat onze politie zo passief is. Je zal hier ook maar van die mep grage mannetjes hebben...

14. Reson

Reson Active Member

Leuk Bevonden:
    635
    En terecht!

Doodeng als je piloot Anwar Al Ali zou heetten.

Ies maar grapje toch! Bij voorbaat bedankt als je de racismekaart even laat haha

15. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725

WTF is deze?

16. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Oooh heel herkenbaar. Ik moet eigenlijk eens mijn kennis op de universiteit van Maastricht hier laten posten over hoe de situatie daar is. Je broek zakt er vanaf in welke mate, op basis van politieke correctheid, mensen oneerlijk worden behandeld. Ik vind het schrijnend en dat voor een Universiteit. Je zou van zo'n vrijgevochten organisatie beter verwachten, maar misschien ben ik dan weer naïef.

17. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Waarom verbaast het mij niet dat ik meer verontwaardiging hoor over het doorslaan dat de afgelopen paar jaren soms zou voorkomen in gelijkheidsdiscussies, dan ik in een veelvoud aan jaren ervoor over racisme heb gehoord.

18. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Valt me nog me dat hij niet "looking up to us" zegt :+

Taab vindt dit leuk.
  19. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    Ze moeten in de VS ook stoppen met (in dit geval seniele) oude mannen in het Witte Huis te plaatsen.

AOC 2024! <3

Laatst bewerkt: 5 jun 2020
  20. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Daar ben ik wel heel benieuwd naar want je laat het overkomen alsof het aan de orde van de dag is. Kan ik totaal niet beamen.

Deel Deze Pagina