1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Ben niet echt een vaste kijker maar dat idee had ik niet.

2. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Dan is er, met deze benadering, denk ik heel veel wat nu als racisme wordt aangeduid mogelijk (naar de definitie) juist niet racisme, omdat men (afhankelijk van hoe je het benadert) ofwel een/enkele personen van een bepaald ras negatief bejegend en niet het hele ras, of juist meerdere rassen 'tegelijk' negatief bejegend bij een racistische opmerking/gedraging.

EDIT:
    Dan is bijvoorbeeld een opmerking als 'alle buitenlanders het land uit' zeer verwerpelijk, maar niet echt racistisch?
    EDIT: De (nog verwerpelijkere) uitspraak 'alle (vul een land in)'ers zijn kut' is naar de letter dan misschien ook niet racistisch.. Je refereert naar afkomst, niet naar een specifiek ras (en binnen een land leven meerdere 'rassen', zie ook Nederland).
    Voor de duidelijkheid: ik sta dus niet achter dergelijke uitspraken, integendeel, maar vind het wel interessant om de definitie van iets dergelijks een beetje af te pellen, helemaal omdat er tegenwoordig juist heel veel onder de noemer racisme wordt geschaard, al dan niet terecht.

Het is echt geen makkelijke, en een best wel enge (niet brede) definitie vind ik zelf, en je zult er een boek over vol kunnen schrijven. Gevoelsmatig wordt dit aspect van 'de discussie' nooit echt meegenomen maar vind ik zelf dan weer interessant.
    NB: Er zullen ongetwijfeld ook wel 100 verschillende definities van bestaan, ik heb die van de Engelse Wikipedia geleend. Misschien luidt de conclusie wel dat die definitie wat herzien moet worden:)

EDIT:
    In de vrouwen-aan-de-top-discussie wordt vaak aangehaald dat vrouwen gemiddeld gezien wat andere sterke punten hebben dan mannen, en dat mannen en vrouwen in een boardroom elkaar dus goed aanvullen en al het andere gelijk zijnde dus een sterker team kunnen vormen (onderschrijf ik volledig overigens en is geloof ik genoeg wetenschappelijk bewijs voor). Daarmee ben je aan het zeggen dat een bepaald geslacht op bepaalde punten superieur is aan het andere geslacht (en vice versa) en dat kan en mag ook. Maar wanneer je dergelijke uitspraken over een ras zegt i.p.v. over een geslacht dan ben je naar de definitie 'racist'.

Laatst bewerkt: 23 jun 2020
  3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    Dit is wat Johan er zelf over zei:

Tyrant vindt dit leuk.
  4. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.954
    Ik weet niet man. Johan moet inmiddels toch echt wel beter weten dat Renee alleen maar daarop uit is. Precies wat Johan aangeeft nu is al 1000x gebeurd. Zal mij niks verbazen al is dit gewoon bewust nu door Johan gezegd, dat het dus 1 grote poppenpast is, om zo nog meer clicks, commotie en uiteindelijk kijkcijfers te genereren. Ze poppen inmiddels nu gewoon een soort De Gouden Kooi met fake terror Jaap.

5. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    :+ Ja, dat gaat echt goed werken. Dat deden ze vroeger ook, werkte perfect.

6. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Beter dan wat nu gebeurt

7. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.980
    Brandstapels!

8. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    Heksenwegingen!

9. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Dat was ingegeven door kerkelijke hiërarchie met corrupte processen onder leiding van "rechtsprekende" organen.

10. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Goelags dan?

11. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ja, het is altijd beter om het lot van “daders” in handen te leggen van een gemeenschap. Zolang het maar unaniem is toch?

Ja, dat is ook weer helemaal waar inderdaad. Eigenlijk moeten we op zoek naar een gemeenschap waarin niemand een geloof aanhangt of een verborgen agenda heeft. Gewoon, mensen die zonder enig vooroordeel kunnen beslissen over het lot van een ander. Een hele gemeenschap zou dat met gemak moeten kunnen. De kans dat er een gemeenschap is zonder vooroordelen of corruptie is natuurlijk levensgroot. Want de mensheid kent geen wraak, lust of macht. Ik hoorde dat het Volendam goed toeven is trouwens.

12. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Was een overheidsorgaan.

13. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Wa? Ik kan niet veel met van die cynische suggestieve vragen.

14. Jimmy J.

Jimmy J. Active Member

Leuk Bevonden:
    3.740
    Ik snap niks van Fredje. Het ene moment gelooft hij in een wereld zonder hirachiën en dus in de goedheid van de mens, het andere moment is de halve mensheid een racist en hele politieorganen gevuld met hufters die 'het systeem' in stand houden.

Make up your mind, Fred.

15. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.954
    goddomme, we hadden t over iets anders. Moeten we nu weer een all xbw vs fred discussie voeren?

fredfenster vindt dit leuk.
  16. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Halve mensheid een racist, bron? Alsjeblieft maak jezelf niet belachelijk door zulke shit die ik niet heb gesteld aan me toe te schrijven. Voor nu te laat, maar maybe next time okay ty.

Politie voert status quo beleid uit dus houdt dat per definitie in stand. Wat snap je daar niet aan?

17. Jimmy J.

Jimmy J. Active Member

Leuk Bevonden:
    3.740
    Jezus Fred, niet alles zo letterlijk nemen.

Wat ik er niet aan snap, is dat je gelooft in een vreedzame hirachieloze sameleving, wat alleen kan bestaan zonder hufters, maar volgens jou zijn er ook best wel veel hufters. 1 + 1 = 3.

18. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Dat kan ik goed begrijpen hoor. Het was ook wel cynisch bedoelt.

Je zegt dat je niet gelooft in een systeem waarbij een ander mens, laat staan een apparaat, gezag zou moeten hebben over waar een ander mens zich mag bevinden. Jij gelooft dat de gemeenschap dat ook zelf kan oplossen. Wat schaar jij onder “de gemeenschap”? En wat zou die “gemeenschap” dan zelf prima kunnen oplossen?

Waarom mag een gemeenschap wel beslissen waar iemand zich bevindt en de politie niet? Denk je niet dat die “gemeenschap” uiteindelijk mensen gaat aanwijzen en taken gaat toebedelen? En dat je dan binnen de kortste keren weer een apparaat hebt dat gaat bepalen waar een ander zich bevindt? Alleen dan zonder enig kennis of opleiding.

19. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ook figuurlijk is het vergezocht.

het is een hufter systeem, ik geloof dat de mensheid beter af is in een systeem dat hufters niet beloont. en zulke figuren zullen misschien blijven bestaan, maar een systeem dat het niet faciliteert is er beter tegen opgewassen.

gemeenschap is een groep mensen die for hun manier van leven met elkaar te maken heeft. Kan op allerlei kwantitatieve niveaus bekeken worden, afhankelijk van het vraagstuk bijvoorbeeld een dorp, een commune, een natie, de wereldbevolking.

Ik denk niet dat er sort of vanzelf weer een politieapparaat oid zal ontstaan nee. Uiteraard moeten de mensen dan actief hiërarchie uit hun samenleving blijven weren, zoals die aanwezigheid ook actief moet worden behouden.

maar boys dit is geen nieuws en deze discussie is al vaker gevoerd en het belangrijkste ik ga naar het terras dus challas!

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611

Zie hier een autonome commune zonder politie.

B Tender vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina