1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Dat weet ik. Maar dat wil nog niet zeggen dat het ideaal is. Als we nou elk kind zo gelijk mogelijk willen opvoeden, kansen bieden etc. lijkt mij dat een hele gunstige stap. Mag je na je 18e lekker zelf kiezen wat je doet qua opleiding of religie etc. maar daarvoor al scheidden met aparte stromingen lijkt mij geen gezonde zaak.
     
  2. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Maar er is dus geen "we" die dat willen, de bevolking is verdeeld.
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  3. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
  4. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Dit soort zaken had anders mooi via een referendum aan "we" voorgelegd kunnen worden en dan had je er iets mee kunnen doen. Nu moeten "we" 1x in de vier jaar stemmen en zal zo'n klein clubje reli extremisten dit soort aanpassingen tegenhouden onder het mom van "godsdienstvrijheid" terwijl kinderen onder de 18 gedwongen worden hun geaardheid misschien wel te onderdrukken.
     
  5. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Dus "we" is de meerderheid, en de minderheid heeft pech. Wordt een gezellige boel dan.
     
  6. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Ik denk dat je je vergist in dat alleen een klein clubje reli extremisten dit wil.
     
  7. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Er zijn ook veel mensen die liever harder dan 100 rijden overdag... Ook daarover bestaat verdeeldheid, over alles eigenlijk. Dat men niet unaniem hetzelfde denkt hoeft geen belemmering te zijn om iets toe te staan, te verplichten of te verbieden. Het idee van wetten is juist dat ze zaken regelen waar men niet hetzelfde over denkt.
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ik ben niet tegen religieus onderwijs, ieder z'n ding, maar snap de subsidie regeling erachter niet echt.
     
  9. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ligt eraan. Het geven van extra religieuze vakken is niet erg. Maar in andere discussies hebben we het erover dat geschiedenis niet vanuit 1 invalshoek moet worden geleerd. Net zoals we kinderen de VOC kant en de slavenkant moeten laten zien, ben ik tegen doceren vanuit 1 religie. Ook moeten alle belangrijke onderwerpen aan bod komen. Bij seksuele voorlichting is het belangrijk dat kinderen goed geïnformeerd worden en niet alleen bang gemaakt met wat God doet als je masturbeert of voor het huwelijk seks hebt.
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.054
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Lastig deze. Waarom alleen op reformatorische scholen? En wat betreft de anderen? Op basis van het geloof, als dat werkelijk het probleem is, heb ik nog wel een versje voor ze: Mattheüs 19:26, ben je snel klaar met je beslissingen en dat zeg ik als zelfstandig denkend Christen. In ieder geval moeten scholen ook de vrijheid kunnen hebben om leerlingen volgens hun geloof te kunnen weigeren, dat heeft ook met de vrijheid van geloofsuiting te maken. Aan de andere kant niet, omdat dat weer tegen de vrijheid van onderwijs indruist, maar in beide gevallen geldt; Raadpleeg de Grondwet en laat het door een rechter onderzoeken.

    Dit gaat denk ik op de basis van de vrijheid van geloofsuiting en onderwijs nog wel een staartje krijgen. In ieder geval mag je uiteraard niet discrimineren, maar ik kan me ook wel voorstellen dat mensen zich weer een mening opgedrongen voelen op basis van de gevoelens en wensen van een minderheid. Er is al meer vrijheid in Nederland, dan in menig ander land. Eigenlijk wel benieuwd waar dit heengaat. Hoop dat ze de beste beslissingen voor beide partijen kiezen. :)
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Diezelfde school die door de overheid gefinancieerd wordt? Nee ik ben blij dat we dit soort dingen gaan verbieden. Je kunt toch wel je vrijheid van geloofsuiting volgen als er een homo in je klas zit :')
     
    Tim, Alexknl en Jorrie vinden dit leuk.
  13. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Idd er wordt ook altijd (terecht) moeilijk over gedaan bij moslimscholen dus dat zou bij een christelijke school net zo moeten zijn. Zo lang je subsidie ontvangt zijn dit soort zaken echt een no go
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Het lastige is wel, dat als je dit gaat verbieden men weer massaal naar die nog extremere weekendschooltjes gaat. Dat is helemaal een gezwel.
     
    Tim vindt dit leuk.
  15. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Zeer triest weer van de overheid dit.

    Veel minder mensen met een beperking zijn de afgelopen jaren aan een baan geholpen dan het ministerie van Sociale Zaken doet voorkomen. Het waren er niet 53.000 maar 12.000, zegt de brancheorganisatie van sociale werkbedrijven Cedris in Trouw.
     
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
    kom malieveld
     
  17. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Lekker over het gras hobbelen met je rolstoel.
     
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
  19. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.614
    Leuk Bevonden:
    8.702
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527

Deel Deze Pagina