1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
  2. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    B Tender vindt dit leuk.
  3. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
  4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
  5. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    ^Dit onderzoek/rapport, of ten minste de samenvatting daarvan hierboven, rammelt behoorlijk als ik dit hier lees: https://www.geenstijl.nl/5153907/een-korte-analyse-van-de-plannen-van-d66/

De rest van de onderzoeken ken ik net precies. Over het stukje over agenten/profileren hebben we het al vaak gehad. Gaan we niet uitkomen :)

Donkere jonge jongen met Mercedes E65 AMG (die zich verder netjes aan de snelheid doet en niks fout doet) aangehouden voor blazen/rijbewijscontrole) > racisme / etnisch profileren
    Lichte jonge jongen met Mercedes E65 AMG (die zich verder netjes aan de snelheid doet en niks fout doet) aangehouden voor blazen/rijbewijscontrole) > ..

6. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Hier staan een aantal zaken in die al bekend zijn en moeten worden aangepakt maar ook een hoop wazigheden.

Zaken als veel kinderen van migranten maken de middelbare school niet af als bewijs dat ze minder kansen hebben zegt niets. Zeker niet ze melden dat de oorzaak niet is onderzocht.

Dat uitzendbureaus in opdracht van werkgevers naar een bepaald profiel zoeken is ook erg breed. Het percentage dat dit doet kan grotendeels bestaan uit bureaus die specifiek Poolse en Romeinse arbeidskrachten zoeken. Dit zijn ook vaak Poolse uitzendbureaus. Belangrijke informatie is of dit bewust gebeurd bij namen zoals TempoTeam, Manpower, Randstad etc.

Daarnaast blijkt uit geen enkel feit dat er gedsicrimineerd wordt op huidskleur. Een niet-Nederlandse naam zegt niets over de huidskleur. Iemand die Steiner, Ferreira of Montiani heet heeft misschien net zoveel moeite. Bovendien hebben mensen met Surinaamse achtergrond vaak Nederlandsklinkende achternamen. Dan zouden ze een grote kans op de arbeidsmarkt hebben volgens dit onderzoek.

Profileren van de polite snap ik wel. Een vriend van mij is politie agent. Heel wat jaren geleden kwam profileren al in het nieuws. Ik vroeg hem hoe dit ging. Hij gaf aan dat ze kijken naar mensen die zich verdacht gedragen. Iemand op het station met een hoodie met capuchon is dan een stuk verdachter om in de gaten te houden dan een zakenman met colbert en aktetas ongeacht de huidskleur. Ook wegkijken als je agent naar iemand kijkt of ander gedrag valt op. Wel gaf hij aan dat er vaak naar groepjes wordt gezocht van bepaalde afkomst. Maar dat is gericht.

Als er bijvoorbeeld meldingen binnenkomen van Marrokaanse jongeren die meisjes lastig vallen of ouderen intimideren dan moet je wel naar die doelgroep zoeken.

Hetzelfde als dat je melding krijgt van blanke voetbal hooligans.

B Tender vindt dit leuk.
  7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Jongens we kunnen er toch wel overeen zijn dat er gewoon racisme op al die gebieden te vinden is?

8. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    fredfenster vindt dit leuk.
  9. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik ben het volledig eens met dat er racisme is. Maar als je enkele demonstranten moet geloven kunnen ze niet eens de deur uit zonder uitgescholden te worden en worden ze dagelijks eruit gepikt om zich te legimiteren
    door de politie.

Omdat discriminatie door alle bevolkingsgroepen gebeurd, ook niet witte mensen of mensen met een witte achtergrond is het lastig dit aan te pakken.

Wij zijn de minst racistische bevolking ter wereld zo een beetje. Heb helaas geen link. Onderzoek lang geleden gelezen maar kwam hier op neer.

Overal ter wereld wilden ze kijken of er racisme is door in alle landen een simpele vraag te stellen:

Vindt je het een probleem als iemand naast jou komt wonen die anders is dan jij? ( andere geloof/levenswijze, geaardheid of huidskleur).

Hoe hoger het percentage dat dit een probleem vindt hoe hoger het racisme in dat land. De meest racistische landen waren de landen waar donkere mensen woonden. Ook India stak er bovenuit. Nederland samen met Noord-West Europa was het minst racistisch.

10. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.723
    Je bedoelt dit onderzoek?
    https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fsoc.2019.00012/full

11. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik denk dat niemand dat bestrijdt... In een land met 17mio inwoners is élk fenomeen wat je kunt bedenken wel aan de orde.

Waar men denk ik wel over van visie verschilt is hoe gróót/erg het probleem is:

a) Já er is racisme, in een enkel geval, dat is natuurlijk heel erg maar we moeten het niet groter maken dan het is (niet mijn woorden/visie maar mijn verwoording van het ene uiterste);
    vs
    b) donkere mensen worden (nagenoeg) allemáál (nagenoeg) élke dag achtergesteld o.b.v. hun huidskleur wat schandalig en middeleeuws is.

de waarheid zal ergens tussen a) en b) liggen (a en b zelf meegenomen), de een denkt dat het wat meer richting a neigt, de ander meer richting b.

Tyrant vindt dit leuk.
  12. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Zou best dat onderzoek kunnen zijn. Ik herinner me een wereldkaart met kleuren. Met kleuren werd de mate van rasicme aangegeven.

Die tabel die je post weet ik niet goed hoe ik die moet interpreteren.

En inderdaad de waarheidnligt ergens tussen A en B. Daarom is het belangrijk vast te stellen waar tussen A en B.

Vergelijk het met laaggeletterdheid. Mensen die niet kunnen lezen en schrijven kunnen moeilijk mee. Ze kunnen overheidsbrieven niet lezen, solliciteren is lastig en veel meer.

Nu kunnen we massal de straat op gaan en demonstreren dat de overheid hier iets tegen moet doen. Als ze niet luisteren kunnen we gaan plunderen en rellen maar wat voegt dat toe? Hoe groot is het probleem van laaggeletterdheid?

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Ja precies, ik wilde effe checken waar we stonden.

14. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    https://www.nu.nl/economie/6058599/...pergekweker-na-zes-weekendloze-werkweken.html

De Inspectie SZW, de voormalige Arbeidsinspectie, heeft de werkzaamheden bij een aspergekweker in Noord-Brabant tijdelijk stilgelegd. 44 werknemers moesten daar zes weken lang iedere dag 8 tot 14 uur asperges steken, schrijft het overheidsorgaan woensdag. Ook schoot de werkgever op andere arbeidsomstandigheden tekort.

Next level uitbuiting

15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.723
  16. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Kwam nog een interessant filmpje tegen van iemand over White Privilage.

Wat is jullie mening hierover na het zien van het filmpje.

17. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Fijn dat hij het niet meegemaakt heeft, maakt nog niet dat het niet bestaat. Zijn voorbeelden zijn logisch, zeker, maar geloof niet dat die iets bijdragen. Zodra hij begon over "left America" vond ik het moeilijk om nog iets wat hij zei serieus te nemen. Waarschijnlijk onterecht maar het is wat het is.

Het helpt ook niet echt dat hij dan niets zegt over wat er wel moet gebeuren. Of is zijn punt dat er niks aan de hand is?

18. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik ga niks van dat nazi kanaal bekijken.

Rampage, Fiasco en Tyrant vinden dit leuk.
  19. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    De persoon in het filmpje die zijn mening geeft is een donker persoon. En nu is het een nazi?

Dit is een beetje het probleem met een deel van de mensen die zich links noemen. Ze noemen alles te snel fascist en nazi wat ik een zeer verontrustende beschuldiging vindt.

De man in het filmpje kun je het mee eens zijn of niet, maar hij zegt geen hatelijke dingen en hij roept ook niet op tot haat of geweld tegen een groepering.

Nazi's zijn mensen die bepaalde bevolkingsgroepen willen uitroeien. Iemand uitschelden voor nazi die het zeker niet is gaat echt ver ook als je het er niet mee eens bent.

Ik noem de mensen van BLM ook geen IS of Al Quaida omdat ze voor hun eigen groepering opkomen.

Als het koloniale verleden en de slavernij zo gevoelig ligt, waarom wordt dan wel makkelijk teruggegrepen naar Nazi Duitsland?

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Vind 't ook een beetje kansloos Amerikaans filmpje waarvan ik niet snap dat we daar in NL naar moeten kijken.

Je post 't alleen omdat een zwarte het verhaal houdt. Het is niet alleen beetje treurig maar ook nogal anekdotisch.

Deel Deze Pagina